XI Fashion Week Poland już w październiku
Trwają przygotowania do kolejnego Tygodnia Mody w Łodzi. XI edycja FashionPhilosophy Fashion Week Poland odbędzie się w dniach 22-26 października 2014, a jej partnerem strategicznym i głównym sponsorem będzie Miasto Łódź. Projekty Designer Avenue oraz Showroom zagoszczą pod znanym z poprzedniej edycji adresem- w Hali Expo Łódź
Trwają przygotowania do kolejnego Tygodnia Mody w Łodzi. XI edycja FashionPhilosophy Fashion Week Poland odbędzie się w dniach 22-26 października 2014, a jej partnerem strategicznym i głównym sponsorem będzie Miasto Łódź. Projekty Designer Avenue oraz Showroom zagoszczą pod znanym z poprzedniej edycji adresem- w Hali Expo Łódź.
Już wkrótce Rada Programowa wyłoni nazwiska projektantów, którzy w drugim etapie rekrutacji zaprezentują fragmenty odszytych kolekcji. Z ich grona zostaną wybrani Ci, którzy pokażą w październiku swoje premiery na sezon wiosna –lato 2015. W ramach partnerskich umów z zachodnimi Fashion Weekami w nadchodzącej edycji przyjadą także do Łodzi ze swoimi kolekcjami projektanci wystawiający się na Lisboa Fashion Week, Serbia Fashion Week oraz Showfloor Berlin (berliński Fashion Week).
Ruszyły zgłoszenia wystawców do strefy Showroom i potrwają do końca września. To idealna przestrzeń ekspozycyjna dla projektantów odzieży, biżuterii i galanterii oraz dla marek i firm z branży modowej i technologii dla przemysłu mody. Showroom umożliwia prezentację kolekcji i dotarcie z ofertą do klientów z całej Polski oraz zagranicy. FashionPhilosophy przewiduje w programie Showroomu jeden dzień otwarty z możliwością zakupów indywidualnych.
Zakończenie jubileuszowej X edycji
W poprzedniej, jubileuszowej edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland, promującej trendy na sezon jesień-zima 2014/15, na łódzkich wybiegach zaprezentowano blisko 40 pokazów polskich oraz zagranicznych projektantów.
Do Łodzi licznie przybyli kupcy, pasjonaci mody i dziennikarze branżowi z Europy. Imprezę odwiedziło około 16 tysięcy gości. Fashion Week Poland umożliwia projektantom rozwój na rynkach zagranicznych. Największym powodzeniem cieszyły się kolekcje sygnowane markami Pjotr, MMC, Nenukko i Szpila, które wzbudziły również duże zainteresowanie kupców, w tym Martina Premuzica z berlińskiego Temporary Showroom. Marka Pjotr spotkała się z uznaniem dyrektora programowego Amsterdam Fashion Week Carlo Wijnandsa.
Sylwetki z kolekcji polskich projektantów wykorzystuje w swoich działaniach artystycznych znana para – stylista Oliver Rauh i wizażysta Heiko Palach, którzy w swoim portfolio mogą pochwalić się współpracą z Madonną i Lady Gagą. Podczas Fashion Week Poland zrealizowali 3 sesje zdjęciowe z ubraniami z kolekcji MMC, Pjotr i Łukasz Jemioł.
Duża ilość relacji medialnych podczas jubileuszowej edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland zapewniła promocję polskim projektantom mody zarówno w kraju jak i zagranicą. Odbywające się w Łodzi wydarzenie komentowano w największych stacjach telewizyjnych, takich jak TVP 1, TVP2, TVN i Fashion One. Odnotowano ponad 150 relacji w popularnych stacjach radiowych, w tym w Radio Eska, Radio Łódź, Radio Wawa. O tygodniu mody powstało około 200 relacji w prasie drukowanej i ponad 350 w portalach internetowych. W mediach pojawiło się wiele wzmianek nie tylko o samym wydarzeniu, ale także o miejscu, w którym się odbywa. Łódź - miasto o włókienniczych tradycjach niezmiennie stanowi idealne tło (uzupełnienie) dla najciekawszych modowych wydarzeń w kraju. Łódź kreuje przestrzeń dla innowacyjnych projektów łączących artystyczne i biznesowe działania, wspierając tym samym rozwój polskiego rynku mody.
Jakich projektantów zobaczymy w jesiennej edycji FashionPhilosophy Fashion Week Poland? Odpowiedź na to pytanie już wkrótce.