Tomasz Opasiński - artysta cyfrowy
Tomasz Opasiński od dzieciństwa rysował, szkicował, malował w zeszytach, na kartkach, na płótnie, szkle. Jak sam mówi właściwie wszystkiego nauczył się sam i nadal eksperymentuje. Podoba mu się to, że wciąż poznaje język, którym posługuje się branża, w której pracuje. Wszystko, co ma to instynkt, na którym całkowicie polega. W agencjach, gdzie pracował miał opinię, że potrafi zrobić "telewizor z pomidora" itp. Ma fioła na punkcie punktualności, bo wie, że gdy spóźni się, to następna okazja może się szybko nie trafić. Na słowo "artysta" uśmiecha się i mówi, że jeżeli już to jest artystą cyfrowym (digital artist). Jest specjalistą od Komputerowej Grafiki Wydawniczej i Reklamowej, Adobe Certified Expert®. Obecnie jako Senior Art Director / Group Head w firmie Crew Creative Advertising (Los Angeles). Uczestnik, finalista oraz juror wielu krajowych jak i miedzynarodowych konkursów, m.in. Young Creatives Cannes Lions Contest (Warszawa), The Hollywood Reporter Annual Key Art Awards (Hollywood) czy Golden Trailer Awards (Nowy Jork).
29.04.2008 | aktual.: 18.06.2008 17:47
Tomasz Opasiński od dzieciństwa rysował, szkicował, malował w zeszytach, na kartkach, na płótnie, szkle. Jak sam mówi właściwie wszystkiego nauczył się sam i nadal eksperymentuje. Podoba mu się to, że wciąż poznaje język, którym posługuje się branża, w której pracuje. Wszystko, co ma to instynkt, na którym całkowicie polega. W agencjach, gdzie pracował miał opinię, że potrafi zrobić "telewizor z pomidora" itp. Ma fioła na punkcie punktualności, bo wie, że gdy spóźni się, to następna okazja może się szybko nie trafić. Na słowo "artysta" uśmiecha się i mówi, że jeżeli już to jest artystą cyfrowym (digital artist). Jest specjalistą od Komputerowej Grafiki Wydawniczej i Reklamowej, Adobe Certified Expert®. Obecnie jako Senior Art Director / Group Head w firmie Crew Creative Advertising (Los Angeles). Uczestnik, finalista oraz juror wielu krajowych jak i miedzynarodowych konkursów, m.in. Young Creatives Cannes Lions Contest (Warszawa), The Hollywood Reporter Annual Key Art Awards (Hollywood) czy Golden Trailer
Awards (Nowy Jork).
[
](http://wiadomosci.wp.pl/zaczarowany-swiat-tomasza-opasinskiego-6038646141187201g)[
](http://wiadomosci.wp.pl/zaczarowany-swiat-tomasza-opasinskiego-6038646141187201g)
Zaczarowany świat Tomasza Opasińskiego
Życiowe motto
"Żyj i daj życ innym"
Internet to dla mnie...
...sposób na omijanie kolejek (urzędy, zakupy, banki) oraz najlepszy wynalazek na świecie - zaraz po wełnianych skarpetach oczywiście. :)
Najważniejsza książka
"I'm a Stranger Here Myself" Billa Brysona...
Nie wierzę w...
Boga, tudzież Bogów.
Gdybym nie była sobą, chciałabym być...
DJ'em... :)
Najważniejszy wynalazek ludzkości
Wełniane skarpety, stanowczo...
Najbliższym z czterech żywiołów jest mi...
...wiatr.
Najważniejszym dniem w moim życiu był...
30 maja 1975.
Tomasz Opasiński współtworzył kampanie do m.in: AeonFlux, Bourne Ultimatum, Cars, Harry Potter 5, I Am Legend, Ice Age 2, King Kong, Monster House, Paris Je T'aime, Poseidon, Resident Evil, Saw IV, Shrek 2, The Fountain, Transformers, Zodiac... dla agencji: Seiniger Advertising Group, The Ant Farm, Trailer Park, Crew Creative Advertising oraz jako niezależny konsultant. Współpracuje na stałe z firmami w kraju oraz za granicą. Nagrodzony za swoją pracę przez International Association of Web Masters and Designers, zdobywca tytułu Guru Award in Photoshop Excellence na konferencji PhotoshopWorld (San Diego, USA) przyznawanego przez organizacje National Association of Photoshop Professionals. Autor wielu artykułów poświęconych tematyce artystycznej oraz stronie technicznej projektowania.
Pytania zadawała Małgorzata Jaworska
Więcej na temat twórczości można znaleźć na stronie Tomasza Opasińskiego.