Przyzwyczajenie czy autopilot? Dane pokazują, że większość kobiet szuka w sieci tych samych rzeczy

Mamy podobne zainteresowania, korzystamy podobnych urządzeń i mamy podobne modele zachowań w sieci. Dlaczego dążymy do tego, żeby szukać rzeczy, które możemy dzielić z innymi? Dane wskazują na to, że nie tylko edukacja, ale także cyfryzacja odgrywa istotna rolę w naszych zakupowych naywkach. Sprawdź w naszym artykule, co jeszcze łączy użytkowników Internetu.

Przyzwyczajenie czy autopilot? Dane pokazują, że większość kobiet szuka w sieci tych samych rzeczyPrzyzwyczajenie czy autopilot? Dane pokazują, że większość kobiet szuka w sieci tych samych rzeczy
Źródło zdjęć: © Unsplash.com

Kim są Millenialsi/nowoczesne kobiety? Co je interesuje?

Według definicji Corporate finance Institute Millenialsi, nazywani również Gen Y lub Generacją Y, to osoby, które urodziły się między 1980 a wczesnymi latami 2000. Millenialsi są również określani jako echo boomers. Uważani są za najbardziej skomunikowane pokolenie. Dorastali oni w erze Internetu. Są przyzwyczajeni do wykonywania wielu codziennych czynności za pomocą kilku kliknięć na laptopie lub smartfonie oraz do wygody. Są obeznani z komputerami i zawsze są na bieżąco z najnowszymi gadżetami i technologiami.

Kobiety Gen Y wiedzą czego chcą i najczęściej pracują zawodowo. Co więcej, wiele z nich dokształca się na własną rękę, realizując postawione wcześniej cele. Współczesne kobiety są dalej zainteresowane tematami mody, urody czy wystroju wnętrz, ale także w kręgu ich zainteresowań znajduje się rozwój osobisty oraz czas na tzw. self-care.

Te same zainteresowania, te same urządzenia, te same zachowania w sieci. Dlaczego wszyscy w naturalny sposób szukamy wspólnych rzeczy?

Zjawisko globalizacji doprowadziło do tego, że wszyscy mieszkańcy Ziemi w uogólnieniu są jednym społeczeństwem. Tryb życia większości z nas wygląda podobnie, korzystamy z podobnych restauracji, ubieramy się w sklepach marek międzynarodowych, korzystamy z tych samych urządzeń i słuchamy podobnej muzyki. Wiąże się to oczywiście z Internetem oraz ogólnodostępnymi informacjami.

Istnienie światowych, globalnych marek czy uniwersalnych typów zachowań sprawia, że nasze zachowanie w sieci także jest podobne. Większość z nas będzie sprawdzała pogodę, pocztę, wiadomości, opinie o restauracji czy najnowsze klipy w mediach społecznościowych. Podążamy za globalnymi trendami, ponieważ pragniemy poczucia połączenia z innymi i nie chcemy czuć się samotni, co naturalnie ma też związek z wybuchem pandemii.

Badania mówią, że więcej myślimy o naszych finansach i planujemy nasze zakupy

W pewien sposób można powiedzieć, że przeglądanie ofert gazetek promocyjnych stało się naszym nawykiem. Patrzymy na oferty JYSK, ponieważ mamy zamiar zrobić remont. Przeglądamy oferty supermarketów w drodze powrotnej z pracy, aby sprawdzić, na jakie produkty zwrócić uwagę podczas zakupów i w ogóle gdzie możemy kupić je najtaniej.

Dostęp do ofert sklepów jest niezwykle prosty. Nie dość, że część sklepów oferuje swoje własne aplikacje z gazetkami promocyjnymi, to istnieją też osobne aplikacje, które zbierają oferty promocyjne najbardziej popularnych sklepów. Wystarczy kilka kliknięć, a wszystkie najnowsze oferty mamy pod ręką.

Badania pokazują, że typowy użytkownik Kimbino.pl to kobieta w wieku 25-34 lat, zamieszkujące województwo mazowieckie. Najczęściej patrzy na gazetki online w niedziele i środy. Wynika to z faktu, że KIK gazetka, jak i oferty innych sklepów pojawiają się w tych dniach.

Najczęściej przeglądanymi sklepami są Pepco, JYSK, KIK, Biedronka i Lidl. Gazetka Biedronki przez przeciętną użytkowniczkę jest przeglądana w godzinach popołudniowych, koło 16:00, natomiast gazetki sklepów typu Pepco, Jysk, KIK są przeglądane koło godziny 21:00.

Ekonomia działa również na korzyść przyzwyczajeń. Ulotki wydawane są najczęściej w środy

To właśnie w tych dniach, kiedy są wydawane nowe gazetki reklamowe, najwięcej osób je przegląda. Nic w tym dziwnego - w końcu chcemy być na bieżąco z najnowszymi promocjami. Z tego powodu planujemy sobie zakupy na podstawie tego, kiedy w życie wejdzie nowa oferta. I właśnie w ten sposób tworzy się nawyk kupowania związany z cyklem nowych promocji.

Ogólny profil użytkownika

Można wyciągnąć wniosek, że nasze zachowania w sieci odzwierciedlają prowadzone życie rodzinne, które stereotypowo rozpoczyna się między 25 a 34 rokiem życia. Treść naszych wyszukiwań oraz odwiedzane strony często są także odzwierciedleniem naszej sytuacji finansowej. Zakładając rodzinę naturalnym jest, że będziemy szukać najlepszych promocji i okazji. Łatwy dostęp do gazetek promocyjnych jest odpowiedzią na tę potrzebę.

Źródła:

  1. Kim są Millenialsi? Artykuł dostępny na stronie: www.corporatefinanceinstitute.com/resources/knowledge/other/millennials/
  2. Kik gazetka dostępna na stronie https://www.kimbino.pl/kik/
  3. Dane na temat użytkowników zebrane przez www.kimbino.pl

 

Artykuł sponsorowany
Wybrane dla Ciebie
"Trzy badziewia z Biedronki". Bosacka ostrzega przed tymi produktami
"Trzy badziewia z Biedronki". Bosacka ostrzega przed tymi produktami
W składzie zmielone pazury i kości. Lepiej omijaj w sklepie
W składzie zmielone pazury i kości. Lepiej omijaj w sklepie
"Traktujemy go jak syna". Nie zdecydowali się z żoną na adopcję
"Traktujemy go jak syna". Nie zdecydowali się z żoną na adopcję
Bije na głowę tuje. Błyskawicznie odgrodzi od sąsiada
Bije na głowę tuje. Błyskawicznie odgrodzi od sąsiada
Oto co mówi o Darku Stolarzu. Zdradziła, jak się z nim pracuje
Oto co mówi o Darku Stolarzu. Zdradziła, jak się z nim pracuje
Została #Wszechmocną wśród kobiet. Od 14 lat pomaga młodym bezdomnym
Została #Wszechmocną wśród kobiet. Od 14 lat pomaga młodym bezdomnym
Przed laty schudła 20 kg. Jak wygląda dzisiaj?
Przed laty schudła 20 kg. Jak wygląda dzisiaj?
Lekarze dawali mu trzy lata życia. "Właściwie nie oddychałem"
Lekarze dawali mu trzy lata życia. "Właściwie nie oddychałem"
Kasia Smutniak zagra w filmie Mela Gibsona. Latami ukrywała chorobę
Kasia Smutniak zagra w filmie Mela Gibsona. Latami ukrywała chorobę
Skończyła 70 lat. "Chciałabym dożyć jakiegoś przełomu"
Skończyła 70 lat. "Chciałabym dożyć jakiegoś przełomu"
Perełka z Lidla za 45 zł. Te jeansy optycznie wydłużają nogi
Perełka z Lidla za 45 zł. Te jeansy optycznie wydłużają nogi
Przyciąga spojrzenia na ulicy. Taki płaszcz nosi jesienią
Przyciąga spojrzenia na ulicy. Taki płaszcz nosi jesienią