Nie mów tego przy kasie w Biedronce. Wielu już pożałowało
16.03.2023 11:29, aktual.: 16.03.2023 12:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dedykowane aplikacje z licznymi kuponami i rabatami działają już w każdym, nawet mniejszym markecie. Czasami jednak nasze zniżki nie działają, bo ktoś inny skorzystał już z jednorazowej oferty. Jak to możliwe?
Według danych z maja 2022 roku kartę Moja Biedronka posiadało już ponad 12 milionów Polaków. Karta upoważnia do odbioru licznych rabatów, które obniżają ceny wybranych produktów. Niestety, w ostatnim czasie dochodzi do wielu oszustw związanych z tym mechanizmem. Na czym one polegają?
Czytaj także: Biedronka podała datę. Zmiana nie wszystkim się spodoba
Rabat na karcie nie działa? Prawdopodobnie został już wykorzystany
Aby korzystać z Mojej Biedronki, należy podać numer telefonu, który zostanie przypisany naszej karcie klienta, a także e-mail, na który to przyjdzie link aktywacyjny do konta. Najważniejszy jest jednak numer telefonu. W przypadku, kiedy włączenie aplikacji z jakiegoś powodu nie będzie możliwe, wystarczy podać swój numer. Rabat powinien nabić się automatycznie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Z tego powodu, część osób korzystała z jednej karty, podając numer telefonu jej posiadacza. Niestety, na ten moment nie jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ część rabatów jest jednorazowa — jeżeli osoba korzystająca z promocji nie powiadomi właściciela karty o wykorzystaniu rabatu, przy kasie można się mocno zdziwić.
Jak działają oszuści?
Wykorzystanie karty Moja Biedronka bez wiedzy właściciela jest prostsze, niż się wydaje. Oszuści często podają zasłyszane przy kasie numery telefonów (dlatego też najlepiej jest mieć przy sobie aplikację z kartą — publiczne podanie numeru telefonu jest ryzykownym posunięciem).
Niektórzy oszuści, zakładając kartę, podają ciąg losowych cyfr. Część z nich, całkowicie przypadkowo, służy już jako numer telefonu przypisany do konkretnej osoby. Trzecim, równie popularnym sposobem jest podanie numeru telefonu znajomego czy też członka rodziny. Jak więc rozpoznać, czy osoba trzecia korzysta z twojej karty? Wystarczy przejrzeć historię transakcji, która dostępna jest w aplikacji, a także historię wykorzystanych rabatów.
Jeśli jesteś jedyną osobą, która ma dostęp do swojej karty, a w danych aplikacji znajdujesz transakcje, których nie wykonałeś, to znak, że doszło do nadużycia. W takiej sytuacji najlepiej jest skontaktować się z biurem obsługi klienta. Taka opcja dostępna jest z poziomu aplikacji.
Zapraszamy na grupę FB - #Samodbałość. To tu będziemy informować na bieżąco o wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl