Włóż na noc do lodówki. Efekty będzie można zauważyć gołym okiem

Dlaczego chleb powinniśmy trzymać w lodówce?
Dlaczego chleb powinniśmy trzymać w lodówce?

10.05.2024 12:41, aktual.: 10.05.2024 13:09

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pieczywo bogate jest w węglowodany. Nic więc dziwnego, że będąc na diecie, staramy się je wyeliminować ze swojego jadłospisu lub ograniczyć. Istnieje jednak sposób, dzięki któremu nie będziemy musieli całkowicie z niego rezygnować.

Wielu z nas trudno jest sobie wyobrazić posiłek bez kromki chleba lub ziemniaków. Będąc jednak na diecie, często świadomie z nich rezygnujemy. Ewa Wantuch, która na co dzień pracuje jako dietetyczka, postanowiła zdradzić swoim fanom na Instagramie patent, dzięki któremu będziemy mogli sobie znacznie częściej pozwolić na spożywanie tego typu produktów.

Jak obniżyć indeks glikemiczny przy spożywaniu jasnego pieczywa?

Jasne czy ciemne pieczywo? Eksperci są zgodni, że wybierając tę drugą opcję, dostarczamy swojemu organizmowi znacznie więcej witamin oraz błonnika. Produkty te wyróżniają się także niższym indeksem glikemicznym, który świadczy o wpływie pokarmu na podniesienie poziomu glukozy we krwi. To nie oznacza jednak, że powinniśmy całkowicie zrezygnować z jasnego chleba, szczególnie jeśli jesteśmy jego wielkimi fanami.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ewa Wantuch wyznała, że istnieje prosty sposób, dzięki któremu będziemy mogli obniżyć indeks glikemiczny nawet o 30 proc. nie tylko w przypadku pieczywa, ale również ziemniaków, a nawet ryżu. Wystarczy, że przed spożyciem tych produktów, umieścimy je na całą noc w lodówce.

Metoda ta pomaga również w wytworzeniu skrobi opornej, która przedostaje się do jelita grubego. To z kolei może nam pomóc m.in. w obniżeniu poziomu cukru we krwi oraz cholesterolu.

- Odżywia nasze bakterie jelitowe, zapobiega zaparciom oraz jest pomocna w redukcji masy ciała - powiedziała na nagraniu dietetyczka.

Dietetyczka apeluje do internautów

Ewa Wantuch nie ukrywa, że swoim najnowszym postem na Instagramie nie chciała zachęcać do spożywania większej ilości węglowodanów.

"We wszystkim musimy znać umiar natomiast, jeśli jesteśmy w stanie spożywać np. Biały ryż, który przez zastosowanie pewnych zabiegów może przynieść dużą korzyść dla naszych jelit - dlaczego z niego zupełnie rezygnować" - można przeczytać pod jej postem na Instagramie.

Przy okazji dietetyczka zdradziła też, że skrobię oporną znajdziemy również w roślinach strączkowych, na które już wkrótce rozpocznie się w naszym kraju sezon.

Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (3)