GotowaniePrzepisyUkryte funkcje wózków w marketach. Wiedziałeś o tym?

Ukryte funkcje wózków w marketach. Wiedziałeś o tym?

Grudzień to miesiąc, gdy robi zdecydowanie większe zakupy niż zazwyczaj. Niekiedy supermarketowe wózki są wypełnione po brzegi. Czy wiesz, do czego służą ich wszystkie elementy?

Wózki sklepowe są już w każdym supermarkecie
Wózki sklepowe są już w każdym supermarkecie
Źródło zdjęć: © Getty Images | Kirill Kukhmar
oprac. KSA

03.12.2021 15:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Żyjemy w czasach konsumpcjonizmu. Kupujemy coraz częściej i więcej artykułów spożywczych, chemii gospodarczej, ubrań czy akcesoriów wystroju wnętrz. Właściciele sklepów starają się wychodzić nam naprzeciw i ułatwiają robienie zakupów, żebyśmy jak najwięcej kupili.

O wiele bardziej swobodnie robi się zakupy, gdy można włożyć je do wózka niż do koszyka, który trzeba dodatkowo dźwigać. Pierwszy wózek sklepowy wynalazł w 1937 roku Sylvan Goldman, właściciel sieci supermarketów w Oklahoma City.

Zapewne większość osób po prostu wkłada kolejno wybrane produkty i nie zastanawia się nad funkcjami wózków supermarketowych.

Warto wiedzieć, że rozkładana półka służy zarówno do posadzenia małego dziecka, jak i do umieszczenia zgrzewki wody lub innych większych opakowań. Co więcej, uchwyt, dzięki któremu możemy rozłożyć siedzisko, to również haczyk na torebkę czy plecak. Warto o tym wiedzieć i nie męczyć się bez potrzeby nosząc torbę przewieszoną przez ramię.

Sprytne rozwiązanie

Rozwój wózków sklepowych jest imponujący. Firma Ford stworzyła prototyp wózka z systemem automatycznego hamowania.

"Układ aktywnego wspomagania hamowania (Pre-Collision Assist) może pomóc naszym klientom uniknąć wypadków lub złagodzić skutki kolizji. Uznaliśmy, że pokazanie, jak podobne myślenie można zastosować podczas projektowania sklepowego wózka, będzie świetnym sposobem na zwrócenie uwagi, jak przydatna w codziennym życiu może być ta technologia – powiedział mediom Anthony Ireson, dyrektor ds. komunikacji marketingowej w Ford of Europe.

Zapraszamy na grupę FB - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Komentarze (2)