Blisko ludziUsunięto jej piersi. Została modelką i reklamuje bieliznę

Usunięto jej piersi. Została modelką i reklamuje bieliznę

39-letnia kobieta, która przeszła podwójną mastektomię, została modelką i przez rok będzie promować bieliznę stworzoną dla kobiet takich jak ona. Odwagi do wzięcia udziału w konkursie na modelkę dodał jej syn.

Usunięto jej piersi. Została modelką i reklamuje bieliznę
Źródło zdjęć: © 123RF
Katarzyna Gruszczyńska

39-letnia kobieta, która przeszła podwójną mastektomię, została modelką i przez rok będzie promować bieliznę stworzoną dla pań takich jak ona. Odwagi do wzięcia udziału w konkursie na modelkę dodał jej syn, który powiedział, że wygląda ślicznie, gdy straciła włosy po chemioterapii.

Debbie Murphy usłyszała diagnozę - rak piersi w kwietniu ubiegłego roku. Przeszła trzy operacje, musiała się poddać chemioterapii i radioterapii.
- W czerwcu 2015 roku amputowano mi drugą pierś. Teraz moje leczenie dobiega końca - opowiada Brytyjka dziennikowi „Daily Mail”.

Zdecydowała się wziąć udział w konkursie „Everyday Superwoman”, zorganizowanym przez firmę produkującą staniki ze specjalnymi wkładkami. To miał być kolejny krok na drodze do odzyskania pewności siebie po walce z trudnym przeciwnikiem, jakim jest nowotwór. Wysłała swoje zdjęcie w staniku i majtkach. To internauci swoimi głosami zadecydowali, że Debbie zajęła pierwsze miejsce.

- Odważyłam się zostać modelką, gdy pod koniec chemioterapii straciłam prawie wszystkie włosy, a mój trzyletni synek podszedł, pogłaskał mnie po głowie i powiedział: Jesteś piękna. Gdy usłyszałam, że mówi tak do łysej osoby bez piersi, dodało mi to sił. Popłakałam się, wiedząc, że on kocha mnie bezwarunkowo, niezależnie od wszystkiego - tłumaczy Debbie. - Chciałam też poczuć się kobieco – dodaje.
Debbie samotnie wychowuje synka i przyznaje, że podczas swojego leczenia skupiała się tylko na nim. Miała dla kogo wyzdrowieć.

- Właśnie dlatego nazwaliśmy nasz konkurs „Everyday Superwoman”. Biorą w nim udział prawdziwe kobiety, które walczą z kryzysem w trudnych okolicznościach. Debbie w stu procentach zasłużyła na zwycięstwo - przyznaje na łamach „Daily Mail” Lorna Murchie, dyrektor firmy produkującej bieliznę Lorna Drew.

Przypomnijmy, że niedawno Brytyjki chore na raka, które poddały się mastektomii, zainicjowały społeczną kampanię pod hasłem #Showyourscar („Pokaż swoją bliznę”), która ma uświadamiać, jak wygląda ich rzeczywistość i cierpienie. Często są po obustronnej mastektomii. Elementem akcji jest m.in. publikowanie w sieci zdjęć swoich blizn po usunięciu piersi.

- Nasza rzeczywistość nie jest piękna i różowa, jak to przedstawia wiele kampanii społecznych. Wymiotujemy, tracimy włosy, paznokcie - komentowała na łamach dziennika "Daily Mail" Diane Riley-Waite, cierpiąca na nowotwór 33-latka z Birmingham.

(kg)/(mtr), WP Kobieta

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (1)