ModaBranża mody w liczbach. Która marka odzieżowa została liderem 2017 roku?

Branża mody w liczbach. Która marka odzieżowa została liderem 2017 roku?

Branża mody w liczbach. Która marka odzieżowa została liderem 2017 roku?
Źródło zdjęć: © Fotolia
Martyna Wojciechowska

14.03.2017 15:55, aktual.: 14.03.2017 17:20

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Brytyjska firma Financial Brand zajmująca się szacowaniem wartości największych marek świata opublikowała ranking 50 najbogatszych gigantów odzieżowych ostatnich 12 miesięcy. Podczas badań brano pod uwagę nie tylko wyniki sprzedaży, ale również inwestycje marketingowe, zadowolenie personelu, lojalność i reputację marki.

Według danych Nike jest zdecydowanym liderem. Aktualnie amerykański brand wart jest ponad 31 miliardów dolarów. Warto dodać, że utrzymał on swoją pozycję względem poprzedniego roku, a jego wartość wzrosła o 5 miliardów. Kolejne pozycje na podium należą do dwóch najpopularniejszych sieciówek - drugie miejsce zajął H&M (19 miliardów dolarów), a trzecie Zara (14,5 miliardów dolarów).

Wśród marek luksusowych na najwyższej pozycji uplasował się Louis Vuitton. Francuski dom mody w rankingu zajął 4. miejsce, ale spadł o jedno miejsce względem zeszłego roku. Kolejnym brandem oferującym ubrania i dodatki z najwyższej półki jest Hermes. Następny w kolejce jest dom mody Gucci, który skoczył aż o 3 miejsca do góry względem zeszłego roku.

Największe spadki zaliczyły marki Burberry i Michael Kors, a najszybciej rosnącym brandem luksusowym jest Marc Jacobs. Tak prezentuje się pierwsza dziesiątka najcenniejszych gigantów 2017 roku:

  1. Nike, $32 miliardów
  2. H&M, $19 miliardów
  3. Zara, $14.4 miliardów
  4. Louis Vuitton, $13 miliardów
  5. Adidas, $10 miliardów
  6. Uniqlo, $9.6 miliardów
  7. Hermes, $8.3 miliardów
  8. Rolex, $7 miliardów
  9. Gucci, $6.8 miliardów
  10. Cartier, $6.7 miliardów
Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (4)
Zobacz także