Trwa ładowanie...
Materiał Partnera
kawa
Maciej Sierpień
10-10-2022 10:47
Materiał powstał przy współpracy z siecią Żabka

Kawa na wynos? Jak połączyć przyjemne z pożytecznym

Ponad 20 mln dorosłych Polaków nie wyobraża sobie dnia bez kawy. Kiedyś najczęściej serowaliśmy ją w domu, dziś coraz chętniej bierzemy na wynos w sklepie czy na stacji benzynowej. Kupując kawę w Żabce, możemy nie tylko raczyć się jej doskonałym smakiem, ale też zaoszczędzić pieniądze i jednocześnie pomóc planecie.

Share
  Źródło: Adobe Stock
d3hnhkl

Choć nadal daleko nam do Skandynawów, to i w naszym kraju z roku na rok kawa zyskuje na znaczeniu. Według danych Food Research Institute 66 proc. Polaków regularnie spożywa kawę, a połowa rozpoczyna dzień od jej wypicia. Rocznie daje to 95 l naparu, do przygotowania którego każdy z nas potrzebuje ok. 3 kg ziaren.

To plasuje nas w światowej czołówce miłośników tego wyjątkowego napoju. W jego konsumpcji zajmujemy 11. miejsce. Kawę najczęściej spożywają mieszkańcy północy Europy. Liderami są Finowie, Norwegowie, Islandczycy, Duńczycy oraz Holendrzy.

Warto podkreślić, że kawa nie tylko dostarcza nam niewątpliwych doznań smakowych, ale ma także pozytywny wpływ na nasz organizm. Jest źródłem kofeiny, a więc działa na nas pobudzająco. Krótkotrwale podnosi ciśnienie, przyspiesza akcję serca, a organizm staje się lepiej dotleniony. 20 minut po wypiciu filiżanki kawy znacząco poprawia nam się koncentracja oraz zanika uczucie zmęczenia.

d3hnhkl

Ponadto – jak ostatnio ustalili naukowcy z Institute for Scientific Information on Coffee (ISIC) – kawa dobrze oddziałuje na proces trawienia, może też chronić przed niektórymi chorobami wątroby oraz zmniejszać ryzyko kamicy żółciowej.

Jak po kawę, to do Żabki

Według raportu przygotowanego przez Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat ulubioną porą dnia Polaków na picie kawy jest poranek – aż 90 proc. ankietowanych pierwszą filiżankę lub kubek wypija jeszcze przed południem. Często sięgamy po nią w drodze do pracy lub robiąc poranne zakupy w osiedlowym sklepie. Obecnie już niemal połowa miłośników "małej czarnej" pije ją poza domem.

Jak wynika z najnowszego badania Café Monitor 2022, dotyczącego zwyczajów związanych ze spożyciem kawy w Polsce, jednym z trzech najchętniej wybieranych do tego miejsc jest Żabka. Aż 89 proc. respondentów kojarzy sieć z serwowania kawy. 6 proc. ankietowanych pije kawę z Żabki każdego dnia, 32 proc. kilka razy w tygodniu, a 40 proc. kilka razy w miesiącu.

d3hnhkl

Osoby biorące udział w badaniu jako przewagę Żabki nad innymi miejscami wskazały, że "jest blisko domu", "kawa jest tańsza niż gdzie indziej", a obsługa "szybka i miła". Z analiz sprzedażowych sieci wynika, że jej klienci najczęściej wybierają caffè latte, a ulubioną porą zakupu tego napoju jest godz. 8–9 w tygodniu oraz 11–12 w weekend.

  materiały partnera
Źródło: materiały partnera

Z własnym kubkiem zapłacisz mniej

Od 17 sierpnia kupując kawę w Żabce, możemy nie tylko raczyć się wybornym smakiem i aromatem 100 proc. arabiki, ale też zaoszczędzić pieniądze i zadbać o planetę. Jak to zrobić? Sieć zachęca, aby sklep odwiedzać z własnym kubkiem. Mówiąc wprost, jeśli kupimy kawę w Żabce i nalejmy ją z ekspresu do prywatnego kubka wielorazowego użytku, zapłacimy przy kasie 1 zł mniej.

d3hnhkl

– W Żabce promujemy odpowiedzialne zachowania i wspieramy klientów w podejmowaniu świadomych i dobrych decyzji. Dlatego zachęcamy do przychodzenia do Żabki po kawę z własnymi kubkami. Są one jednym z rozwiązań, dzięki którym możemy mieć bezpośredni wpływ na minimalizację produkcji odpadów. Promocyjna cena jest dodatkową zachętą do tego, aby możliwość zamówienia kawy we własnym kubku powoli stawała się dobrym przyzwyczajeniem – podkreśla Jarosław Serednicki, dyrektor marketingu Żabka Polska.

Promocja "Z Twoim kubkiem płacisz 1 zł mniej" obowiązuje w każdym z ponad 8700 sklepów sieci w kraju (z wyjątkiem autonomicznych punktów Żabka Nano). Obejmuje ona wszystkie gorące napoje oferowane w Żabce: espresso, kawę czarną, kawę z mlekiem, latte, cappuccino, cortado, a także herbatę oraz czekoladę.

Warto podkreślić, że to kolejne działanie Żabki z myślą o planecie i następnych pokoleniach. W swojej strategii odpowiedzialności sieć podjęła się m.in. zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie oraz dekarbonizacji i cyrkularności.

Raport Odpowiedzialności Żabki za 2021 r. można znaleźć na stronie: https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Materiał powstał przy współpracy z siecią Żabka
d3hnhkl
d3hnhkl
d3hnhkl