Topy od Pameli, polo od Justina, czyli gwiazdy projektują
Moda i rozrywka żyją w idealnej symbiozie. Projektanci dopieszczają gwiazdy jak mogą. A te w zamian chętnie paradują w ich ubraniach po czerwonym dywanie lub występują w nich na scenie. Czasami jednak miłość celebrytów do mody osiąga inny wymiar. Niektórzy z nich sami zaczynają bawić się w projektantów. Z różnym skutkiem.
Moda i rozrywka żyją w idealnej symbiozie. Projektanci dopieszczają gwiazdy jak mogą. A te w zamian chętnie paradują w ich ubraniach po czerwonym dywanie lub występują w nich na scenie. Czasami jednak miłość celebrytów do mody osiąga inny wymiar. Niektórzy z nich sami zaczynają bawić się w projektantów. Z różnym skutkiem.
Victoria Beckham
Wprawdzie Victoria Beckham zaczynała karierę jako piosenkarka, ale kto o tym dzisiaj pamięta? Była Spicetka znana jest teraz przede wszystkim jako pani Beckham i ikona mody. Przyjaźni się z projektantami – na przykład Roberto Cavallim, którego stroje prezentowała podczas Tygodnia Mody w Mediolanie w 2006 roku. Sama zaprojektowała m.in. dżinsy dla firmy Rock & Republic oraz torby i biżuterię dla japońskiej marki Samntha Thavasa. Wypuściła także na rynek linię okularów przeciwsłonecznych dvb Eyewear oraz własną kolekcję, która zadebiutowała podczas Tygodnia Mody w Nowym Jorku w zeszłym roku. Posh Spice zebrała za nią fantastyczne recenzje.
Jennifer Lopez
Jennifer Lopez to kolejna gwiazda, która zapałała miłością do świata mody. W 2003 roku stworzyła własną linię ubrań dla kobiet, JLO by Jennifer Lopez, w 2005 roku kolejną – Sweetface, która w ciągu roku zarobiła ponad 130 milionów dolarów. Dwa lata później gwiazda ruszyła z kolejnym projektem, kolekcją dla dzieci JustSweet. Jej ubrania często pojawiały się na pokazach Tygodnia Mody w Nowym Jorku. Ponieważ w swoich projektach często wykorzystywała futra, stała się obiektem ataków organizacji PETA walczącej o prawa zwierząt.
Kanye West
Raper i osobnik o chyba najbardziej napompowanym ego w showbiznesie, Kanye West, w 2006 roku zadebiutował jako projektant butów. Jego linia stworzona dla marki Louis Vuitton miała premierę podczas Tygodnia Mody w Paryżu w styczniu ubr. Także w tym roku na rynku ukaże się jego kolekcja ubrań Past Tell. Ostatnio muzyk oświadczył, że zamierza podjąć staż w jednym z europejskich domów mody. Którym? Nie wiadomo. Póki co rozesłał listy do kilku firm, wciąż czeka na odpowiedź.
Justin Timberlake
Kolejny muzyk w świecie mody. Ulubieniec nastolatek, Justin Timberlake, dwa lata temu ruszył z własną linią odzieżową William Rest, którą zaprojektował wspólnie z przyjacielem z dzieciństwa, Juanem Atalą. W skład kolekcji wchodziły zamszowe marynarki, kaszmirowe swetry, dżinsy i koszulki polo. Podobno główną inspiracją dla duetu projektantów był… Elvis Presley.
Dita Von Teese
Dita Von Teese to niezwykłe zjawisko w świecie mody i rozrywki. Ze striptizu uczyniła sztukę, z wyglądu retro – swój znak firmowy. Jej oryginalny image sprawił, że współpracowała już z takimi gwiazdami mody jak Jean Paul Gaultier, Giambattista Valli czy Vivienne Westwood. Ostatnio modelka rozpoczęła współpracę z firmą Wonderbra. Zaprojektuje dla niej kolekcję bielizny wzorowaną na modzie lat 40. i 50. ubiegłego wieku.
Natalie Portman
Natalie Portman uchodzi za jedną z najbardziej stylowych gwiazd. W 2007 roku wypuściła na rynek własną linię wegańskiego obuwia dla firmy Te Casan – aktorka jest wegetarianką i zagorzałą bojowniczką o prawa zwierząt. Projekt był z założenia przedsięwzięciem biznesowo-charytatywnym. 5 procent dochodów ze sprzedaży miało trafić do organizacji dobroczynnych. Jednak pod koniec zeszłego roku marka Te Casan uległa kryzysowi ekonomicznemu i zmuszona została zamknąć swój sklep.
Sienna Miller
Brytyjska aktorka, Sienna Miller, modę kocha i świetnie się nią bawi. Zanim rozpoczęła karierę aktorską pracowała jako modelka, później była jedną z ikon stylu boho chic, który czerpał inspirację ze stylów hippie i artystycznej bohemy. W 2007 roku aktorka, wspólnie z siostrą Savannah, która jest projektantką mody, wypuściła na rynek linię ubrań Twenty8Twelve dla firmy Pepe Jeans. Nazwa kolekcji odnosi się do daty urodzin Sienny – 28 grudnia.
Fergie
Na rynku amerykańskim zadebiutowały właśnie dwie linie obuwia firmowane nazwiskiem Fergie, byłej wokalistki grupy Black Eyed Peas. Ich nazwy to Fergie i Fergalicious, obie powstały we współpracy z Brown Shoe Company. W 2007 roku piosenkarka wypuściła na rynek własną kolekcję torebek, Fergie Kipling Handbag.
Gwen Stefani
Piosenkarka Gwen Stefani bardzo starannie dobiera garderobę i dba o swój image. Jeszcze w czasie współpracy z zespołem No Doubt sama projektowała wszystkie stroje, w których występowała na scenie. W 2004 roku światło dzienne ujrzała firmowana jej nazwiskiem linia ubrań L.A.M.B.. Ubrania spodobały się innym gwiazdom, w L.A.M.B. ubierały się m.in. Teri Hatcher i Nicole Kidman. Rok później kolekcja Stefani została wzbogacona o nową, tańszą linię, Harajuku Lovers, w skład której wchodziły akcesoria i bielizna.
Pamela Anderson
Wegetarianka, aktywistka zaangażowana w ochronę praw zwierząt, aktorka, gwiazda „Słonecznego patrolu”, modelka i skandalistka. Pamela Anderson. Jako modelka najczęściej pozowała bez odzieży, ale ostatnio podjęła współpracę z projektantem o pseudonimie Richie Rich. Wspólnie stworzą nową linię ekologicznych ubrań dla marki Muse, w skład której wejdą m.in. spódnice, topy, buty oraz – jakże by inaczej! – kostiumy kąpielowe. - Tak naprawdę nie lubię nosić ubrań. Wolałabym chodzić nago. Ale kocham projekty Richie’ego, dlatego zgodziłam się być częścią marki Muse – wyznała aktorka.
Sean "Diddy" Combs
Raper i producent Sean „Diddy” Combs, znany dawniej jako Puff Daddy, zarabia nie tylko na muzyce. W 1998 roku wypuścił własną linię odzieżową Sean John z ubraniami sportowymi i w stylu hip-hop i urban, która zebrała świetne recenzje i kilka nagród. Z początku oferta Sean John skierowana była tylko do mężczyzn, w 2003 roku powstała także kolekcja dla pań.
Snoop Dogg
Chociaż trudno w to uwierzyć, ten pan w mało gustownym futerku, znany w świecie muzyki jako Snoop Dogg, „popełnił” aż dwie zbrodnie przeciwko modzie. Pierwsza linia firmowana jego nazwiskiem, Snoop Dogg Clothing, zdobyła nawet w 2002 roku nagrodę Urban Fashion Award. Druga, Rich & Infamous, skierowana do mężczyzn w wieku od 18 do 35 lat, boryka się właśnie z poważnymi problemami finansowymi.