UrodaWciąż wiele przed nami. Wywiad z Katarzyną Szafraniec-Leśniak

Wciąż wiele przed nami. Wywiad z Katarzyną Szafraniec-Leśniak

Wciąż wiele przed nami. Wywiad z Katarzyną Szafraniec-Leśniak
Źródło zdjęć: © Materiał prasowy
04.09.2017 10:18, aktualizacja: 04.09.2018 10:29

Co roku fryzjerzy znad Wisły zachwycają na międzynarodowych konkurach. Jak ocenia przyszłość branży kosmetycznej w Polsce Katarzyna Szafraniec-Leśniak, General Manager Orbico Salon Professional wyłącznego dystrybutora produktów Coty Professional Beauty?

Anna Bober: Co pani sądzi o rozwoju branży "professional beauty" w Polsce? Zwłaszcza z perspektywy dystrybutora kosmetyków profesjonalnych, jakim jest zarządzana przez panią firma?

Katarzyna Szafraniec-Leśniak: Przede wszystkim chciałabym podkreślić, że nasza firma jest dystrybutorem w pełni tego słowa znaczeniu. W naszej gestii jest wspieranie rozwoju dystrybuowanych marek nie tylko poprzez ich sprzedaż, ale także poprzez odpowiedni marketing, PR czy profesjonalną edukację klientów. Marki, które powierzyła nam firma Coty tworzą razem bardzo zróżnicowane portfolio i tym samym my mamy ofertę dostosowaną do nawet najbardziej wymagających klientów.

Natomiast sam rynek profesjonalnych produktów i usług to bardzo wdzięczny temat. Branża od paru lat rozwija się dynamicznie, a Polska jest szóstym co do wartości rynkiem kosmetycznym w Europie. I myślę, że wciąż wiele przed nami. Wciąż są obszary z ogromnym potencjałem dla producentów czy dystrybutorów, zarówno na polu samych produktów, jak i kanałów ich sprzedaży. Mam tu na myśli takie obszary jak np. spersonalizowana pielęgnacja włosów czy skóry głowy, kosmetyki dla mężczyzn, usługi fryzjerskie na zamówienie, świadczone w domu czy w miejscu pracy. Myślę, że jeszcze wiele ciekawych wyzwań pojawi się przed naszą firmą.

Co pani zdaniem wpływa na rozwój tego biznesu?

Rośnie grupa świadomych konsumentów, gotowych wydawać więcej na profesjonalne kosmetyki i usługi. Coraz więcej osób oczekuje właściwej diagnozy i indywidualnych rozwiązań w zakresie doboru fryzury oraz kosmetyków. I co ważniejsze dla nas – rośnie grupa właścicieli salonów i stylistów chcących tym oczekiwaniom sprostać, chcących się rozwijać i edukować nie tylko w zakresie umiejętności technicznych, ale także w zakresie kompetencji z obszaru zarządzania czy marketingu.

Czyli z jednej strony mamy rosnący popyt na produkty i usługi profesjonalne, a z drugiej – potrzebę dużej zmiany jakościowej w branży usług fryzjerskich. I Orbico Salon Professional stara się jak najpełniej odpowiadać na te potrzeby, poprzez właściwe portfolio – produktów, szkoleń fryzjerskich i menadżerskich. Warto też wspomnieć, że bardzo pomagają branży wszelkie kanały social media. Nigdy wcześniej stylista nie miał takich możliwości promowania efektów własnej pracy, a marki profesjonalne nigdy wcześniej nie były tak silnie promowane w mediach jak w obecnym czasie.

Obraz
© iStock.com

Jedno z najważniejszych wydarzeń w branży fryzjerstwa, Wella Professionals Destination 2018, odbyło się tego roku na Malcie. Na jednej ze scen miał okazję zaprezentować swoje umiejętności Tymoteusz Pięta, właściciel sieci salonów Hairmate i ważny klient marki Wella Professionals. Prezentacja na arenie międzynarodowej to duży sukces dla naszego kraju. Jak ocenia pani wagę tego wydarzenia dla rozwoju branży profesjonalnych kosmetyków i usług nad Wisłą?

Chciałabym podkreślić, że pomaganie naszym klientom w realizacji ich pasji i jednoczesne wspieranie rozwoju ich biznesów daje mi osobiście bardzo dużo satysfakcji. Jednym z takich klientów jest właśnie Tymoteusz. To wspaniały, utalentowany i odważny młody człowiek. Jestem bardzo dumna, że pokaz Tymka spotkał się z tak ogromnym aplauzem wśród stylistów z całego świata.
I gorąco liczę na to, że inni utalentowani styliści z naszego kraju również uwierzą w swoje możliwości. Ale muszą sobie też zdawać sprawę, że talent to nie wszystko. Konieczna jest ciężka praca, pokora, znajomość rzemiosła, odkrycie własnych środków wyrazu oraz … znajomość języków. Wiele razy jako firma nie mogliśmy podejmować próby promowania nawet bardzo utalentowanych osób właśnie z powodu bariery językowej.

Zwycięstwo Polski w konkursie wspieranym przez COTY "Stage is Yours" to duża szansa dla młodych talentów. Czy firma Orbico Salon Professional zamierza wspierać w dalszym ciągu młode, kreatywne talenty?

Realizujemy wiele projektów własnych współpracujący z nami klienci są często zapraszani do pomocy przy różnych wydarzeniach medialnych. To są dla nas doskonałe okazje, by obserwować umiejętności poszczególnych stylistów. Zawsze jesteśmy otwarci na pomoc utalentowanej osobie w rozwoju. Warunek początkowy jest zawsze ten sam – najpierw trzeba zostać naszym klientem i pracować na naszych markach.

COTY, a więc właściciel marek dystrybuowanych przez Orbico Salon Professional, kładzie duży nacisk na innowacyjność. Którą z ostatnich innowacji technologicznych ocenia pani najwyżej pod względem wpływu na rozwój biznesu professional beauty?

Moim zdaniem największą innowacją w ostatnim czasie było wprowadzenie nowej odsłony marki System Professional. To bardzo zaawansowana technologicznie marka z ogromnym potencjałem. Oferuje ona spersonalizowaną pielęgnację opartą na indywidualnym kodzie energetycznym, który rozpoznaje właśnie zaawansowana technologia. Taka personalizacja zdecydowanie zwiększa wartość świadczonych przez salony usług.

Jakie są najważniejsze planowane inicjatywy w dziedzinie profesjonalnych usług fryzjerskich, które zamierzacie państwo realizować w nadchodzących miesiącach?

Będzie się działo całkiem sporo. Planowane jest wprowadzenie ulepszonej technologicznie linii produktów Nioxin oraz dalszy rozwój marek System Professional i Sebastian. Jednak zdecydowanie największy przełom czeka nas w kategorii koloryzacji włosów. Już wkrótce wprowadzimy nowy, ulepszony KOLESTON PERFECT.
Jest to pierwsza i jedyna profesjonalna marka farb do włosów wykorzystująca dwie innowacyjne technologie: Pure Balance TechnologyTM i ME+TM. Zapewniają one żywe, intensywne kolory oraz zmniejszają ryzyko uszkodzenia włosów oraz wystąpienia alergii na farbę. To zupełnie nowa jakość, która ma szansę otworzyć nasz rynek na klientów, dla których różnorakie alergie były dotychczas barierą.

Nie ustajemy także w oferowaniu naszym klientom nowych rozwiązań w zakresie zarządzania salonem. Wspólnie z firmą mobileOn wprowadzamy właśnie na rynek oprogramowanie dla salonów, uwzględniające potrzebę odpowiedniego przechowywania i przetwarzania danych osobowych klientów salonów.

Materiał przygotowany we współpracy z COTY Polska

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (23)
Zobacz także