FitnessWady i zalety diety wegetariańskiej

Wady i zalety diety wegetariańskiej

Wady i zalety diety wegetariańskiej
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

18.11.2019 15:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Dieta wegetariańska szturmem wkradła się na talerze osób, które cenią sobie lekkie posiłki, które dostarczą im wiele witamin i minerałów. Wśród wielkich fanów tego sposobu odżywiania się są zarówno osoby, których twarze nie schodzą z okładek magazynów, dietetycy czy po prostu osoby chcące zrzucić nadprogramowe kilogramy. O ile wegetarianizm ma dużo zalet, o tyle nie jest on sposobem żywienia dla każdego. Kto może być z nim za pan brat, a kto raczej powinien go unikać? Podpowiadamy.

Książki kucharskie cennym źródłem wiedzy o diecie wegetariańskiej

Książki z przepisami - to właśnie do nich warto często sięgać, kiedy nie mamy pomysłów na przygotowanie dania bez mięsa czy też po prostu chcemy zaczerpnąć inspiracji. Książki kucharskie to garść cennych wskazówek opatrzonych ilustracjami na których widok często cieknie ślinka (sprawdź np. te książki: https://tantis.pl/kuchnia-potrawy-c5109.html). Już od samego patrzenia na nie możemy z powodzeniem przekonać się do tego, że posiłki warzywne wcale nie muszą być nudne i mniej smaczne. Kolejna kwestia, to zdobywanie wiedzy. Wegetarianizm to nie tylko dieta, to cały sposób żywienia, który ma istotny wpływ na nasze życie, a także samopoczucie. Warto więc sięgać po tego rodzaju książki kulinarne, które takie kwestie dokładnie wyjaśnią, a jeśli nie wyjaśnią, to przynajmniej naświetlą problematykę.

Zalety diety wegetariańskiej

Bezmięsna dieta niesie ze sobą wiele dobrodziejstw. Po pierwsze, w tym wachlarzu korzyści dla zdrowia należy wymienić przede wszystkim to, że jeśli ją prawidłowo skomponujemy, odwdzięczy się zapobieganiem wielu chorób. Mowa przede wszystkim zmniejszeniu ryzyka wystąpienia cukrzycy, otyłości czy nadciśnienia tętniczego oraz nowotworów. Rezygnacja ze spożywania mięsa może także przyczynić się do profilaktyki próchnicy zębów, kamicy żółciowej oraz zaparć i hemoroidów. Aby jednak nie odnieść skutku odwrotnego do zamierzonego, bezwzględnie trzeba zatroszczyć się o pełnowartościowe posiłki, aby nie dopuścić do powstania niedoborów w organizmie.

Kto powinien unikać diety wegetariańskiej?

Jak każda dieta, także wegetariańska niesie ze sobą spore ryzyko. Z racji tego, że jest ona dość mało energetyczna, to nie jest zalecana dla osób, które są aktywne fizycznie. Nie powinna gościć na talerzach osób, które pracują właśnie fizycznie ani też uprawiają sport. Eliminacja mięsa z diety może spowodować wystąpienie niedoboru witamin, które są niezbędne do utrzymania organizmu w dobrej kondycji, ogólnie do tego, aby mógł on funkcjonować. Mowa o witaminach B12 i D. Trzeba także bardzo uważać na to, skąd kupujemy warzywa oraz owoce. W tych często może pojawić się nawóz i środki chemiczne. Wegetarianizm nie jest także odpowiedni dla osób zmagających się z padaczką, chorobami nowotworowymi, a także niedokrwistością.

Jaki produkty wybierać na diecie wegetariańskiej?

Tutaj znów pomocne nam będą wszelkiej maści książki kucharskie dedykowane osobom, które chcą poznać tajniki diety bezmięsnej. Decydując się na ten sposób odżywiania warto sięgać przede wszystkim po świeże produkty, w tym warzywa i owoce, a ponadto zboża. Takie działanie ma nie tylko pomóc nam np. zrzucić zbędne kilogramy, ale dzięki eliminacji niezdrowych tłuszczów, możemy zrobić wiele dobrego dla naszego organizmu. Należy jednak mieć na uwadze to, że nasze ciało potrzebuje odpowiedniej ilości białka, stąd też komponując jadłospis trzeba zadbać o pełnowartościowe i urozmaicone posiłki.

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także