Reklamy podszyte seksem są nieskuteczne. Poznaj najnowsze wyniki badań

Do tej pory reklamodawcy (a przynajmniej większość z nich) byli przekonani, że skuteczna reklama powinna być podszyta seksem. Wbrew pozorom, ten trik nie zawsze zapewnia wysoką sprzedaż i wzmożone zainteresowanie odbiorców. Poznajcie najnowsze wyniki badań przeprowadzonych przez amerykańskich badaczy.

Reklamy podszyte seksem są nieskuteczne. Poznaj najnowsze wyniki badań
Źródło zdjęć: © Calvin Klein
Martyna Wojciechowska
2

Wydaje się, że w dzisiejszych czasach ludzie są już uodpornieni na reklamy podszyte seksem. Mimo wszystko reklamodawcy nadal stosują te same, utarte triki. Naukowcy z Uniwersytetu w Illinois postanowili więc sprawdzić, czy wciąż są one skuteczne. W tym celu zaprosili do badania grupę studentów, który obejrzeli 80 reklam zrealizowanych w ciągu ostatnich 30 lat. Następnie sprawdzono, które przekazy zapamiętali. Okazało się, że rzeczywiście w ich pamięci utkwiły przede wszystkim reklamy o zabarwieniu seksualnym. Jednak grupa eksperymentalna nie potrafiła skojarzyć ich z konkretnymi markami.

Nie ma wątpliwości, że takie reklamy bardziej przyciągają naszą uwagę i znacznie lepiej je zapamiętujemy. Jednak wcale nie wpływają na lepszą sprzedaż produktów. Poza tym, nawet kiedy lepiej je zapamiętujemy, to nie oznacza, że wystarczająco zachęcają nas do kupna. - Efektywność takich przekazów zależy od tego, co mierzymy - twierdzi John G. Wirtz z Uniwersytetu w Illinois.

Obraz
© Instagram.com

- Reklamodawcy powinni wiedzieć, że nie każdy rodzaj produktów warto sprzedawać seksem. Z naszych badań wynika, że niektóre analizowane przez nas reklamy przyniosły odwrotny skutek. Dzieje się tak w sytuacjach, kiedy przekaz nie pokrywa się z oczekiwaniami potencjalnych klientów - mówi badacz John G. Wirtz. Posłużmy się przykładami. Kontekstu seksualnego można używać w przypadku reklam perfum czy bielizny. Wtedy mają szansę przyciągnąć zainteresowanie i zapewnić lepszą sprzedaż. Jednak kiedy reklamujemy komputery czy aparaty fotograficzne, zawarty w nich kontekst erotyczny może być nietrafionym pomysłem.

Obraz
© Instagram.com

Jedną z marek, które od lat wykorzystują seks w reklamach, jest Calvin Klein. Do tej pory niektóre z nich wzbudzają skrajne emocje w odbiorcach, ale są na tyle skuteczne, że reklamodawcy nie zamierzają z nich rezygnować. A gdy tylko przekraczają granice dobrego smaku, są natychmiast wycofywane. Taka sytuacja miała miejsce 3 miesiące temu, gdy zabroniono upowszeniania reklamy CK z udziałem bardzo młodej modelki Lulu pozującej w samej bieliźnie.

A jak na was działają takie przekazy?

Źródło artykułu: WP Kobieta

Wybrane dla Ciebie

Rozsyp wokół cebuli. Sąsiad będzie zazdrościć plonu
Rozsyp wokół cebuli. Sąsiad będzie zazdrościć plonu
Brodzik udzieliła wywiadu. "Wstyd nie do opisania"
Brodzik udzieliła wywiadu. "Wstyd nie do opisania"
Zamiast wyrzucać, rozsyp pod borówkami. Nie nadążysz ze zbiorami
Zamiast wyrzucać, rozsyp pod borówkami. Nie nadążysz ze zbiorami
Okradną dom, gdy śpisz. Włamywacze zmienili metody
Okradną dom, gdy śpisz. Włamywacze zmienili metody
Posadź tak pomidory. Latem sobie podziękujesz
Posadź tak pomidory. Latem sobie podziękujesz
Dziś zapomniana. Może opóźniać procesy starzenia
Dziś zapomniana. Może opóźniać procesy starzenia
W jakiej odległości od płotu można sadzić tuje? Przepisy mówią jasno
W jakiej odległości od płotu można sadzić tuje? Przepisy mówią jasno
Pamiętaj o tym w czerwcu. Tuje szybko się odwdzięczą
Pamiętaj o tym w czerwcu. Tuje szybko się odwdzięczą
Tyle kosztuje zagotowanie wody w czajniku elektrycznym. Zdziwisz się
Tyle kosztuje zagotowanie wody w czajniku elektrycznym. Zdziwisz się
Kupował z córką suknię ślubną. Przykre, jak zachował się w salonie
Kupował z córką suknię ślubną. Przykre, jak zachował się w salonie
Byli nieletni, gdy się poznali. Oto jak dziś wygląda jego żona
Byli nieletni, gdy się poznali. Oto jak dziś wygląda jego żona
"Jak zawsze trafne". Oto co Damięcka myśli o wyborach
"Jak zawsze trafne". Oto co Damięcka myśli o wyborach