"Miejsce kobiety jest w kuchni". Kontrowersyjna reklama w "Wysokich Obcasach"
Kampania pod hasłem "Otwórz się na siebie" narobiła w Polsce szumu. Użyto w niej sloganów, które odnoszą się do stereotypowych zachowań. Nie przeszkodziło to tygodnikowi "Wysokie Obcasy" sięgnąć po reklamy i umieścić je na jednych z pierwszych stron weekendowego wydania.
22.02.2020 | aktual.: 22.02.2020 11:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Instagramerka Lara Gessler, aktorka Magdalena Różdżka i dziennikarka Gabi Drzewiecka wzięły udział w kampanii reklamowej "Otwórz się na siebie". Reklamują drzwi popularnego producenta. Na plakatach z wizerunkiem gwiazd pojawiły się hasła w stylu: "Miejsce kobiet jest w kuchni", "Kobiety ciągle gadają i gadają" i "Kobiety są przewrażliwione na punkcie dzieci".
Zobacz także
Po premierze kampanii reklamowej w sieci zawrzało. Pojawiły się opinie ekspertów, jak i dziennikarzy czy artystów, że te stereotypowe hasła mogą urazić kobiety. M.in. Paulina Młynarska zaapelowała na swoim Instagramie, żeby nie przechodzić obojętnie obok tego typu działań.
"Wysokie Obcasy" i stereotypowe reklamy Porta
Teraz po reklamę sięgnęło czasopismo "Wysokie Obcasy". Na jednej z pierwszych stron sobotniego wydania, widnieje postać Magdaleny Różdżki, która delikatnie uśmiecha się, firmując hasło: "Kobiety są przewrażliwione na punkcie dzieci".
Z kolei obok równie roześmianej dziennikarki, Gabi Drzewieckiej, której przypadł slogan: "Kobiety ciągle gadają i gadają", opublikowano wywiad z Glorią Steinem, ikoną feminizmu, która tłumaczy w rozmowie z Pauliną Reiter (redaktor naczelną "Wysokich Obcasów" – red.), że "zwrot w stronę patriarchatu – który kontroluje ciała kobiet, traktując je jako środek reprodukcji – to pierwszy krok każdej dyktatury". "Do tego dochodzi rasizm czy system kastowy, bo kobiece ciała muszą być kontrolowane w celu zachowania tych podziałów" – tłumaczy dalej Gloria Steinem. Wspomniana reklama oraz wywiad ze znaną feministką umieszczone obok siebie, delikatnie mówiąc, gryzą się ze sobą.
Na łamach pisma, które sięga po trudne tematy, jak przemoc domowa, dyskryminacja, kobieca seksualność czy granice kobiecego poświecenia, opublikowano reklamę, która przez opinię publiczną została uznana jako krzywdząca, właśnie dla kobiet. To na łamach "WO" Weronika Rosati odważyła się opowiedzieć, w rozmowie z Magdaleną Środą, o tym, że była ofiarą przemocy domowej ze strony swojego partnera Roberta Śmigielskiego. Czasopismo firmowało również głośną akcję Aborcyjnego Dream Teamu, czyli grupy kobiet, które wspierały inne kobiety w temacie niechcianej ciąży.
Zobacz także
"Wysokie Obcasy", które podkreślają nierówności w traktowaniu kobiet i mężczyzn, same przyklejają łatki kobietom, poprzez tego typu reklamy. Kampania "Otwórz się na siebie" potrwa do 15 marca.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl