On czyta o finansach, ona - o modzie. ''To seksizm''
Na pierwszy rzut oka reklama hotelu prezentuje się dość niewinnie. Para spożywa wspólnie śniadanie w łóżku. On przegląda gazetę dotyczącą finansów, ona - album modowy.
Pojawiły się głosy, że reklama hotelu utrwala krzywdzące stereotypy, jakoby tylko mężczyzna mógł interesować się ''poważnymi sprawami'', czyli np. właśnie informacjami z obszaru finansowego. W tym samym czasie kobieta przegląda książkę lub album o tematyce modowej - tak sugeruje tylna okładka z napisem ''Chanel''. Wniosek: twórcy reklamy twierdzą, że tylko panowie zaprzątają sobie głowę czymś istotnym, podczas gdy panie najpiewniej plotkują o fatałaszkach i malują paznokcie.
Reklama podzieliła internautów. Australijska dziennikarka Elizabeth Redman opublikowała ironicznego tweeta.
''Wasze śniadanie wygląda przepysznie! Chciałam tylko dać znać, że jestem kobietą i też czytatam ''Financial Review'' każdego dnia''. Podobnych uwag przybywało. W końcu głosem rzecznika Sofitel Brisbane przeprosił i zapewnił, że reklama w tym kształcie nie będzie już więcej publikowana.
A wy jak uważacie? Jest o co się spierać?
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oglądaj swoje ulubione programy za darmo na komputerze, telefonie i telewizorze! Sprawdź WP Pilot!
src="https://d.wpimg.pl/1164128396-1278439706/banerek_pako.jpg"/>
Kupujesz głównie w internecie? Koniecznie zajrzyj na stronę Empik kody rabatowe.