Wystawa fotografii Guya Bourdina w Paryżu
Do połowy listopada w Grand Palais w Paryżu będzie trwać retrospektywna wystawa prac jednego z najznakomitszych fotografów mody, Francuza Guya Bourdina. Dowiedzcie się szczegółów!
12.11.2015 | aktual.: 22.11.2015 13:58
Do połowy listopada w Grand Palais w Paryżu będzie trwać retrospektywna wystawa prac jednego z najznakomitszych fotografów mody, Francuza Guya Bourdina. Dowiedzcie się szczegółów!
Bourdin był niekwestionowanym mistrzem w swoim fachu. Jego prace z biegiem lat zyskały miano wręcz ikonicznych. To on wyznaczył nowe ścieżki w komercyjnej fotografii i nadał jej swoisty surrealizm. Odrealniając rzeczywistość Bourdin zabierał publiczność w szaloną podróż, pełną ekscytujących zwrotów akcji. Poza tym nie bał się też prowokować, epatując kobiecym erotyzmem. Mało kto wie też o tym, że pierwsze lekcje i warsztaty foto odbył podczas służby wojskowej w siłach powietrznych swojego kraju.
Guy miał pewną specyficzną technikę tworzenia. Do każdego zdjęcia robił testowe polaroidy. Te polaroidy, dotychczas niepublikowane osobno są jedną z głównych atrakcji wystawy „Mise en Abyme” („Obrazu w obrazie”). Wydarzenie zorganizowano w ramach Paris Photo, ogromnego fotograficznego przedsięwzięcia w stolicy Francji. Swój pierwszy fotograficzny show Bourdin zorganizował już w 1952 roku, również w Paryżu. wydano wtedy album z jego pracami, ze wstępem samego Man Raya. W latach 70. z kolei pierwsze jego modowe prace pojawiły się na łamach "Vogue". Potem pojawiły się słynne kampanie dla Charles Jourdan, Iseey Miyake, Chanel i Revlon.
Tego artystycznego wydarzenia w słynnym Grand Palais w Paryżu po prostu nie można przegapić. Kupujcie bilety na samolot!
Weronika Płocha
Filolożka fińska, absolwentka londyńskiego Central Saint Martins, dziennikarka i umysł mocno kreatywny, raczej mało ścisły. Moda to jeden z głównych obszarów jej zainteresowań - zarówno naukowo jak i zawodowo. Ma na swoim koncie prowadzenie portali modowych, współpracę z polską projektantką Justyną Chrabelską i projekty lifestyle'owe dla agencji reklamowych oraz dużych marek.
]( http://fashionpost.pl/ )