WP

Upały nie pozwalają ci zasnąć? Mamy kilka sprawdzonych trików

Gdy żar leje się z nieba codzienne funkcjonowanie jest wyjątkowo trudne. W nagrzanym mieszkaniu ciężko jest zasnąć, dlatego warto zadbać o komfort przed pójściem do łóżka, żeby nie męczyć się przez całą noc.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Wysoka temperatura sprawia, że organizm nie potrafi prawidłowo wypoczywać
Wysoka temperatura sprawia, że organizm nie potrafi prawidłowo wypoczywać (123RF)
WP

Zimny prysznic

W upalne dni zrezygnuj z ciepłych kąpieli. Zimny prysznic tuż przed spaniem nie tylko zmyje kurz z ciała, ale też ochłodzi Twój organizm. Ponadto warto spać nago, ponieważ ubrania jedynie zatrzymują temperaturę ciała.

Zrezygnuj z kołdry

WP

Przykrywanie się kołdrą czy kocem, to kiepski pomysł na letnią noc. W upały najlepiej jest nakryć ciało wilgotnym prześcieradłem. Ten sposób chłodzenia często stosowany jest w egzotycznych kurortach lub hotelach.

Zobacz także: Najlepsze orzeźwienie w upały. Te zioła sprawią, że poczujecie świeżość

Lekka kolacja

Przed pójściem spać należy unikać przejedzenia się (najlepiej jeść do 2-3 godzin przed snem). Nie powinno się również pić zbyt dużej ilości alkoholu. Lekka i zdrowa dieta eliminuje uczucie ciężkości, a ponadto temperatura naszego organizmu nie wzrasta tak szybko, jak po ciężkim i tłustym posiłku.

WP

Ryżowy kompres

Ryż świetnie nadaje się do przygotowania termoforu chłodzącego. Wystarczy napełnić nim skarpetkę i włożyć na kilka godzin do zamrażarki, a tuż przed snem położyć go obok poduszki. Uczucie schłodzenia powinno trwać ponad godzinę.

Bez zasilania

Wyłącz w sypialni wszystkie urządzenia elektryczne, które nie są ci potrzebne. Telewizor, komputer czy ładowarki wydzielają dodatkowe ciepło, które przecież chcesz zniwelować.

WP

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polub WP Kobieta
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP