Trwa ładowanie...
d4g7al3

Reklamy podszyte seksem są nieskuteczne. Poznaj najnowsze wyniki badań

Do tej pory reklamodawcy (a przynajmniej większość z nich) byli przekonani, że skuteczna reklama powinna być podszyta seksem. Wbrew pozorom, ten trik nie zawsze zapewnia wysoką sprzedaż i wzmożone zainteresowanie odbiorców. Poznajcie najnowsze wyniki badań przeprowadzonych przez amerykańskich badaczy.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Reklamy podszyte seksem są nieskuteczne. Poznaj najnowsze wyniki badań
(Calvin Klein)
d4g7al3

Wydaje się, że w dzisiejszych czasach ludzie są już uodpornieni na reklamy podszyte seksem. Mimo wszystko reklamodawcy nadal stosują te same, utarte triki. Naukowcy z Uniwersytetu w Illinois postanowili więc sprawdzić, czy wciąż są one skuteczne. W tym celu zaprosili do badania grupę studentów, który obejrzeli 80 reklam zrealizowanych w ciągu ostatnich 30 lat. Następnie sprawdzono, które przekazy zapamiętali. Okazało się, że rzeczywiście w ich pamięci utkwiły przede wszystkim reklamy o zabarwieniu seksualnym. Jednak grupa eksperymentalna nie potrafiła skojarzyć ich z konkretnymi markami.

Nie ma wątpliwości, że takie reklamy bardziej przyciągają naszą uwagę i znacznie lepiej je zapamiętujemy. Jednak wcale nie wpływają na lepszą sprzedaż produktów. Poza tym, nawet kiedy lepiej je zapamiętujemy, to nie oznacza, że wystarczająco zachęcają nas do kupna. - Efektywność takich przekazów zależy od tego, co mierzymy - twierdzi John G. Wirtz z Uniwersytetu w Illinois.

   Instagram.com
(Instagram.com)

- Reklamodawcy powinni wiedzieć, że nie każdy rodzaj produktów warto sprzedawać seksem. Z naszych badań wynika, że niektóre analizowane przez nas reklamy przyniosły odwrotny skutek. Dzieje się tak w sytuacjach, kiedy przekaz nie pokrywa się z oczekiwaniami potencjalnych klientów - mówi badacz John G. Wirtz. Posłużmy się przykładami. Kontekstu seksualnego można używać w przypadku reklam perfum czy bielizny. Wtedy mają szansę przyciągnąć zainteresowanie i zapewnić lepszą sprzedaż. Jednak kiedy reklamujemy komputery czy aparaty fotograficzne, zawarty w nich kontekst erotyczny może być nietrafionym pomysłem.

   Instagram.com
(Instagram.com)

Jedną z marek, które od lat wykorzystują seks w reklamach, jest Calvin Klein. Do tej pory niektóre z nich wzbudzają skrajne emocje w odbiorcach, ale są na tyle skuteczne, że reklamodawcy nie zamierzają z nich rezygnować. A gdy tylko przekraczają granice dobrego smaku, są natychmiast wycofywane. Taka sytuacja miała miejsce 3 miesiące temu, gdy zabroniono upowszeniania reklamy CK z udziałem bardzo młodej modelki Lulu pozującej w samej bieliźnie.

d4g7al3

A jak na was działają takie przekazy?

Polecamy także: Dominujące kobiety lepsze w reklamach

d4g7al3

Podziel się opinią

Share
d4g7al3
d4g7al3