Trwa ładowanie...
d70r656
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.
Fit

Ze śniadania można zrezygnować!

Wielu specjalistów przekonuje, że regularne zjadanie śniadania jest niezbędne dla zachowania zdrowia, a nawet po to, żeby być szczupłym. Nie jest to prawda – sugerują badania opublikowane przez „American Journal of Clinical Nutrition”.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Ze śniadania można zrezygnować!
(123RF)
d70r656

Wielu specjalistów przekonuje, że regularne zjadanie śniadania jest niezbędne dla zachowania zdrowia, a nawet po to, żeby być szczupłym. Nie jest to prawda – sugerują badania opublikowane przez „American Journal of Clinical Nutrition”.

Pismo prezentuje dwa niezależne badania, które ze swoimi zespołami przeprowadziło dwoje badaczy: prof. Emily Dhurandhar z University of Alabama w Birmingham oraz prof. James Betts z University of Bath. Prof. Dhurandhar przyznaje, że zawsze rano zjada posiłek, natomiast prof. Betts prawie nigdy tego nie robi. Oboje uzyskali podobne wyniki badań: wynika z nich, że to czy jemy śniadanie czy też nie, nie ma większego znaczenia.

Prof. Emily Dhurandhar namówiła do wzięciu udziału w eksperymencie prawie 300 ochotników. Jedni z nich jedli śniadanie, inni rano byli na czczo. Część osób na czas badań specjalnie zmieniła swoje przyzwyczajenia. Po sześciu tygodniach wszystkich zważono. Okazało się, że wszyscy mieli oni niemal taką samą masę ciała jak przed badaniami.
Rezygnacja z porannego posiłku nie powoduje chudnięcia, ale nie sprzyja również tyciu. .

Prof. Betts postanowił sprawdzić, czy od spożywania śniadania zależy tempo przemiany materii oraz poziom cholesterolu i glukozy we krwi. Pozwala to określić, czy jesteśmy bardziej podatni na cukrzycę i choroby sercowo-naczyniowe.

d70r656

W jego badaniu wzięły udział 33 osoby. Po takim samym okresie sześciu tygodni ponownie zmierzono wszystkim te trzy parametry. Były takie same jak przed eksperymentem, z jedną różnicą: zwolennicy śniadań częściej rano uprawiali sport. Średnio tracili wtedy 500 kalorii, ale równie kaloryczne były ich śniadania, zawierały 500 kalorii. Bilans wyszedł zatem na zero. Osoby, które nic rano nie jadły, były natomiast nieco bardziej ospałe.

Czy warto zatem jeść śniadania? Prof. Betts i prof. Dhurandhar uważają, że należy się kierować własnymi upodobaniami. Kto nie lubi rano jeść, nie musi się do tego zmuszać.
Prof. Betts utwierdził się w swoim przekonaniu. Prof. Dhurandhar stwierdziła, że nadal nie będzie wychodzić z domu z pustym żołądkiem.

(PAP), zbw/ mki/

POLECAMY:

* Biegasz codziennie? Będziesz długo żyć*

* Pilates – sposób na wzmocnienie mięśni głębokich*

* To tam znajduje się najwięcej bakterii*

Dieta online, dzięki której pokochasz odchudzanie

d70r656

Podziel się opinią

Share

d70r656

d70r656