Z "wolnego" na "w związku". Reklamodawcy tylko czyhają, aż zmienisz status
Psycholodzy nie mają wątpliwości - romantyczne zauroczenie zmienia twoje nawyki zakupowe. Jesteś w stanie kupić nie tylko więcej, ale i bardziej różnorodnych produktów.
26.11.2018 | aktual.: 26.11.2018 14:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W Stanach Zjednoczonych przeprowadzono serię eksperymentów na próbie 700 młodych studentów i studentek. Badano ich zachowania konsumenckie w zależności od tego, czy byli zakochani. Wyniki są jednoznaczne - nasze życie miłosne w znacznej mierze wpływa na to, w jaki sposób robimy zakupy.
Zdaniem autorki badania, profesor Irene Huang, stan zakochania wprawia nas w poczucie utraty kontroli, co z kolei skutkuje chęcią wypróbowania jak największej ilości nowych produktów.
"Dokonywanie różnorodnych wyborów zwiększa poczucie panowania nad własnym otoczeniem. Osoby zakochane często są niepewne uczuć drugiej strony, a dokonywanie wyborów poprawia ich nastrój, ponieważ dostarcza brakującego poczucia kontroli" - mówi Huang.
O tym, że zauroczenie zmienia nawyki konsumenckie, wiedzą doskonale przedsiębiorcy i chętnie to wykorzystują. Zdaniem autorki badania, publicznie udostępniając status "w związku" za pośrednictwem mediów społecznościowych, stajemy się celem reklamodawców.
"Firmy kierują do osób zakochanych kampanie reklamowe, opierające się na podkreśleniu różnorodności oferowanych przez nie produktów" - mówi Huang i przestrzega przez upublicznianiem swojego statusu w mediach społecznościowych.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl