Naprawa auta nie dla kobiety?

Większość Polaków standardowe czynności dotyczące obsługi i naprawy samochodu wykonuje sama, a poważniejsze prace powierza specjalistom. Prawie połowa kobiet od razu udaje się do mechanika…

Naprawa auta nie dla kobiety?
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

Większość Polaków standardowe czynności dotyczące obsługi i naprawy samochodu wykonuje sama, a poważniejsze prace powierza specjalistom. Prawie połowa kobiet od razu udaje się do mechanika…

Znowu coś brzęczy w silniku? Przygrzaliśmy w słup? Odpadł zderzak? Skąd my to znamy... To jednak problem dla mężczyzn. W Polskich domach o stan techniczny pojazdów i zakup części do samochodu dbają właśnie mężczyźni. Aż w 82% przypadków – wynika z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP i TNS Infratest.

Ilu z nas korzysta z fachowej pomocy, a ilu stara się samemu naprawić usterki? Co czwarty badany powierza niemal wszystkie prace przy samochodzie mechanikom - 18% mężczyzn i aż 41% kobiet.

-Kobiety zazwyczaj nie znają się na naprawie samochodów, bo nie jest to w ich naturze. Tak już się przyjęło – mówi Tomasz Ościk z Radomska w Łódzkiem. - Choć zdarzają się wyjątki, jak na przykład Martyna Wojciechowska, która zna się na autach i zapewne potrafi je też naprawiać.

Większość Polaków (43%) stara się samodzielnie dokonywać prostszych napraw i prac związanych z bieżącą eksploatacją auta, ale bardziej skomplikowane prace zleca jednak specjalistom. Jedynie jedna trzecia (33%) z nas samodzielnie wykonuje prawie wszystkie prace przy samochodzie. Decydują się na to głównie mężczyźni (36%) i tylko 19% kobiet.

Okazuje się, że naprawa samochodu zależy też od tego, jaki konkretnie samochód musimy naprawić. Na przykład częściej naprawiane we własnym zakresie są pojazdy marki FSO – 51%, trochę rzadziej Fiat (35%) i Volkswagen (34%). Z kolei tylko 12% właścicieli samochodu marki Toyota podejmuje się własnej naprawy.

- Częściej samodzielnie naprawiamy samochody marek od lat silnie obecnych na naszym rynku. Powodem tego jest na ogół zaawansowany wiek tych samochodów – wyjaśnia Magdalena Sawińska, lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP. –Oznacza to częstsze usterki, które stosunkowo łatwiej naprawić we własnym zakresie ze względu na prostszą budowę tych pojazdów.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)