WP

Przejechali 70 tys. km w szlachetnym celu. Obdarowane dzieci już obmyślają wycieczki rowerowe na nadchodzący sezon

Wprowadzenie work-life balance w firmie daje satysfakcję nie tylko zarządzającym, ale przede wszystkim pracownikom. W taki sposób działa firma LPP S.A., która w ramach akcji LPP Team for Kids uzbierała z przejechanych kilometrów 35 tys. zł. Środki te zostaną przeznaczone na zakup rowerów dla ponad 100 podopiecznych domów dla dzieci w Gdańsku i Krakowie.
Podziel się
Za każdy zarejestrowany kilometr LPP przekazywało 50 groszy na LPP Team for Kids
Za każdy zarejestrowany kilometr LPP przekazywało 50 groszy na LPP Team for Kids (Materiały prasowe, LPP S.A.)
WP

Gdańska firma, do której należą takie marki jak m.in. Reserved czy Mohito, postawiła na sportowe pasje swoich pracowników. Od 2016 r. działa tam drużyna LPP Team, do której należy dziś już ponad 150 pasjonatów sportu. - Bardzo cieszy nas to zaangażowanie – oddaje ducha naszej firmy. Nasi pracownicy już wielokrotnie udowodnili dużą wrażliwość na potrzeby innych. Odnosimy sukcesy i , co ważne, spontanicznie chcemy się nimi dzielić z innymi – mówi Sławomir Ronkowski, dyrektor ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju LPP SA.

Kilometry dla najmłodszych

W tym roku, pracownicy nakręceni majową akcją European Cycling Challenge, w której LPP zostało najbardziej rowerową firmą w Gdańsku, postanowili kontynuować rywalizację, tym razem dedykując ją dzieciom ze współpracujących z firmą domów dla dzieci w Gdańsku i Krakowie – tak powstała rywalizacja LPP Team for Kids. Od lipca do września ponad 150 pracowników firmy na terenie całej Polski zbierało kilometry, jeżdżąc na rowerze, hulajnodze, deskorolce lub biegając. Warunkiem było zapisanie się do grupy używającej specjalnej aplikacji i pokonywanie kolejnych kilometrów. Za każdy zarejestrowany kilometr LPP przekazywało 50 groszy na LPP Team for Kids. Kilometry przeliczono następnie na złotówki. Wyszło... 35 tysięcy złotych.

WP

Uzbierana kwota została przekazana po połowie do Gdańskiej Fundacji Innowacji Społecznej oraz do Krakowskich Domów dla Dzieci na zakup rowerów. - Akcja była naprawdę super inicjatywą i godną do naśladowania przez inne firmy. Pierwszy raz zdarzył nam się taki gest. Dzieci już obmyślają trasy na wiosenne wycieczki rowerowe – podsumowuje Katarzyna Lipska, Dyrektor Krakowskich Domów dla Dzieci.

Według Marianny Sitek-Wróblewskiej, Prezes Gdańskiej Fundacji Innowacji Społecznej LPP Team for Kids to przykład akcji o wielkiej społecznej sile oddziaływania. - Korzyści jest wiele: czystsze środowisko, kondycja i zdrowie zbierających kilometry – mówi Marianna Sitek-Wróblewska – W akcji jest jeszcze jedna wartość, której nie da się przecenić. Włożony osobisty wysiłek przekłada się na konkretny rezultat. Rowery trafiają do dzieci i młodzieży, które nie mają zapewnionej dobrej opieki ze strony rodziców. Otrzymując rower, otrzymują możliwość i bodziec do tego, aby dbać o własne zdrowie, ekologię itd. Pracownicy firmy LPP odwiedzili jeden z naszych Domów dla Dzieci. Przekazali czek na zakup rowerów, ale także »rowerową« pasję. Spotkanie miało duże znaczenie dla każdej ze stron. Czy inne firmy powinny robić takie akcje? odpowiedź jest jedna i krótka: tak. Możliwości zaangażowania jest tak wiele, jak wiele jest potrzeb społecznych.

Całe wydarzenie ma również charakter CSRowy, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. - Połączyliśmy dwa cele naszej społecznej odpowiedzialności w tym projekcie. Po pierwsze propagowanie zdrowego trybu życia wśród naszych pracowników i wspomaganie ich w tym. Numer dwa, to kwestia zaangażowania społecznego, gdzie naszym założeniem jest wspieranie podopiecznych domów dla dzieci – tłumaczy Anna Miazga, koordynator ds. CSR w LPP.

Work-life balance

Koncepcja powstała już pod koniec lat 70. w Stanach Zjednoczonych. Pracownicy korporacji czuli się wypaleni, sfrustrowani i chorzy. Pracodawcy musieli wkroczyć i wesprzeć pracowników. Stało się to zmianą na linii pracownik-pracodawca. Dziś firmy na całym świecie wspierają pracowników w zachowaniu równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Wspierają też pasje swoich pracowników – językowe, sportowe czy artystyczne. Organizowane są spotkania integracyjne, Mikołajki czy Dzień Dziecka. W Polsce również coraz częściej wprowadzane są praktyki, które mają dbać o dobre zdrowie i rozwój pracownika. Tak jak jest to w LPP. Firma wspiera swoich pracowników i jeszcze przed akcją LPP Team for Kids zakupiła drużynie rowerzystów rowery i specjalną odzież sportową. Drużynie udało się wygrać European Cycling Challange 2017. Dla fanów jazdy na rowerze odbywają się w sezonie regularne, bezpłatne przeglądy serwisowe. Na wspieranie zdrowego trybu życia swoich pracowników LPP przeznaczyło w tym roku ponad 250 tys. zł.

Partnerem artykułu jest LPP S.A.

Polub WP Kobieta
WP
WP