Trwa ładowanie...
d3o3jxg

Branża mody w liczbach. Która marka odzieżowa została liderem 2017 roku?

Brytyjska firma Financial Brand zajmująca się szacowaniem wartości największych marek świata opublikowała ranking 50 najbogatszych gigantów odzieżowych ostatnich 12 miesięcy. Podczas badań brano pod uwagę nie tylko wyniki sprzedaży, ale również inwestycje marketingowe, zadowolenie personelu, lojalność i reputację marki.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Branża mody w liczbach. Która marka odzieżowa została liderem 2017 roku?
(Fotolia)
d3o3jxg

Według danych Nike jest zdecydowanym liderem. Aktualnie amerykański brand wart jest ponad 31 miliardów dolarów. Warto dodać, że utrzymał on swoją pozycję względem poprzedniego roku, a jego wartość wzrosła o 5 miliardów. Kolejne pozycje na podium należą do dwóch najpopularniejszych sieciówek - drugie miejsce zajął H&M (19 miliardów dolarów), a trzecie Zara (14,5 miliardów dolarów).

Wśród marek luksusowych na najwyższej pozycji uplasował się Louis Vuitton. Francuski dom mody w rankingu zajął 4. miejsce, ale spadł o jedno miejsce względem zeszłego roku. Kolejnym brandem oferującym ubrania i dodatki z najwyższej półki jest Hermes. Następny w kolejce jest dom mody Gucci, który skoczył aż o 3 miejsca do góry względem zeszłego roku.

Największe spadki zaliczyły marki Burberry i Michael Kors, a najszybciej rosnącym brandem luksusowym jest Marc Jacobs. Tak prezentuje się pierwsza dziesiątka najcenniejszych gigantów 2017 roku:

1. Nike, $32 miliardów
2. H&M, $19 miliardów
3. Zara, $14.4 miliardów
4. Louis Vuitton, $13 miliardów
5. Adidas, $10 miliardów
6. Uniqlo, $9.6 miliardów
7. Hermes, $8.3 miliardów
8. Rolex, $7 miliardów
9. Gucci, $6.8 miliardów
10. Cartier, $6.7 miliardów

d3o3jxg

Podziel się opinią

Share
d3o3jxg
d3o3jxg