Reklamy podszyte seksem są nieskuteczne. Poznaj najnowsze wyniki badań

Do tej pory reklamodawcy (a przynajmniej większość z nich) byli przekonani, że skuteczna reklama powinna być podszyta seksem. Wbrew pozorom, ten trik nie zawsze zapewnia wysoką sprzedaż i wzmożone zainteresowanie odbiorców. Poznajcie najnowsze wyniki badań przeprowadzonych przez amerykańskich badaczy.

Obraz
Źródło zdjęć: © Calvin Klein

Wydaje się, że w dzisiejszych czasach ludzie są już uodpornieni na reklamy podszyte seksem. Mimo wszystko reklamodawcy nadal stosują te same, utarte triki. Naukowcy z Uniwersytetu w Illinois postanowili więc sprawdzić, czy wciąż są one skuteczne. W tym celu zaprosili do badania grupę studentów, który obejrzeli 80 reklam zrealizowanych w ciągu ostatnich 30 lat. Następnie sprawdzono, które przekazy zapamiętali. Okazało się, że rzeczywiście w ich pamięci utkwiły przede wszystkim reklamy o zabarwieniu seksualnym. Jednak grupa eksperymentalna nie potrafiła skojarzyć ich z konkretnymi markami.

Nie ma wątpliwości, że takie reklamy bardziej przyciągają naszą uwagę i znacznie lepiej je zapamiętujemy. Jednak wcale nie wpływają na lepszą sprzedaż produktów. Poza tym, nawet kiedy lepiej je zapamiętujemy, to nie oznacza, że wystarczająco zachęcają nas do kupna. - Efektywność takich przekazów zależy od tego, co mierzymy - twierdzi John G. Wirtz z Uniwersytetu w Illinois.

Obraz
© Instagram.com

- Reklamodawcy powinni wiedzieć, że nie każdy rodzaj produktów warto sprzedawać seksem. Z naszych badań wynika, że niektóre analizowane przez nas reklamy przyniosły odwrotny skutek. Dzieje się tak w sytuacjach, kiedy przekaz nie pokrywa się z oczekiwaniami potencjalnych klientów - mówi badacz John G. Wirtz. Posłużmy się przykładami. Kontekstu seksualnego można używać w przypadku reklam perfum czy bielizny. Wtedy mają szansę przyciągnąć zainteresowanie i zapewnić lepszą sprzedaż. Jednak kiedy reklamujemy komputery czy aparaty fotograficzne, zawarty w nich kontekst erotyczny może być nietrafionym pomysłem.

Obraz
© Instagram.com

Jedną z marek, które od lat wykorzystują seks w reklamach, jest Calvin Klein. Do tej pory niektóre z nich wzbudzają skrajne emocje w odbiorcach, ale są na tyle skuteczne, że reklamodawcy nie zamierzają z nich rezygnować. A gdy tylko przekraczają granice dobrego smaku, są natychmiast wycofywane. Taka sytuacja miała miejsce 3 miesiące temu, gdy zabroniono upowszeniania reklamy CK z udziałem bardzo młodej modelki Lulu pozującej w samej bieliźnie.

A jak na was działają takie przekazy?

Wybrane dla Ciebie
Lekarze ją reanimowali. Twierdzi, że widziała piekło
Lekarze ją reanimowali. Twierdzi, że widziała piekło
Zagrał przemocowca, dziś boi się o córki. Tomasz Schuchardt o ojcostwie
Zagrał przemocowca, dziś boi się o córki. Tomasz Schuchardt o ojcostwie
Wylej na kostkę brukową. Zadziała jak myjka ciśnieniowa
Wylej na kostkę brukową. Zadziała jak myjka ciśnieniowa
Culkin zdobył ogromną popularność. Nie poradził sobie ze sławą
Culkin zdobył ogromną popularność. Nie poradził sobie ze sławą
Tak objawia się niska inteligencja emocjonalna. Ekspertka mówi jasno
Tak objawia się niska inteligencja emocjonalna. Ekspertka mówi jasno
Tak wyglądała w "PnŚ". Stylizacja idealna dla dojrzałych kobiet
Tak wyglądała w "PnŚ". Stylizacja idealna dla dojrzałych kobiet
Damięcki gorzko o ojcu. "Uważałem, że zawiódł mnie wielokrotnie"
Damięcki gorzko o ojcu. "Uważałem, że zawiódł mnie wielokrotnie"
Ma 73 lata i musi pracować. Wprost mówi o "kasie"
Ma 73 lata i musi pracować. Wprost mówi o "kasie"
W Polsce jest ich zatrzęsienie. Nie każdy wie, co roznoszą
W Polsce jest ich zatrzęsienie. Nie każdy wie, co roznoszą
Odeszła 16 lat temu. Pojawił się nowy wątek ws. jej śmierci
Odeszła 16 lat temu. Pojawił się nowy wątek ws. jej śmierci
Problemy z widzeniem, zasłabnięcia. Gardias długo czekała na diagnozę
Problemy z widzeniem, zasłabnięcia. Gardias długo czekała na diagnozę
Wylęgarnia kleszczy. Jeśli są w domu, to chowają się właśnie tam
Wylęgarnia kleszczy. Jeśli są w domu, to chowają się właśnie tam