Mango - sklep, sukces, odzież, charakterystyka
Evening Campaign Mango kolekcja 2017 Before Midnight
Mango – sklep z hiszpańskimi korzeniami
Przedsiębiorstwo odzieżowe Mango założył w 1984 roku w Barcelonie, stolicy Katalonii, Isak Andic. To konfekcja damska, męska i dziecięca, sprzedawana obecnie w przeszło 2200 sklepach w 109 krajach (na 800 tysiącach metrów), a także w sklepie internetowym Mango. Akcesoria oraz odzież Mango dedykowane są przede wszystkim grupie odbiorców pomiędzy 25 a 45 rokiem życia. Popularna na całym świecie marka odzieżowa od początku współpracowała z największymi gwiazdami modelingu, takimi jak Claudia Schiffer, Naomi Campbell, Eva Herzigova, Christy Turlington, Karolina Kurkova, Milla Jovovich, Kasia Struss czy Magdalena Frąckowiak. Poszczególne kolekcje Mango współtworzyły Penelope Cruz, Monica Cruz, Elizabeth Hurley, Carmen Hawk. Główni projektanci Mango to dyrektor artystyczny Damian Sanchez, Adam Lipes z Nowego Jorku, a także Sandrina Fasoli z Belgii.
Mango – zmiana strategii przyczyną sukcesu marki
Dawniej ubrania Mango uważane były za bardzo formalne, nadające blichtru, niezbyt funkcjonalne do pracy czy na spotkania. Obecnie odzież Mango świetnie sprawdzi się również na co dzień, co nie oznacza, że w kolekcjach nie znajdziemy poszczególnych elementów, po zestawieniu których zabłyśniemy na każdej imprezie. Zmiana strategii marki wyszła Mango na dobre, gdyż niezobowiązujące ubrania sprzedają się znacznie lepiej niż największego konkurenta, sieciówki Zary. Wcześniej stosunek przychodów Mango wynosił 7:3 dla ubrań na wielkie wyjścia, obecnie sytuacja się odwróciła i dominuje popyt na galanterię nieformalną. Klientów dodatkowo zachęciło do zakupów obniżenie cen w Mango o 20%, a także dosyć dynamiczna rotacja poszczególnych modeli Mango. Sukces powiększyło również wyjście ze sprzedażą poza będącą w kryzysie Hiszpanię.
Mango – odzież i charakterystyka
Szeroka rozmiarówka Mango pozwoli każdemu znaleźć tutaj coś dla siebie. Najlepiej sprzedające się ubrania marki to:
- Sukienki Mango.
- Torebki Mango.
- Buty Mango.
- Kurtki (skórzane, kurtki puchowe Mango, a także ramoneski Mango).
- Spodnie Mango.
- Kombinezon Mango.
- Płaszcz Mango.
- Obuwie (botki Mango są hitem).
- Bluzki Mango.
- Jeansy Mango.
- Spódnice Mango.
- Koszule Mango.
Nowa kolekcja Mango Committed przeznaczona jest dla kobiet i mężczyzn, a zainspirowana została naturą. To niezwykle wszechstronna, prosta w tworzeniu zestawów i przyjazna środowisku odzież Mango w barwach ziemi, wyprodukowana z organicznej bawełny i tkanin łatwo poddających się recyklingowi. Mango nie ustaje w podejmowaniu wysiłków kreowania mody przyszłości, bardziej etycznej oraz zrównoważonej.
Dla zwiększenia przyjemności klientów od 2013 roku flagowe sklepy Mango mają powierzchnię nawet do 3 tys. metrów kwadratowych. Umożliwia to jednoczesne wyeksponowanie wszystkich kolekcji: Mango, Mango Man, Mango Kids oraz Violeta by MANGO na nieograniczonej powierzchni.