Zakupy w sklepach internetowych
15.10.2008 15:45, aktual.: 15.10.2008 16:06
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Internetowe sklepy i galerie powstają niczym grzyby po deszczu. Dlaczego ich założyciele zdecydowali się na taką formę sprzedaży i co ich butiki różni od tych realnych? Na ten temat rozmawialiśmy z założycielami dwóch sklepów: Bucikowo.pl oraz Wylegarnia.com.
Internetowe sklepy i galerie powstają niczym grzyby po deszczu. Dlaczego ich założyciele zdecydowali się na taką formę sprzedaży i co ich butiki różni od tych realnych? Na ten temat rozmawialiśmy z założycielami dwóch sklepów: Bucikowo.pl oraz Wylegarnia.com.
BUCIKOWO.PL
Dlaczego założyliście sklep internetowy, a nie zwyczajny butik?
W sklepie internetowym możemy mieć większy asortyment, ponieważ w normalnym sklepie, w centrum handlowym, nie jesteśmy w stanie pomieścić tyle obuwia. Dzięki temu klient ma większy wybór.
Jakie są inne korzyści dla klienta?
Klient może dokonwywać zakupów bez wychodzenia z domu. Siedząc na fotelu może przeglądać tysiące ofert!
Co można znaleźć w sklepie bucikowo.pl?
Oferujemy obuwie dla kobiet. Jest to designerskie obuwie, do tej pory niedostępne na rynku polskim. Obuwie sprowadzamy ze Stanów, dzięki temu mamy większy wybór.
Czy to znane marki?
Większość naszego obuwia jest bardziej znana na rynku amerykańskim - chociaż od jesieni podpisaliśmy kontrakt z firmą znaną na europejskim rynku, ale mało znaną w Polsce. Będziemy jej jedynym przedstawicielem.
Jak wyglądają zakupy w sklepie internetowym? Krok po kroku...
Klient może się zalogować na naszej stronie internetowej po czym wybrać obuwie. Kilka kliknięć i to wszystko. Musi podać pełen adres i numer kontaktowy.
A jak wygląda płatność?
Można płacić kartą kredytową, przelewem internetowym albo zwykłym przelewem na poczcie.
Co z wysyłką?
Są dwa sposoby. Przesyłka może zostać wysłana ze Stanów Zjednoczonych bezpośrednio do klienta. Jednak większość naszego obuwia znajduje się w Polsce - wtedy wysyłka jest z Polski. Taka przesyłka idzie szybciej, dochodzi także możliwość wysyłki za pobraniem.
Ile czekamy na przesyłkę od momentu złożenia zamówienia?
Około czternastu dni roboczych.
Czy te zakupy są bezpieczne?
Jak najbardziej! Przelewy bankowe są monitorowane przez system bankowy. WYLEGARNIA.COM
Co się wylęga w Wylęgarni?
Wylęgarnia to internetowa galeria, która sprzedaje pojedyncze prace ponad tysiąca różnych artystów z całej Polski. To prace wykonane ręcznie, w pojedynczych egzemplarzach. W większości jest to biżuteria, ale również przedmioty do domu, różne akcesporia kobiece: torebki, szale, apaszki. Również prace z przeznaczeniem dla mężczyzn, np. jedwabne, ręcznie malowane krawaty.
Dlaczego taka internetowa forma sprzedaży?
Zdecydowaliśmy się sprzedawać poprzez stronę internetową, ponieważ wydaje się nam to bardziej przyszłościowe. Dzięki stronie internetowej docieramy do większej ilości osób. Pozwala to robić zakupy wieczorami albo przy brzydkiej pogodzie, kiedy nie chce się wychodzić z domu. Można robić zakupy, jeśli ktoś jest chory i siedzi w domu albo jest na urlopie macierzyńskim i nie ma okazji do wyjścia, bo siedzi z maleństwami w domu.
Co jeszcze zyskuje klient?
Ważna jest dostępność sklepu 24 godziny na dobę. Wiele sklepów w "realu" też jest otwartych w takim przedziale godzinowym, ale one nie oferują takiego dużego asortymentu jak my.
A same zakupy? Jak wyglądają?
Żeby dokonać zakupu, należy się zarejestrować - utworzyć swoje konto klienta. Tworzy się je podając najprostsze dane - imię i nazwisko, adres. Tworzy się hasło, podaje adres emailowy - to jest forma kontaktu najważniejsza dla nas. Po założeniu konta klient w prosty sposób "chodzi" po sklepie, przegląda strony, na każdej stronie ma możliwość dodania przedmiotu do koszyka. Klika "zamawiam" i na tym proces się wstępnie kończy. Po tym czekamy na płatność, która odbywa się w różny sposób - poprzez kartę kredytową, przelewem bankowym... Po otrzymaniu płatności my realizujemy zamówienie, wysyłamy paczkę.
Jak długo trzeba na nią czekać?
Niestety korzystamy z przesyłek Poczty Polskiej - ona różnie pracuje. Czasami są opóźnienia, ale najczęściej czeka sie do dwóch, trzech dni.
Czy te zakupy są bezpieczne?
Zakupy w internecie z roku na rak są coraz bardziej bezpieczne. Takie jest moje prywatne zdanie - bo też dokonuje różnych zakupów przez internet. Oczywiście w Wylęgarni te zakupy są bezpieczne w 100%, dlatego że staramy się mieć nad tym kontrolę. Wiadomo, trzeba sprawdzić, czy strona rzeczywiście ma taką kłódeczkę małą, która informuje, że jest to strona z bezpieczną płatnością.
W Internecie nie można niestety nic przymierzyć. Czy istnieje możliwość zwrotu?
Wszyscy klienci mają możliwość zwrotu towaru do 10 dni od otryzmania przesyłki bez podania żadnej przyczyny. My oczywiście zwrócimy pieniądze.