"Nie mogę wyprosić pacjenta". Lekarka mówi o wadach 15-minutowych wizyt
Magdalena Krajewska, rezydentka medycyny rodzinnej, opowiada, co sądzi na temat leczenia w formie online, komentuje 15-minutowe wizyty oraz dzieli się swoimi pomysłami na uzdrowienie polskiej służby zdrowia.
A co w ogóle sądzisz na temat lecz… Rozwiń
Transkrypcja:
A co w ogóle sądzisz na temat leczenia online Czy widzisz w tym w ogóle przyszłość czy to jest dobry sposób
Bo na przykład tak jak ja się zastanawiam to ta pierwsza wizyta u lekarza rodzinnego bardzo często polega tylko na tym
Że zostaje wypisana przykład skierowania do innego lekarza
Czy uważasz że na przykład przeniesienie przeniesienie tego do internetu byłoby dobrym rozwiązaniem
Znaczy tak
Ja uważam
Że konsultacje online to jest
I to nie jest tak że tego się nie da zrobić to da się zrobić
Ja z moimi pacjentami
Często mam kontakt
Tylko to jest na innej zasadzie i ja ich znam
Ja im przepisałam te leki
Jak on do mnie piszą czy na przykład
Coś się stało i czy mogą przyjąć
Albo że muszę przerwać bo coś się dzieje
Tam jest łatwiej żeby oni przechodzili żeby przychodzili do mnie do gabinetu czekali w tej kolejce i mieli kontakt z nimi chorymi mi jest łatwiej Żeby
Do mnie napisali
Jakby to zupełnie coś innego
Takie konsultacje moich pacjentów
Gdzie jak dobrze znam niż to jak
Obcy człowiek którego nie mam nic
Pojedziesz Romek
Myślę że to by było dobrym rozwiązaniem na te kilka antyczne kolejki
Które są
Myślę że tak
Tak bo ty masz niektóre osoby
Naprawdę
Już to się trochę zmienia bo już też recepty są przedłużane przez pielęgniarki
Co jest super rzeczą jest ciągle pracujemy nad tym wszystkim żeby mniej ale
Nasze państwo niech będzie pracuje nad tym żeby to kolegi się zmniejszył jest daleka jeszcze droga
Ale teraz właśnie zaczęło być u nas przy
Przychodnie na NFZ bo ja pracuję tylko i wyłącznie na NFZ
Dlaczego być właśnie
Odrywa się umówić na wizytę przez internet więc nie trzeba dzwonić i czekać w tej długiej kolejce przez telefon albo czekać
Przed otwarciem przychodni
Oczywiście to też się robi kolejkę ale może dopiero 2 tygodnie więc nagłe sytuacje tak czy inaczej
Daj coś innego ale już no coraz
Coraz więcej się o tym mówi teraz
Oprócz tego że prowadzisz konto na Instagramie
To pracujesz na co dzień a w jednej z klinik
Przyjmujesz pacjentów
Z tego co wiem na taką wizytę jedną masz 15 minut
Tak w ogóle co można zrobić
W ciągu tych 15 minut czyta się właśnie
Właściwie podejść do pacjenta
Budować z nim jakąś relacje taką podstawową żeby żeby go w
Jak zdiagnozować
Na 15 minut bardzo mało aczkolwiek to jest dużo
Sól
Inni lekarze mają gorzej mają po 10 minut albo nawet mniej więc Nie siedźcie 16 proste tak naprawdę
Ale
No trzeba się nauczyć tak pracować Ja już się nauczyłam tak
Skasować nie jest to łatwe czasami mam bardzo długą kolejkę pod gabinetem bo jest pacjent
Który przechodzi jest chory jest naprawdę chory
Ja muszę go
Nigdy go nie widziałam muszę go szczegółowo
Zbadać muszę zlecić mu jakiś EKG na
Na przykład że muszę poczekać aż on je wykona
Jakby
Papierologia
Drogie
Więc tak oznacza 40 40
5 minut No niby Proszę pana ja przepraszam minęło pana czas już musi pan iść bo tutaj pani czeka i się takie zdenerwuję
No nie
Co to jest dopełniacz to to nie jest tak że to jest
Masaż który trwa Ile powinien się opóźnić tak często się opóźniał
Ale później wchodzi pani kto ja bardzo dobrze znam
Prawo u mnie tydzień temu za brakuje jednego leku i taka lista 2
3 minuty
Jakoś jakoś sobie to próbuje wszystko
Rozgadać nie zawsze to wychodzi
Ale no tak no musimy coś
Musimy jakoś
To nie jest tak że to
To trochę system jest chory a nie pacjent
Oczywiście że tak
A masz jakieś pomysły na na
Usprawnienie
Na pewno czy napewno
Marzy mi się
Takiego że
Ja mam kontakt z tymi lekarzami ankona chcesz
Szpital ja Widzew
Empatia
Anioł robionego
Szpitalu w systemie komputerowym bo
Ja mam i tak bardzo dobrze bo
Przychodnia w której pracuje Ona ma dużo bardzo placówek ma dużo poradnik
Stylistyczne mamy swój wewnętrzny
System
Jak ja wysyłam pacjenta do kardiologa
To jak to
Kardiolog mu robił
Jakie jakie zlecił badania takie są wyniki
Coś super że
Ale jeszcze żeby mieć
Szpital żeby jakby
Wszystko byś o tym pacjencie i jeszcze dawać sobie wewnętrzne informacje
Między lekarza żeby o informację przetargową lekarza nawet w trakcie wizytę Może teraz ci nic ale to też by było fajnie
Fajna że ja mam pacjenta
Za każdym zapracowanie w szczególności
Szpitalu
Jakbym ja dzwoniła do każdego lekarza Przepraszam pana pacjenta i mam taki taki problem Proszę mi pomóc
Teraz mi się nie zadzwoniła
2 butelek aż oni był operował
Więc fajnie by było że miała miała informacje
Co ja mogę zrobić jak szybko postępować z pacjentem bo ja się nie znam na wszy
No nie da się