Pepco jest kobietą Międzynarodowy Dzień Kobiet okiem popularnej sieci

Dyrektorki, kasjerki, kierowniczki, magazynierki, doradczynie klientów. Aż 93% załogi Pepco w całej Europie stanowią panie. To one w coraz większym stopniu przyczyniają się do zmian w sektorze handlu i tworzą ofertę kochaną przez miliony kobiet - klientek w Polsce i Europie.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

W 2023 roku w Pepco w całej Europie pracowało ponad 30 tysięcy kobiet. Panie pełnią różnorodne role w firmie, są m.in. kasjerkami, kierowniczkami, projektantkami, kupcami czy doradczyniami klientów. Jak przyznaje Agnieszka Jaworska, Pepco Group Commercial Director, otwartość firmy i wspieranie rozwoju kobiet zatrudnionych w Pepco, przekładają się na lepsze efekty podejmowanych działań.

- Do niedawna istniało wyraźne rozgraniczenie między branżami i stanowiskami uznawanymi za typowo męskie lub żeńskie. Obecnie takie podziały przestały mieć znaczenie. Zmiana zaszła w nas – kobietach. Jesteśmy silne i świadome swoich mocnych stron. Chcemy się rozwijać, dlatego szukamy miejsc i ludzi, którzy będą nas w tym wspierać. Tylko w dziale, którym kieruję aż 80% zespołu stanowią dziewczyny. Różnorodność jest w Pepco wartością kluczową, dlatego wspieramy wszystkie nasze pracowniczki i pracowników w ich rozwoju – podkreśla Agnieszka Jaworska.

Obecnie tylko w Pepco w Polsce zatrudnionych jest ponad 10.000 kobiet. W większości działów panie stanowią średnio 2/3 załogi. Na czele zestawienia jest Dział Marketingu, gdzie 86% zatrudnionych, to kobiety. Równie dużo pań jest w Dziale Operacyjnym czy HR. Kobiety mają swoją silną reprezentację również w obszarze logistyki. Pepco na kobiety stawia w sklepach, bo najlepiej obsługują i rozumieją klientki, którymi same są. Tylko w Polsce ponad 1300 managerek sklepów, kieruje kilkuosobowymi zespołami, złożonymi głównie z pań. Rozumieją one doskonale, jak istotna dla klientów jest rodzinna, spokojna i ciepła atmosfera w sklepach oraz otwartość na ich potrzeby.

© materiały partnera

Klienci Pepco to także głównie kobiety!

Jak wynika z badań firmy średnio aż 87% klientów Pepco to kobiety. Wśród nich większość stanowią panie około 39. roku życia, z jednym lub dwójką dzieci. 55% posiada dzieci w wieku 14 lat lub młodsze. Aż 90-96% kobiet na większości rynków, na których Pepco jest obecne, zna tę markę. W badaniu przeprowadzonym w 2023 roku, klientki sklepów podkreślały, że zakupy w sklepach Pepco to świetna odskocznia:

"Uważam, że zakupy w Pepco pozwalają zapomnieć o rzeczywistości i właściwie mogę powiedzieć, że pomagają mi naładować baterie" – komentuje Anna, klientka sieci Pepco w Polsce.

"Wizyty w Pepco pozwalają mi na spontaniczność i możliwość kupowania dekoracji bez wydawania zbyt dużej ilości pieniędzy" dodaje Alejandra, klientka sieci Pepco w Hiszpanii[1].

Pepco posiada bardzo zróżnicowaną ofertę – łącznie to ok. 530 kategorii produktów. Spośród niej 23% to odzież i akcesoria dla dorosłych, do tego dochodzą ubrania dla dzieci – stanowiące ok 30% oferty sieci i akcesoria dla domu, stanowiące około 27% asortymentu. Firma regularnie aktualizuje i zmienia sprzedawany asortyment, wprowadzając ok 250 nowych produktów tygodniowo i 130 nowych kolekcji w każdym sezonie.

© materiały partnera

- Różnorodność ale zawsze w niezwykle niskich cenach – to właśnie znajdą w naszych sklepach klientki. W jednym miejscu mogą kupić ubrania dla siebie i bliskich, a także dodatki do domu. Rozumiemy, jak ważna jest atmosfera, dlatego w sklepach dbamy o przyjemny nastrój, a pracownicy zawsze służą pomocą i radą. Jestem pracowniczką Pepco, ale jednocześnie klientką sklepu i ta podwójna perspektywa pozwala mi lepiej rozumieć i odpowiadać na oczekiwania odwiedzających sklep osób – zauważa Joanna, kierowniczka sklepu w Poznaniu.

Rabaty, wyprawki, programy pomocowe – pakiet dla pracowników sieci

Swoim pracownikom sieć oferuje specjalne rabaty zakupowe. Dodatkowo centrala w Polsce wprowadziła "pakiet powitalny", obejmujący artykuły z asortymentu firmy dla niemowląt. To ukłon w stronę pań, które spodziewają się narodzin dziecka i które przygotowują wyprawkę dla noworodka.

Pepco wdrożyło również inicjatywy mające na celu pomoc pracowniczkom i pracownikom w kwestiach osobistych, prawnych i finansowych, takie jak anonimowa, całodobowa infolinia wsparcia oraz Program Pomocy Pracownikom, który oferuje anonimowe i bezpłatne usługi doradztwa specjalistycznego nie tylko dla wszystkich zatrudnionych w Pepco, ale też dla ich rodzin.

Materiał sponsorowany przez PEPCO

Wybrane dla Ciebie

Świętuje 69. urodziny. Osiągnięcia zawdzięcza przede wszystkim żonie
Świętuje 69. urodziny. Osiągnięcia zawdzięcza przede wszystkim żonie
Nie kiś w tym ogórków. Narażasz swoje zdrowie
Nie kiś w tym ogórków. Narażasz swoje zdrowie
Ocet i chlor to tylko początek. Te domowe mikstury tworzą trującą mieszankę
Ocet i chlor to tylko początek. Te domowe mikstury tworzą trującą mieszankę
Wylej na kostkę. Brud i mech będą wspomnieniem
Wylej na kostkę. Brud i mech będą wspomnieniem
Pozbądź się cukrowego brzucha. Wystarczy ograniczyć jedną rzecz
Pozbądź się cukrowego brzucha. Wystarczy ograniczyć jedną rzecz
Ta zupa to prawdziwe złoto. Jest jak "balsam dla jelit"
Ta zupa to prawdziwe złoto. Jest jak "balsam dla jelit"
Można je pokochać albo znienawidzić. Tylko spójrzcie na buty Hailey Bieber
Można je pokochać albo znienawidzić. Tylko spójrzcie na buty Hailey Bieber
Wrzuć pod tuje w lipcu. Szybko zobaczysz efekty
Wrzuć pod tuje w lipcu. Szybko zobaczysz efekty
Wlej do gniazda mrówek. Szybko zapomnisz o intruzach
Wlej do gniazda mrówek. Szybko zapomnisz o intruzach
Grochola była jego teściową. Wyznał, czy dalej ma z nią kontakt
Grochola była jego teściową. Wyznał, czy dalej ma z nią kontakt
Już dawno zrezygnowała z klasycznych szpilek. Jej buty to najlepszy wybór dla 50-latek?
Już dawno zrezygnowała z klasycznych szpilek. Jej buty to najlepszy wybór dla 50-latek?
Znak, że przekarmiłeś pomidory. Działaj, nim będzie za późno
Znak, że przekarmiłeś pomidory. Działaj, nim będzie za późno