Jak Mistrzostwa Świata mogą zaszkodzić dzieciom?
Promowane z okazji tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej produkty są niezdrowe dla dzieci, które będą wśród ich głównych konsumentów - informuje serwis "BBC News/Health".
03.06.2010 | aktual.: 03.06.2010 23:28
Promowane z okazji tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej produkty są niezdrowe dla dzieci, które będą wśród ich głównych konsumentów - informuje serwis "BBC News/Health". Teresa Nightingale z zajmującego się finansowaniem badań nad nowotworami The World Cancer Research Fund skrytykowała FIFA za współpracę z Coca Colą, Mc Donalds i Budweiserem, partnerami lub oficjalnymi sponsorami imprezy.
Ich znaki firmowe będą wszechobecne podczas mistrzostw. A to nie pozostanie bez wpływu na miliardy ludzi w ponad 200 krajach. Podczas gdy piłka nożna, gra dostępna niemal dla każdego, podnosi sprawność fizyczną, picie coli lub piwa ani jadanie w barze Mc Donalds nie przysłużą się raczej zdrowiu młodych ludzi.
Oczywiście zawarte już umowy obowiązują, ale zdaniem Nightingale byłoby z wielką korzyścią dla zdrowia publicznego, gdyby FIFA kierowała się nie tylko chęcią zysku i ogłosiła, że w przyszłości nie będzie brała pod uwagę firm promujących niezdrowe produkty jako sponsorów czy partnerów. Ze swej strony The World Cancer Research Fund poleca rodzicom dzieci warzywa i owoce zamiast słodzonych napojów i tłustych buł.
Zdaniem FIFA i reklamodawców popularność futbolu pozwala promować projekty dotyczące zdrowia, a dzięki sponsorom odbywa się więcej imprez, które inspirują młodych ludzi do uprawiania sportu.