Only – produkty i historia firmy
Only - duńska marka na polskim rynku
Only – historia marki
Firma Only została założona w 1995 r. w Danii. Marka nie zdobyła popularności w ekspresowym tempie, tylko stopniowo docierała do coraz większej liczby klientów i krajów. W Polsce pierwsze sklepy Only pojawiły się w 2014 r., w dwóch centrach handlowych: Poznań City (lokal o powierzchni 189 mkw.) oraz Arkadii w Warszawie (lokal o powierzchni 234 mkw). Only zastąpiło na polskim rynku firmę Vero Moda – było to możliwe, ponieważ obie marki należą do tego samego konsorcjum, czyli Bestseller Group.
Jednym z największych sukcesów firmy Only było wejście na rynek odzieżowy w Chinach, co udało się już rok po jej debiucie w Danii. Przez ponad 20 lat Only zdążyło ugruntować swoją pozycję również na Środkowym Wschodzie i w Europie – łącznie na obszarze tych dwóch regionów geograficznych funkcjonuje ponad 300 salonów firmowych Only.
Only – produkty
Projektanci Only często tworzą ubrania z wykorzystaniem jeansowego materiału, z którego firma jest dobrze znana. I nie chodzi tylko o spodnie jeansowe, ale też o jeansowe spódnice, kurtki i kamizelki. W sklepach Only można też znaleźć elementy garderoby w stylu bardziej dziewczęcym niż kobiecym. Tak czy inaczej ubrania Only mają być przede wszystkim wyjątkowe – nazwa firmy nie jest więc przypadkowa.
Co ciekawe Only wypuszcza trzy linie swojej odzieży, z których każda ma swoją nazwę i odrębny styl. Są to kolekcje Edge, Love i True. Popularnością cieszą się też produkty z serii Only Carmakoma (wcześniej Carmakoma była odrębną firmą), przeznaczone dla kobiet noszących ubrania w rozmiarach 42-54.
Obecnie Only skupia się też na rozwoju kolekcji Play, która jest skierowana dla pań prowadzących sportowy tryb życia. Takie osoby w ofercie Only Play znajdą m.in. dresy, legginsy, topy i sportowe buty z miękką podeszwą.