ModaŁukasz Jemioł stworzył kolekcję dla Rossmann. Nie obyło się bez skandalu

Łukasz Jemioł stworzył kolekcję dla Rossmann. Nie obyło się bez skandalu

Łukasz Jemioł stworzył kolekcję dla Rossmann. Nie obyło się bez skandalu
Źródło zdjęć: © ONS.pl
Martyna Wojciechowska
22.09.2017 09:35, aktualizacja: 22.09.2017 13:58

Co roku w drogeriach Rossmann pojawiają się nowe kolekcje ubrań i dodatków zaprojektowanych przez najpopularniejszych polskich designerów. Po dwuletniej współpracy z Gosią Baczyńską przyszedł czas na kolejną linię. W sklepie internetowym znanej sieci opublikowano właśnie zdjęcia produktów stworzonych przez ulubionego projektanta gwiazd, Łukasza Jemioła. Okazuje się, że jedna z torebek jego autorstwa do złudzenia przypomina model z kolekcji domu mody Chloé.

Wśród propozycji zaprojektowanych przez Łukasza Jemioła dla Rossmanna znalazły się jesienno-zimowe akcesoria i ubrania w cenach od 24,99 zł do 249,99 zł. Na drogeryjnych półkach nie zabraknie ciepłych swetrów, bluz w stonowanych kolorach, klasycznych płaszczy i dodatków w postaci torebek, portfeli, czapek, szalików, a nawet rajstop. Mimo że cała kolekcja by Jemioł jest pokazana w sklepie internetowym Rossmann, na razie nie jest w sprzedaży online.

Polski krytyk modowy Michał Zaczyński zwrócił szczególną uwagę na burgundową torebkę z okrągłą rączką. Internautki natychmiast zauważyły, że model ten bardzo przypomina torebkę Nile Small francuskiej marki Chloé. Dodajmy, że projekt Łukasza kosztuje 129,99 zł, a torebka od Chloé 5,5 tysiąca zł.

Na Łukasza Jemioła natychmiast wylała się fala krytyki. - Miałam dokładnie te same skojarzenia, że wygląda prawie jak model Chloé. Wiadomo jednak, że "prawie" czyni różnicę - pisze jedna z dziewczyn. - Co za wstyd.... Naprawdę warto strzelać sobie w kolano taka zrzynką? - pyta kolejna. - Łukasz tell me WHY? Tak bardzo cię szanuję za twórczość i talent. Ale po co ten Rossmann? Jeszcze gdyby miało to coś wspólnego z akcja charytatywną lub inną pomocą... - czytamy dalej.

Przypomnijmy, że ostatnio coraz więcej mówi się o inspiracjach sieciówek projektami z wybiegów. Niektórzy twierdzą, że nie ma w tym nic złego, bo są to trendy, do których każdy ma prawo mieć dostęp. A inni są sprzeciwiają się tego typu praktykom, twierdząc, że kopiowanie jest niezgodne z prawem.

Obraz
© Chloe.com/Rossmann.pl

W rozmowie telefonicznej z rzecznikiem sieci Rossmann dowiedziałam się, że w tej sprawie powinnam kontaktować się z projektantem. Dzwoniłam więc do biura prasowego Łukasza Jemioła, aby poznać jego stanowisko. Po kilku godzinach otrzymałam odpowiedź. - Motyw koła to mocny trend w tym roku i pojawia się również w torbach - zarówno w sezonie letnim, jak i zimowym. Nie inspirowałem się torbą Chloé. Kolor bordo jest jedną z głównych barw jesieni, wraca co sezon. Kształty są różne, także podobieństwo jest przypadkowe - czytamy w oficjalnym oświadczeniu designera.

Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (4)
Zobacz także