Miesiąc różowej wstążki
Październik jest „Miesiącem Świadomości Raka Piersi”. Dlatego to szczególnie w tym czasie media skupiają się na podnoszeniu społecznej świadomości choroby - przypominają nam o znaczeniu profilaktyki i samobadania oraz edukują w zakresie możliwości leczenia. Rak Piersi jest najczęściej występującym nowotworem złośliwym u kobiet. Jednak zwłaszcza ten wcześnie wykryty, daje się leczyć.
Z roku na rok coraz więcej firm kosmetycznych angażuje się w działania nastawione na zmniejszanie liczby zachorowań. W październiku i nie tylko ulubione produkty ich klientek możemy kupić w opakowaniach ozdobionym różową wstążeczką - symbolem walki z rakiem piersi. Przynajmniej część dochodu z ich zakupu przeznaczana jest na badania naukowe nad leczeniem nowotworu bądź finansuje jego profilaktykę.
AVON kontra rak piersi
Kampania Avon kontra rak piersi, prowadzona w Polsce już od blisko 20 lat, jest jedną z największych i najbardziej rozpoznawalnych w kraju. W ramach akcji odbywa się m.in. słynny „Marsz Różowej Wstążki”. Zarówno udział w Avon Walk, jak i dochód ze sprzedaży specjalnie oznaczonych produktów, przyczyniają się do dofinansowania przez markę kontrolnych badań diagnostycznych czy USG piersi. Produkty z różową wstążką dostępne są przez cały rok, a wśród nich znajdziesz kosmetyczkę, portmonetkę, kubek podróżny, a nawet biżuterię.
Cena: ok. 20 zł (dostępne u konsultantek)
Natura w walce o zdrowie
Część dochodu ze sprzedaży bogatej w naturalne składniki maseczki intensywnie nawilżającej od Origins wspiera badania prowadzone przez naukowców Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego, Alma Mater wybitnego prof. Lubińskiego. Zawarte w niej wodorosty z morza japońskiego pomagają naprawić barierę ochronną skóry, zapobiegając odwodnieniu i oznakom przedwczesnego starzenia. Natomiast olejki z awokado i pestek moreli przynoszą natychmiastową ulgę spragnionej skórze. Maseczkę nakładamy na noc, by rano obudzić się z odświeżoną i odprężoną cerą.
Cena: 99 zł (dostępne w Sephora)
Różowe pudełko-niespodzianka
Popularne boxy subskrypcyjne Shiny Box już po raz kolejny październikową edycję wydają
pod hasłem Think Pink. Nie daj się wycyckać i zadbaj o siebie z najnowszym pudełkiem. Znajdziesz w nim nie tylko bardzo kobiece i w większości różowe kosmetyki, ale również instrukcję, jak prawidłowo badać swoje piersi.
Cena: 45 - 59 zł (dostępne na shinybox.pl)
Usta jak malowane
Limitowana edycja Bobbi Brown Art Stick to dwa odcienie różowego, które pasują do każdej karnacji. Pomadka nadaje wyrazisty, intensywny kolor i zapewnia nasycone, mocne krycie. Dzięki kremowej konsystencji łatwo się rozprowadza, a jej nawilżająca formuła sprawia, że usta stają się miękkie i sprężyste.
Cena: 125 zł (dostępne w Douglas)
Woda zdrowia doda
Bazy pod makijaż Photo Finish Smashbox nie trzeba reklamować. Jej lżejsza siostra - Primer Water - również pozostawia konkurencję daleko w tyle. Wystarczy jedno psiknięcie, by zawarte w niej rewitalizujące elektrolity odżywiły, nawilżyły i delikatnie rozświetliły cerę. Doskonale przygotowuje skórę pod makijaż, przedłużając jego trwałość. Nie zawiera alkoholu, silikonowych dodatków i substancji oleistych.
Cena: 139 zł (dostępne w Sephora)
Kosmetyki do zadań specjalnych
Polskie firmy wspierają nie tylko profilaktykę raka piersi, ale też osoby z chorobą nowotworową. Oceanic, we współpracy z dermatologami i onkologami, stworzyło linię wysokospecjalistycznych dermopreparatów do pielęgnacji skóry pacjentów po chemio- i radioterapii. Produkty bogate w D-pantenol, alantoinę, oleje roślinne i witaminy długotrwale natłuszczają i nawilżają skórę, wzmacniając jej naturalną barierę hydrolipidową i funkcję ochronną. Skutecznie koją, łagodzą podrażnienia i zaczerwienienia, znacząco zmniejszając swędzenie.
Cena: 22 - 36 zł (dostępne w aptekach)