"Seks jest przereklamowany". Generacja Z kocha inaczej

Generacja Z wierzy w miłość na całe życie i związki bez seksu. Choć chcą szczęśliwie się zakochać, panicznie boją się nieodwzajemnionej miłości. Wyniki najnowszych badań pokazują, że kolejna rewolucja seksualna, już się rozpoczęła.

"Seks jest przereklamowany". Generacja Z kocha inaczejGeneracja Z kocha inaczej
Źródło zdjęć: © Getty Images
21

Podejście do miłości, seksu i związków równi się w zależności od tego, do jakiej należymy generacji. Okazuje się, że GEN Z kochają całkiem inaczej niż milenialsi czy boomersi.

Agencja badawczo-strategiczna Y&LOVERS opublikowała wyniki badania dotyczącego preferencji związkowych oraz randkowych generacji Z. Wyniki są bardzo zaskakujące.

Relacje ważniejsze niż seks

Podejście generacji Z do miłości i seksu wyraźnie różni się od tego, jaki stosunek miały do niego poprzednie pokolenia.

Badania pokazują, że z roku na rok obserwuje się mniejsze zainteresowanie sferą seksualną, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Co więcej, zdaniem 52 proc. przedstawicieli tej generacji, udany związek może istnieć nawet bez uprawiania seksu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Naturalny afrodyzjak. Podnosi libido, gdy brakuje ochoty na seks

Generacja Z wydaje się chcieć więcej niż tylko chwilowej przyjemności, płynącej z fizycznego kontaktu. Szuka głębszych, bardziej emocjonalnych doznań, a seks nie jest dla nich priorytetem.

63 proc. badanych chce, żeby filmy i seriale częściej pokazywały platoniczne relacje. Z kolei 20 proc. zgadza się ze stwierdzeniem, że seks jest przereklamowany.

Miłość aż po grób i lęk przed zaangażowaniem

Miłość za najważniejszą wartość uznało 47 proc. respondentów w wieku 18-26 lat.

"Z naszych badań wynika, że miłość to najważniejsza wartość dla Generacji Z [...] Bo to potężna obietnica bezpieczeństwa i magii w odczarowanym świecie" - czytamy.

70 proc. przedstawicieli generacji Z wierzy w miłość na całe życie. Mimo to często czują się niezrozumiani i zagubieni w świecie.

"Wizja trzymających się za rękę, zakochanych staruszków wzrusza gen Z nie mniej, niż małe pieski i kotki. Niepewność poturbowała gen Z na poziomie globalnym (wojna, COVID) i prywatnym (masowe rozwody, rodziny patchworkowe)" - czytamy.

Choć młodzi chcą miłości, bardzo mocno się jej obawiają. Powszechny jest u nich lęk przed zaangażowaniem. 59 proc. pytanych chce się zakochać, ale boi się, że zaangażuje się bardziej niż druga osoba.

Zapraszamy na grupę FB - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Źródło artykułu: WP Kobieta

Wybrane dla Ciebie

Alarmujące wyniki badań wśród księży. Rośnie agresja wobec duchownych
Alarmujące wyniki badań wśród księży. Rośnie agresja wobec duchownych
Spraw by papryka rosła szybciej. Oto co musisz mieć obok niej
Spraw by papryka rosła szybciej. Oto co musisz mieć obok niej
Te pieniądze ci się należą. Tak oblicza się ekwiwalent za urlop
Te pieniądze ci się należą. Tak oblicza się ekwiwalent za urlop
Domowy sposób na mycie podłóg. Panele będą jak nowe
Domowy sposób na mycie podłóg. Panele będą jak nowe
Dodawaj 1 łyżeczkę do kawy. Spowolni procesy starzenia
Dodawaj 1 łyżeczkę do kawy. Spowolni procesy starzenia
Unikalna metoda gotowania ziemniaków ojca Grande
Unikalna metoda gotowania ziemniaków ojca Grande
Często podróżujesz? Musisz znać ten trik
Często podróżujesz? Musisz znać ten trik
Powstał film "Nie jesteś sama". Jest o działaczkach Aborcyjnego Dream Teamu
Powstał film "Nie jesteś sama". Jest o działaczkach Aborcyjnego Dream Teamu
Po dwóch tygodniach zobaczysz różnice. Wystarczy podlać tym tuje
Po dwóch tygodniach zobaczysz różnice. Wystarczy podlać tym tuje
Poproś fryzjera o "Raffia bronde". Hitowa koloryzacja dla 50-latek
Poproś fryzjera o "Raffia bronde". Hitowa koloryzacja dla 50-latek
Wiosenne porządki. Nie zapomnij o ramach okiennych
Wiosenne porządki. Nie zapomnij o ramach okiennych
Rurki idą w odstawkę. 50-latki stawiają teraz na coś innego
Rurki idą w odstawkę. 50-latki stawiają teraz na coś innego