ModaRajski ptak świata mody

Rajski ptak świata mody

Projekty niemalże teatralne, pełne energii, intrygujące detale, wszystko często ozdobione ostrym różem, błękitem i zielenią to znak rozpoznawczy brytyjskiego projektanta Matthew Williamsona.

Rajski ptak świata mody
Źródło zdjęć: © ONS.pl

09.06.2010 | aktual.: 10.06.2010 09:00

Projekty niemalże teatralne, pełne energii, intrygujące detale, wszystko często ozdobione ostrym różem, błękitem i zielenią to znak rozpoznawczy brytyjskiego projektanta Matthew Williamsona. Niewielu twórców ma odwagę, żeby zdobyć się na takie łączenia, mało komu wychodzi to tak idealnie. Jego kreacje przywodzą na myśl kolorowe obrazki z kalejdoskopu i zdradzają zamiłowanie projektanta do egzotyki.

Matthew Williamson to absolwent prestiżowej brytyjskiej Central Saint Martins College of Art & Design, którą ukończył w 1994 roku. Przez kolejne dwa lata pracował jako konsultant brytyjskiej sieci handlowej Monsoon, aż w końcu, w 1996 roku, stworzył własną markę. Swoją debiutancką kolekcję „Elektryczne anioły” zaprezentował rok później.

Pokaz okazał się wielkim sukcesem. Publiczności spodobały się jego kolorowe, przyozdobione haftami i frędzlami kreacje. Pomogło też zatrudnienie supermodelek, ubrania prezentowały m.in. Kate Moss i Helena Christensen.

Matthew Williamson niewątpliwie ma talent i nie brak mu wyobraźni, a liczne propozycje współpracy świadczą o tym że świat mody w pełni ten talent docenia. I tak w 2005 roku objął stanowisko dyrektora kreatywnego domu mody Pucci, który podobnie jak jego własna marka słynie z bardzo barwnych kreacji.

Na zdjęciu: Matthew Williamson i jedna z fanek jego projektów, Lindsay Lohan.

Stanowisko to piastował aż do końca 2008 roku, by następnie zająć się stworzeniem letniej kolekcji dla międzynarodowej sieci odzieżowej H&M. Kolekcja była oczywiście barwna jak rajski ptak. W takiej palecie były utrzymane długie zwiewne suknie, tuniki i bluzki wykonane z lekkich tkanin. Inspiracją kolorystyczną dla projektanta były barwy pawich piór, które postanowił ocieplić czerwienią i różowymi akcentami.

W skład kolekcji wchodziła również męska linia, a twarzą kampanii reklamowej był sam projektant. Ta dość rzadka sytuacja wynikała z faktu, iż tworząc męską linię autor czerpał inspiracje z własnej garderoby. Dzięki temu powstała kolekcja, która mieszała styl wytwornego dżentelmena z wpływami etnicznymi, a wszystko w gorących kolorach lata. Znalazły się w niej marynarki z gniecionego płótna, koszule w kubańskie nadruki, nierównomiernie farbowane swetry w kolorach fioletu i różu i T-shirt z charakterystycznym pawim motywem.

W swej najnowszej kolekcji na sezon wiosna/lato 2010 projektant zaprezentował kilka linii kolorystycznych. Na szczególną uwagę zasługują kreacje stworzone z cieniowanego materiału, jednak pozostałe zestawienia różu z pomarańczą i ciemnym turkusem, czy bieli ze złotem rozświetlone różem nie odstępują od niezwykle kobiecej, dość łagodnej i oczywiście barwnej kolekcji.

Komentarze (0)