FitnessĆwiczenia na kręgosłup szyjny, lędźwiowy i piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup szyjny, lędźwiowy i piersiowy

Ćwiczenia na kręgosłup szyjny, lędźwiowy i piersiowy
Źródło zdjęć: © 123RF

17.09.2018 21:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ćwiczenia na kręgosłup to przede wszystkim cudowny lek na ból szyi czy pleców. Jednak gimnastyka kręgosłupa poprawia również sylwetkę, wypracowuje prawidłową postawę ciała, a także wpływa na funkcjonowanie układów oddechowego i krążenia. Poznaj ćwiczenia na szyjny, piersiowy i lędźwiowy odcinek kręgosłupa i zapomnij o dolegliwościach bólowych.

Ćwiczenia na kręgosłup - kilka ważnych informacji

Ćwiczenia na kręgosłup pozwolą wzmocnić jego strukturę oraz wyeliminować ból, który coraz częściej towarzyszy osobom prowadzącym siedzący tryb życia. Aby ćwiczenia na kręgosłup okazały się skuteczne i bezpieczne dla naszego organizmu, należy stosować się do kilku podstawowych zasad. Ćwiczenia na kręgosłup trzeba wykonywać powoli i bardzo delikatnie. Intensywne zrywy mogą trwale uszkodzić część kręgosłupa. Jeśli podczas ćwiczeń pojawi się ból w którymś z odcinków kręgosłupa, gimnastykę należy natychmiast przerwać.

Tylko regularne ćwiczenia na kręgosłup mogą przynieść efekty, dlatego warto je wykonywać nawet kilka razy dziennie. W przerwach między ćwiczeniami trzeba rozluźnić mięśnie i w każdej pozycji pozostawać około 10 sekund. Ćwiczenia na kręgosłup dla bezpieczeństwa i asekuracji powinny być wykonywane płynnie.

Ćwiczenia na odcinek szyjny kręgosłupa

  • Usiądź w pozycji wyprostowanej i rozstaw stopy. Oprzyj dłonie na czole i staraj się naciskać czołem na dłonie, jednocześnie stawiając nimi opór. Policz do 15 sekund, następnie odpuść na 5 sekund i powtórz ćwiczenie. Wykonaj 4 serie tego ćwiczenia, a następnie rozluźnij mięśnie karku.
  • Aby rozciągnąć mięśnie odcinka szyjnego, usiądź prosto na krześle i rozstaw stopy. Połóż prawą rękę na udzie, prawy bark opuść, natomiast lewą ręką obejmij głowę i pochyl ją w lewo. W ten sposób rozciągaj mięśnie przez około 20 sekund. Następnie rozluźnij mięśnie i powtórz to samo ćwiczenie na drugą stronę ciała.

Ćwiczenia wzmacniające i odprężające na odcinek piersiowy kręgosłupa

Siedzący tryb życia i często pochylanie się przed ekranem monitora nad książkami czy stosem papierów i dokumentów często powoduje ból w obrębie piersiowego odcinka kręgosłupa. Wystarczy wykonać kilka prostych ćwiczeń, które pomogą pozbyć się nieprzyjemnych dolegliwości.

  • Siedząc ściągnij łopatki ku sobie poprzez splatanie rąk z tyłu za krzesłem. Jednocześnie odchyl głowę do tyłu.
  • Połóż się na brzuchu, ręce ułóż wzdłuż tułowia, a następnie podnoś barki w górę. W takiej pozycji, wytrzymaj około 10 sekund.
  • Połóż się na brzuchu i podnieś tułów na wyprostowanych rękach, a następnie skręcaj barki w obie strony, napinając mięśnie grzbietu.

Ćwiczenia na odcinek lędźwiowy kręgosłupa

Ćwiczenia na lędźwiowy odcinek kręgosłupa nie wymagają od nas szczególnej aktywności fizycznej. Można je wykonać praktycznie w każdym momencie, a są nieocenione szczególnie w przypadku bólu spowodowanego przeciążeniem. Oto kilka pomysłów na ćwiczenia wzmacniające odcinek lędźwiowy kręgosłupa:

  • Połóż się na plecach, ręce skrzyżuj na klatce piersiowej, a nogi ugnij w kolanach. Naciskaj na podłogę piętami i okolicą krzyżową. Jednocześnie unoś głowę i barki, starając się brodą dotknąć klatki piersiowej. Ćwiczenie powtórz 5-10 razy.
  • Połóż się na plecach, ręce skrzyżuj pod głową, a nogi wyprostuj. Unoś kość ogonową i miednicę, a lędźwie przyciśnij do podłogi. Napnij pośladki i unoś barki i ramiona. Ćwiczenie powtórz 5 razy.
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także