Blisko ludziOn czyta o finansach, ona - o modzie. ''To seksizm''

On czyta o finansach, ona - o modzie. ''To seksizm''

On czyta o finansach, ona - o modzie. ''To seksizm''
Źródło zdjęć: © 123RF
09.10.2018 11:25, aktualizacja: 08.03.2019 14:24

Na pierwszy rzut oka reklama hotelu prezentuje się dość niewinnie. Para spożywa wspólnie śniadanie w łóżku. On przegląda gazetę dotyczącą finansów, ona - album modowy.

Pojawiły się głosy, że reklama hotelu utrwala krzywdzące stereotypy, jakoby tylko mężczyzna mógł interesować się ''poważnymi sprawami'', czyli np. właśnie informacjami z obszaru finansowego. W tym samym czasie kobieta przegląda książkę lub album o tematyce modowej - tak sugeruje tylna okładka z napisem ''Chanel''. Wniosek: twórcy reklamy twierdzą, że tylko panowie zaprzątają sobie głowę czymś istotnym, podczas gdy panie najpiewniej plotkują o fatałaszkach i malują paznokcie.

Reklama podzieliła internautów. Australijska dziennikarka Elizabeth Redman opublikowała ironicznego tweeta.

''Wasze śniadanie wygląda przepysznie! Chciałam tylko dać znać, że jestem kobietą i też czytatam ''Financial Review'' każdego dnia''. Podobnych uwag przybywało. W końcu głosem rzecznika Sofitel Brisbane przeprosił i zapewnił, że reklama w tym kształcie nie będzie już więcej publikowana.

A wy jak uważacie? Jest o co się spierać?

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Kupujesz głównie w internecie? Koniecznie zajrzyj na stronę Empik kody rabatowe.

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (9)
Zobacz także