W jakie rozwiązania powinien być wyposażony godny zaufania sklep online?
Każdy, kto chce odnieść sukces w branży e-commerce, powinien pamiętać o dostosowaniu wprowadzanych udoskonaleń do zapotrzebowania klientów. Nowoczesne rozwiązania wymagają ponadto nieustanego monitoringu oraz bieżącej aktualizacji. Warto wiedzieć, jakie narzędzia warto wykorzystać w budowaniu prestiżowej marki.
21.04.2020 15:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Model płatności
Częstym problemem e-handlowców są porzucane przez klientów koszyki. Konsumenci cenią sobie bowiem szybkie i proste w obsłudze rozwiązania. Model płatności online White Label stworzony został w odpowiedzi na potrzeby konsumentów oraz sprzedawców, zwracających uwagę na spójność elementów platformy sklepu internetowego. Moduł (zapewniany m.in. przez Bluemedia.pl) umożliwia szybką finalizację transakcji bez przekierowywania klienta na stronę operatora. System niweluje również ryzyko popełnienia błędów związanych z samodzielnym wprowadzaniem danych przelewu. Usługa White Label pozwala pozostać klientowi na stronie e-sklepu w czasie całego procesu zakupowego. Konsument nie dostaje również informacji, który z operatorów pośredniczy w finalizacji transakcji. White Label ma swoje bezpośrednie przełożenie na współczynnik konwersji. Stanowi on również skuteczne narzędzie w walce z porzuconymi koszykami. Z rozwiązania mogą korzystać właściciele sklepów internetowych opartych na różnorodnych platformach. Każdy e-sprzedawca może dostosować interfejs panelu do układu własnej witryny. Rozwiązanie to podwyższa ponadto komfort klientów podczas zakupów on-line.
Dostępne formy płatności
Bogata oferta opcji finalizacji transakcji ma swoje bezpośrednie przełożenie na osiągane wyniki sprzedażowe. Klienci, mogąc wybierać spośród różnorodnych form płatności online, czują się bowiem komfortowo w danym sklepie internetowym. Dostępne opcje finalizacji transakcji wpływają również na branding. Wdrożenie dostępnych form płatności nie zajmuje wiele czasu. Wśród najczęściej wybieranych form zapłaty warto wskazać m.in. BLIK. Z systemu korzysta aż 3,5 miliona polskich użytkowników. Dużą popularnością cieszą się również moduły dostępne na urządzeniach z systemem iOS, maOS, WearOS oraz Android. Do systemów polscy użytkownicy wprowadzili 2,6 mln kart płatniczych.
Mobilna wersja witryny
Tworząc własny sklep internetowy, należy również zadbać o możliwość przeglądania witryny na urządzeniach z systemem Android oraz iOS. Klienci coraz częściej bowiem decydują się na zakupy z wykorzystaniem płatności mobilnych. Warto zadbać o responsywność strony internetowej e-sklepu.
Notyfikacje web push
Komunikaty te stanowią alternatywne rozwiązanie dla popularnych newsletterów. Treść powiadomień można dostosować do konkretnego odbiorcy. Narzędzie można więc wykorzystywać w celu zainteresowania klienta daną usługą lub produktem. Notyfikacje zaliczane są do marketingu za przyzwoleniem. Otrzymywanie powiadomień uzależnione jest od decyzji klienta, musi on bowiem wyrazić zgodę na subskrypcję notyfikacji. Powiadomienia podwyższają współczynnik konwersji oraz CTR.
Artykuł sponsorowany