Przyzwyczajenie czy autopilot? Dane pokazują, że większość kobiet szuka w sieci tych samych rzeczy

Przyzwyczajenie czy autopilot? Dane pokazują, że większość kobiet szuka w sieci tych samych rzeczy

Przyzwyczajenie czy autopilot? Dane pokazują, że większość kobiet szuka w sieci tych samych rzeczy
Przyzwyczajenie czy autopilot? Dane pokazują, że większość kobiet szuka w sieci tych samych rzeczy
Źródło zdjęć: © Unsplash.com
28.06.2021 14:35

Mamy podobne zainteresowania, korzystamy podobnych urządzeń i mamy podobne modele zachowań w sieci. Dlaczego dążymy do tego, żeby szukać rzeczy, które możemy dzielić z innymi? Dane wskazują na to, że nie tylko edukacja, ale także cyfryzacja odgrywa istotna rolę w naszych zakupowych naywkach. Sprawdź w naszym artykule, co jeszcze łączy użytkowników Internetu.

Kim są Millenialsi/nowoczesne kobiety? Co je interesuje?

Według definicji Corporate finance Institute Millenialsi, nazywani również Gen Y lub Generacją Y, to osoby, które urodziły się między 1980 a wczesnymi latami 2000. Millenialsi są również określani jako echo boomers. Uważani są za najbardziej skomunikowane pokolenie. Dorastali oni w erze Internetu. Są przyzwyczajeni do wykonywania wielu codziennych czynności za pomocą kilku kliknięć na laptopie lub smartfonie oraz do wygody. Są obeznani z komputerami i zawsze są na bieżąco z najnowszymi gadżetami i technologiami.

Kobiety Gen Y wiedzą czego chcą i najczęściej pracują zawodowo. Co więcej, wiele z nich dokształca się na własną rękę, realizując postawione wcześniej cele. Współczesne kobiety są dalej zainteresowane tematami mody, urody czy wystroju wnętrz, ale także w kręgu ich zainteresowań znajduje się rozwój osobisty oraz czas na tzw. self-care.

Te same zainteresowania, te same urządzenia, te same zachowania w sieci. Dlaczego wszyscy w naturalny sposób szukamy wspólnych rzeczy?

Zjawisko globalizacji doprowadziło do tego, że wszyscy mieszkańcy Ziemi w uogólnieniu są jednym społeczeństwem. Tryb życia większości z nas wygląda podobnie, korzystamy z podobnych restauracji, ubieramy się w sklepach marek międzynarodowych, korzystamy z tych samych urządzeń i słuchamy podobnej muzyki. Wiąże się to oczywiście z Internetem oraz ogólnodostępnymi informacjami.

Istnienie światowych, globalnych marek czy uniwersalnych typów zachowań sprawia, że nasze zachowanie w sieci także jest podobne. Większość z nas będzie sprawdzała pogodę, pocztę, wiadomości, opinie o restauracji czy najnowsze klipy w mediach społecznościowych. Podążamy za globalnymi trendami, ponieważ pragniemy poczucia połączenia z innymi i nie chcemy czuć się samotni, co naturalnie ma też związek z wybuchem pandemii.

Badania mówią, że więcej myślimy o naszych finansach i planujemy nasze zakupy

W pewien sposób można powiedzieć, że przeglądanie ofert gazetek promocyjnych stało się naszym nawykiem. Patrzymy na oferty JYSK, ponieważ mamy zamiar zrobić remont. Przeglądamy oferty supermarketów w drodze powrotnej z pracy, aby sprawdzić, na jakie produkty zwrócić uwagę podczas zakupów i w ogóle gdzie możemy kupić je najtaniej.

Dostęp do ofert sklepów jest niezwykle prosty. Nie dość, że część sklepów oferuje swoje własne aplikacje z gazetkami promocyjnymi, to istnieją też osobne aplikacje, które zbierają oferty promocyjne najbardziej popularnych sklepów. Wystarczy kilka kliknięć, a wszystkie najnowsze oferty mamy pod ręką.

Badania pokazują, że typowy użytkownik Kimbino.pl to kobieta w wieku 25-34 lat, zamieszkujące województwo mazowieckie. Najczęściej patrzy na gazetki online w niedziele i środy. Wynika to z faktu, że KIK gazetka, jak i oferty innych sklepów pojawiają się w tych dniach.

Najczęściej przeglądanymi sklepami są Pepco, JYSK, KIK, Biedronka i Lidl. Gazetka Biedronki przez przeciętną użytkowniczkę jest przeglądana w godzinach popołudniowych, koło 16:00, natomiast gazetki sklepów typu Pepco, Jysk, KIK są przeglądane koło godziny 21:00.

Ekonomia działa również na korzyść przyzwyczajeń. Ulotki wydawane są najczęściej w środy

To właśnie w tych dniach, kiedy są wydawane nowe gazetki reklamowe, najwięcej osób je przegląda. Nic w tym dziwnego - w końcu chcemy być na bieżąco z najnowszymi promocjami. Z tego powodu planujemy sobie zakupy na podstawie tego, kiedy w życie wejdzie nowa oferta. I właśnie w ten sposób tworzy się nawyk kupowania związany z cyklem nowych promocji.

Ogólny profil użytkownika

Można wyciągnąć wniosek, że nasze zachowania w sieci odzwierciedlają prowadzone życie rodzinne, które stereotypowo rozpoczyna się między 25 a 34 rokiem życia. Treść naszych wyszukiwań oraz odwiedzane strony często są także odzwierciedleniem naszej sytuacji finansowej. Zakładając rodzinę naturalnym jest, że będziemy szukać najlepszych promocji i okazji. Łatwy dostęp do gazetek promocyjnych jest odpowiedzią na tę potrzebę.

Źródła:

  1. Kim są Millenialsi? Artykuł dostępny na stronie: www.corporatefinanceinstitute.com/resources/knowledge/other/millennials/
  2. Kik gazetka dostępna na stronie https://www.kimbino.pl/kik/
  3. Dane na temat użytkowników zebrane przez www.kimbino.pl

 

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także