Trwa ładowanie...

Znana sieciówka wychodzi naprzeciw klientkom. Zakupy online jeszcze nigdy nie były tak proste

Jeszcze kilka lat temu sprzedaż w sklepach stacjonarnych była ich jedynym źródłem dochodów, ale dziś coraz większą popularnością cieszą się zakupy online. Chcąc wyjść naprzeciw klientkom, znane sieciówki proponują więc liczne udogodnienia. Jednym z nich jest funkcja, którą niedawno wprowadziła Zara.

Share
Znana sieciówka wychodzi naprzeciw klientkom. Zakupy online jeszcze nigdy nie były tak proste
Źródło: Fotolia
d3gleoa

Swoje wymarzone ubranie możemy mieć w szafie bez konieczności wychodzenia z domu, a czas oczekiwania nierzadko wynosi zaledwie 24 godziny. Poza tym zwykle mamy do dyspozycji pełną rozmiarówkę oraz wszystkie propozycje dostępne w kolekcji. Właśnie to sprawia, że chętnie robimy zakupy online. Ale do tej pory niestety często zdarzało nam się zwrócić zakup. Podowodem tych decyzji jest najczęściej niewłaściwy rozmiar zamówionej rzeczy.

- To, co widzę na obrazku, nie zawsze pasuje do mojej figury. Wolę nie kupować kota w worku - tak najczęściej argumentują przeciwniczki zakupów online. Jednak ten problem powoli staje się przeszłością. Jako pierwsza poradziła sobie z nim najpopularniejsza marka należąca do hiszpańskiej grupy Inditex. W sklepie internetowym Zary pojawiła się bowiem funkcja, dzięki której raz na zawsze uporamy się z kwestią doboru odpowiedniego rozmiaru.

zara.com
Źródło: zara.com

Przy każdym produkcie zamieszczonym w sklepie pojawia się ikonka z napisem "Znajdź mój rozmiar". Klikając w nią, zostajemy poproszone o swoje wymiary: wzrost i wagę. Następie wybieramy* preferencje dotyczące kroju* - wśród nich znalazły się 3 możliwości - dopasowana, idealnie leżąca bądź luźna.

d3gleoa

Po wybraniu jednej z wyżej wymienionych opcji zostajemy bezpośrednio przekierowane na stronę z wynikami. Tam dostajemy gotową odpowiedź na pytanie, jaki rozmiar najprawdopodobniej będzie do nas pasował. Otrzymane wyniki wskazują, ile proc. kobiet o tej samej wysokości i wadze kupiło identyczny rozmiar. To ogromna zaleta, dzięki której robienie zakupów staje się jeszcze prostsze niż dotychczas.

zara.com
Źródło: zara.com, Fot: zara.com

Ale to jeszcze nie koniec. Możemy wpisać bardziej szczegółowe informacje, klikając przycisk "Dodaj informację". Tam wybieramy kształt brzucha, bioder, wiek i rozmiar biustonosza. Kilka razy przetestowałam tę funkcję i za każdym razem rozmiar się zgadzał. Do tej pory tylko ta jedna marka odzieżowa wdrożyła propozycję spersonalizowanego dopasowania rozmiaru. Mam jednak nadzieję, że niebawem w sklepach internetowych innych sieciówek również zagości znajdzie się podobna opcja.

Inne sieciówki

Warto dodać, że poza możliwością automatycznego przypisania rozmiaru do sylwetki, w sklepie Zary istnieje przewodnik po rozmiarach. Dodajmy, że pojawił się on w większości sklepów online, takich jak H&M, Bershka, Asos czy Topshop. Znajdziemy w nim konkretne dane liczbowe. Po ich przeanalizowaniu ryzyko zwrotu się minimalizuje. A wy często oddajecie zakupione ubrania?

d3gleoa

Podziel się opinią

Share
d3gleoa
d3gleoa