FitnessFocus T25 - na czym polega program treningowy Shaun. T.?

Focus T25 - na czym polega program treningowy Shaun. T.?

Focus T25 - na czym polega program treningowy Shaun. T.?
Źródło zdjęć: © iStock.com | shironosov

11.11.2018 18:22

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Focus T25 to program, który został przygotowany z myślą o osobach, które chcą schudnąć, ale mają problem ze znalezieniem czasu na codzienne ćwiczenia. Dlatego też Shaun. T. stworzył program skuteczny i krótki, bo trwający 25 minut. Na czym polega focus T25 i jakie daje efekty?

Focus T25 - na czym polega trening?

Focus T25 to innowacyjny program treningowy stworzony przez Shaun. T., trenera personalnego, twórcę Insanity, polegający na intensywnych, 25-minutowych ćwiczeniach interwałowych. Ćwiczenia te pozwolą pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, ujędrnić i wymodelować sylwetkę, a także poprawić wydolność oddechową.

Focus T25 to program treningowy składający się z trzech faz:

Focus T25 Alpha

Trwa 5 tygodni. Są to głównie ćwiczenia cardio. Faza Alpha pozwala opanować technikę wykonywanych ćwiczeń i wprowadza do zdrowego trybu życia oraz regularnej aktywności fizycznej. Faza Alpha składa się z 5 treningów:

  • cardio (trening wydolnościowy bazujący na podskokach i przysiadach) ,
  • speed 1.0 (trening cardio poprawiający koordynację ruchową),
  • total body circuit (trening cardio połączony z treningiem siłowym),
  • ab intervals (trening cardio połączony z ćwiczeniami wzmacniającymi mięśnie brzucha),
  • lower focus (ćwiczenia modelujące dolne partie ciała).

Focus T25 Beta

Trwa 5 tygodni. Są to przede wszystkim ćwiczenia spalające tkankę tłuszczową z dodatkiem ćwiczeń wzmacniających. Ćwiczenia z fazy Beta poprawiają kondycję, elastyczność i zwinność. Etap Beta składa się z takich treningów, jak:

  • core cardio (trening przypominający trening cardio z fazy Alpha),
  • speed 2.0 (ćwiczenia na szybkość i zwinność),
  • rep’t circuit (ćwiczenia cardio wzmacniające całe ciało),
  • dynamic core (ćwiczenia na mięśnie głębokie),
  • upper focus (trening wzmacniający wszystkie mięśnie ciała; potrzebny dodatkowy sprzęt).

Focus T25 Gamma

Trwa 4 tygodnie. Trening Gamma skupia się na sile oraz wyrzeźbieniu mięśni, dlatego przy ćwiczeniach warto wykorzystywać dodatkowe obciążenie. Focus T25 Gamma składa się z 4 treningów:

  • speed 3.0 (trening na szybkość o dużej intensywności),
  • rip’t up (ćwiczenia na mięśnie bicepsów, tricepsów, pleców oraz klatki piersiowej),
  • extreme circut (ćwiczenia wysmuklające sylwetkę),
  • the pyramid (ćwiczenia na poprawę wytrzymałości mięśniowej).

Focus T25 to treningi, które warto wykonywać 5 razy w tygodniu. Raz w tygodniu, dla osiągnięcia lepszych efektów, zaleca się podwójny trening. Jeden dzień należy przeznaczyć na dzień odpoczynku oraz jeden dzień na ćwiczenia rozciągające (stretching). Warto raz na jakiś czas robić pomiary ciałą, aby na bieżąco móc śledzić postępy w odchudzaniu.

Focus T25 - trening dla kogo?

Program treningowy focus T25 przeznaczony jest dla wszystkich osób niezależnie od zaawansowania sprawności fizycznej, wieku czy wagi. Największą korzyść z treningów focus T25 mogą odnieść osoby, które zaczynają swoją “przygodę treningową”, a ich celem jest spalenie tkanki tłuszczowej. Program treningowy focus T25 poprawi też jędrność skóry.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (0)
Zobacz także