FitnessDieta oczyszczająca – domowy sposób na detoks

Dieta oczyszczająca – domowy sposób na detoks

Dieta oczyszczająca – domowy sposób na detoks

03.11.2018 16:00, aktual.: 04.11.2018 18:05

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Każdego dnia do organizmów dostarczamy toksyny, które mogą być przyczyną licznych chorób przede wszystkim układu krwionośnego czy odpornościowego. W skutecznej detoksykacji organizmu pomoże dieta oczyszczająca, która zawierać będzie błonnik i przeciwutleniacze.

Dieta oczyszczająca – kiedy jest potrzebna?

Nieodpowiednia dieta, stres czy osłabiony metabolizm wpływają na to, że w naszych organizmach zbierają się toksyny oraz szkodliwe produkty przemiany materii. Ich obecność wpływa na ogóle osłabienie organizmu. Ma też kilka innych objawów.

O diecie oczyszczającej warto pomyśleć, gdy skóra zaczyna robić się ziemista, a oczy mocno podkrążone. Również cera może dawać jasne znaki o zanieczyszczeniu poprzez pojawiające się zaskórniki i pryszcze. Dieta oczyszczająca może okazać się konieczna również przy złym nastroju, zmęczeniu i zaparciach.

Toksyny docierają do organizmu z pożywieniem, przez skórę oraz wraz z odpychanym powietrzem. Gromadzą się i zatruwają organy takie jak trzustka wątroba czy jelita, a nierzadko również układ nerwowy. W konsekwencji mogą pojawić się pewne choroby, między innymi cukrzyca, alergie, nadciśnienie, miażdżyca czy choroby autoimmunologiczne.

Dieta oczyszczająca – efekty

Dieta oczyszczająca powinna trwać od dnia do trzech dni. Na początku jej skutki nie należą do najprzyjemniejszych. Ciało nadmiernie się poci, mocz ma mocny zapach, a na twarzy pojawiają się liczne wypryski. Wszystko to jednak daje jasny znak, że organizm uwalnia toksyny.

W dłuższej perspektywie (po 4-5 dniach) wpływ diety oczyszczającej na organizm jest nieoceniony:
• usuwa toksyny z organizmu,
• usuwa nadmiar wody,
• łagodzi obrzęki,
• oczyszcza skórę,
• nadaje cerze blasku,
• poprawia nastrój,
• dodaje energii.

Dieta oczyszczająca – jadłospis

Co powinno znaleźć się w diecie oczyszczającej? Przede wszystkim dużo wody między posiłkami. Poza tym nie może zabraknąć warzyw i owoców oraz innych produktów nieprzetworzonych.

Głównymi składnikami diety oczyszczającej powinny być:
• owoce: jabłka, śliwki, winogrona, grejpfruty, pomarańcze,
• warzywa: karczoch, kapusta włoska, seler,
• kiszona kapusta i ogórki,
• oliwa z oliwek,
• zioła: koper włoski, mniszek lekarski, łopian, bratek,
• sok z cytryny,
• napary (z melisy, z mięty, z czystka)
i herbata zielona,
• kasza jaglana,
• ryby pieczone,
• jajka (w małych ilościach).

Dozwolone jest przygotowywanie zup warzywnych na wodzie mineralnej. Poza tym dietę oczyszczającą można oprzeć na sokach i koktajlach owocowych, warzywnych lub owocowo-warzywnych. Przed wprowadzeniem diety oczyszczającej powinno się ograniczyć spożywanie produktów wysoko przetworzonych oraz kawy i herbaty.

Zastosować można następujące diety oczyszczające:
• głodówka – 1 dzień raz w tygodniu,
• dieta sokowa (soki z owoców lub warzyw) – od 3 do 14 dni,
• dieta witaminowa (bazująca na koktajlu z selera, marchwi i kapusty włoskiej) – 3 dni.

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (5)