GwiazdyWarto promować kobiecy biznes!

Warto promować kobiecy biznes!

Warto promować kobiecy biznes!
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
01.07.2015 14:25, aktualizacja: 02.07.2015 11:23

„Sukces jest Kobietą! Piękna twarz biznesu” to wyjątkowa publikacja, w której twórczynie Wydawnictwa PressFactory – Anna Chodacka, Aneta Zadroga i Joanna Jałowiec oddały głos kilkudziesięciu przedsiębiorczym Polkom. One same udowadniają, że warto sięgać po marzenia!

„Sukces jest Kobietą! Piękna twarz biznesu” to wyjątkowa publikacja, w której twórczynie Wydawnictwa PressFactory – Anna Chodacka, Aneta Zadroga i Joanna Jałowiec oddały głos kilkudziesięciu przedsiębiorczym Polkom. One same udowadniają, że warto sięgać po marzenia!

- W ubiegłym roku wydałyśmy książkę „Sukces jest Kobietą! Piękna twarz biznesu" - pierwszy tego typu projekt w Polsce. Już po kilku miesiącach sprzedaży publikacja okazała się hitem. Dlaczego? Ponieważ jest to swego rodzaju praktyczny przewodnik po „drodze do sukcesu” – mówi Aneta Zadroga, redaktor naczelna EksMagazynu i prezes wydawnictwa PressFactory.

O tym, że taka publikacja była potrzebna świadczy kilkadziesiąt tysięcy sprzedanych egzemplarzy książki, pozytywne przyjęcie ze strony środowisk kobiecych i głosy ekspertów. - Rzadko mamy okazję spojrzeć na biznes z perspektywy kobiet. I docenić, jak ważną rolę odegrały one w polskiej transformacji i budowie gospodarki rynkowej. Warto włączyć perspektywę kobiet w działania na rzecz rozwoju przedsiębiorczości w Polsce, w tym te, jakie będą podejmowane w oparciu o fundusze europejskie 2014­2020 – uważa dr Ewa Rumińska­ Zimny, prezeska Międzynarodowego Forum Kobiet (MFK) przy Szkole Głównej Handlowej.

Biznes w praktyce

W książce zabrały głos przedstawicielki firm z całej Polski. Bohaterki książki reprezentują rozmaite branże, od urodowej przez gastronomię czy hotelarstwo, na odnawialnych źródłach energii czy edukacji kończąc. Panie prowadzące rodzinny biznes od 40. lat i takie, które dopiero niedawno postawiły na swoją działalność. Kobiety zatrudniające kilkuset pracowników i te, które kierują niewielkim zespołem lub pracują same.

- Nie ma tu teorii, wypowiedzi osób, które radzą, jak odnieść sukces opierając się na badaniach naukowych i statystykach, są za to „żywe historie" kobiet, którym udało się, walcząc z większymi lub mniejszymi przeciwnościami losu, spełnić swoje marzenie o własnej firmie. Dlatego też Czytelniczki piszą do nas i dziękuję za inspirację i motywację do działania. To największy komplement i sukces, o jakim mogłyśmy marzyć przystępując do realizacji książki – podkreśla Aneta Zadroga.

Anna Chodacka, redaktor naczelna portalu www.sukcesjestkobieta.pl i współwłaścicielka wydawnictwa dodaje: Na polskim rynku wydawniczym dominują poradniki, które radzą: „jak osiągnąć sukces". Zwykle zawierają liczne wskazówki, jak do tego, „mitycznego” sukcesu dojść. Wartość książki „Sukces jest Kobietą! Piękna twarz biznesu" polega na tym, że nie radzi, a pokazuje na autentycznych przykładach, jak owy sukces wygląda. Każda z biznesmenek zaproszonych do książki opowiada historię sukcesu swoimi słowami i na własnym przykładzie. Wielokrotnie rozmawiając z kobietami, które przeczytały książkę, słyszę epitet: „Inspirująca". I tak też jest! Każdy z wywiadów to osobna historia drogi do sukcesu, którym jest własna, dobrze prosperująca firma.

Przedsiębiorcze Polki

- Polki według badań i statystyk, podawanych zarówno przez OBOP, jak i komercyjne firmy HR, od lat są w europejskiej czołówce, jeśli chodzi o inicjatywę zawodową, przedsiębiorczość, zaangażowanie w pracę. I ten ogromny potencjał nadal zderza się z rzeczywistością, w której, pomimo kampanii społecznych, obietnic rządowych i działań prokobiecych stowarzyszeń i organizacji, kobiety zarabiają mniej niż mężczyźni, mają utrudnioną ścieżkę awansu i rzadziej zajmują kierownicze stanowiska. Często pomimo takich samych, a nawet wyższych kompetencji i takiegoż zaangażowania w pracę. Sama, jako kobieta i współwłaścicielka wydawnictwa, zmagam się na co dzień z tymi problemami. Dlatego też uważam niejako za swój osobisty obowiązek, kierować pracą swoją i zespołu w taki sposób, żeby wykorzystując dostępne narzędzia medialne, wspierać, promować i zachęcać kobiety do działania. Między innymi przez pokazywanie dobrych wzorców, inspirację historiami tych kobiet, które chcą się dzielić swoim doświadczeniem, praktyczną wiedzą
oraz dobrą energią – podkreśla Aneta Zadroga.

Anna Chodacka uważa, że dopóki nie zmienią się realia biznesu w Polsce, dopóty warto promować kobiecy biznes. - Bardzo cieszy mnie fakt, że Polki coraz chętniej przejmują inicjatywę i zakładają własne firmy, że zajmują coraz wyższe stanowiska w firmach, że tak fantastycznie potrafią godzić życie prywatne z zawodowym. Pomimo tych optymistycznych założeń, zdaję sobie sprawę, jak niedoceniane na rynku pracy są kobiety i jak bardzo, pomimo licznych działań stowarzyszeń czy fundacji, nasza rzeczywistości wymaga wyrównywania szans kobietom na rynku zawodowym – dodaje Anna Chodacka.

Kongres Kobiet Sukcesu

Bardzo dobre przyjęcie książki „Sukces jest kobietą! Piękna twarz biznesu” spowodowało, że właścicielki PressFactory postanowiły zintegrować kobiety – tym razem bezpośrednio. 29 maja w warszawskim Sound Garden hotel odbędzie się konferencja promująca przedsiębiorczość polskich businesswomen – Kongres Kobiet Sukcesu. - W nawiązaniu do własnych doświadczeń (stworzenie firmy od podstaw) postanowiłyśmy stworzyć publikację książkową, w której innym kobietom damy możliwość opowiedzenia o swojej indywidualnej drodze do zawodowego sukcesu. Na bazie sukcesu książki powstał portal www.sukcesjestkobieta.pl, a kongres jest kontynuacją tych działań, będzie przestrzenią, w której kobiety motywują i inspirują się nawzajem – podkreśla Joanna Jałowiec, wiceprezes wydawnictwa.

Kongres ma być pomostem pomiędzy pierwszą a drugą, planowaną na jesień 2015, edycją książki. Patronat honorowy nad eventem objęła minister Małgorzata Fuszara, pełnomocniczka rządu ds. równości oraz Międzynarodowe Forum Kobiet Biznesu przy SGH. Program konferencji będzie obejmował merytoryczne prelekcje specjalistów z zakresu wsparcia biznesu i panele z udziałem zaproszonych gości. Motywujące wystąpienia kobiet sukcesu, liderek, które opowiedzą o własnym biznesie, jego początkach, dobrych praktykach, sposobach na radzenie sobie z trudnościami, łączeniu pracy z życiem prywatnym. Nie zabraknie inspirujących spotkań z kobietami działającymi na rzecz rozwoju i wspierania środowisk kobiecych, m.in. przedstawicielkami Fundacji „Jedna Taka”, występów artystycznych i części wystawienniczej.

Do udziału w Kongresie Kobiet Sukcesu już dziś zapraszają jego organizatorki: Aneta Zadroga: Każde spotkanie z energicznymi, pełnymi optymizmu i wiary we własne siły kobietami biznesu jest inspirujące. Jest okazją do wymiany doświadczeń, nawiązania nowych kontaktów biznesowych, jak również dobrej zabawy w kobiecym, przedsiębiorczym gronie. Anna Chodacka: To okazja do poznania produktów i usług różnych firm, które mogą być przydatne zarówno w prowadzeniu firmy, jak i prywatnie. To forum wymiany kontaktów a także czerpania inspiracji do działania w biznesie. Możliwość podpatrzenia przydatnych rozwiązań. Joanna Jałowiec: Impreza skierowana jest do kobiet biznesu, kobiet, które chciałyby założyć własną firmę, matek wracających na rynek pracy, pracowników korporacji i wszystkich osób poszukujących inspiracji, motywacji, pozytywnej energii i impulsu do zmiany.

Magda Nowak
Fot. Olivia A. Davis
Stylizacja: GaGa Studio
Produkcja: PressFactory
Partnerzy sesji „Eks w Hollywood!”
Odzież: Darksus (www.darksus.com)
Biżuteria: DMD Biżuteria (www.dmdbizuteria.pl)
Torebki i portfele: Paolo Peruzzi (www.paoloperuzzi.it)
Buty: PASO a PASO (www.store.pasoapaso.pl)

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także