Trwa ładowanie...
dljy20z

Zdrowe nawyki, które zapewnią dobry sen

Czy zdarza ci się, że budzisz się w nocy i nie może ponownie zasnąć? Ekspert ujawnia najlepsze sposoby na przespanie odpowiedniej ilości godzin, które zapewnią regenerację.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Zdrowe nawyki, które zapewnią dobry sen
(123RF)
dljy20z

Czy zdarza ci się, że budzisz się w środku nocy i nie może ponownie zasnąć? Ekspert ujawnia najlepsze sposoby, jak przespać odpowiednią ilości godzin, które zapewnią regenerację nawet po najcięższym dniu.

Charlotte Watts - dietetyk i autorka poradników, jak radzić sobie ze stresem - w swojej nowej publikacji zapewnia, że bezsenność to tylko okres przejściowy i bardzo łatwo wrócić do normalnego, zdrowego trybu snu. Jej zdaniem wybudzanie się około 4 nad ranem dotyczy szczególnie osób, którym na co dzień towarzyszy poczucie paniki i strachu. W psychologicznym aspekcie trudności z zasypianiem i nagłe wybudzanie to reakcja organizmu na stres. Łączy z tym również pojawiające się koszmary w fazie REM, jako wynik przeżytego niepokoju na jawie. Specjalistka zebrała zbiór porad, jak rozwiązać ten problem oraz podpowiada co robić, aby przespać całą noc i obudzić się wypoczętym.

Nie bez znaczenia jest nasza dieta. Nagłe przebudzenie w nocy może być skutkiem nieprawidłowego poziomu cukru we krwi, jeszcze za dnia. Ma na to wpływ nie tylko to co znajdzie się w codziennym menu, w tym używanie nierafinowanego cukru, dużych ilości kofeiny, ale również papierosy czy stres. Ten ostatni w znacznym stopniu zaburza równowagę hormonalną, a tym samym może wpływać na to, czy się wysypiamy. Specjalistka poleca włączenie do diety produktów spożywczych o dużej zawartości serotoniny. Banany, soczewica, figi czy tuńczyk - to przykładowa żywność, która sprzyja osobom mającym problemy ze snem.

dljy20z

Odpowiedni poziom serotoniny w organizmie (na kilka godzin przed snem) pozwala nam wyciszyć się w godzinach wieczornych, a następnie umożliwia produkcję melatoniny, która odpowiada za rytm i jakość snu.

Charlotte Watts jest zdania, że obrazki z mlekiem i maślanymi ciasteczkami przy łóżku na "dobry sen" lepiej włożyć między bajki. Zamiast konsumowania sporej dawki węglowodanów, lepiej sięgać w godzinach popołudniowych po produkty, z których wolniej uwalnia się cukier, np. owoce, produkty na bazie owsa i pełnego ziarna. Specjalistka jako swoje motto, które poleca pacjentom, uważa powiedzenie: "Śniadanie jedz jak król, obiad jak książę, a kolację jak żebrak".

Dla przespanej nocy ekspertka poleca także przygotowanie odpowiednich warunków w sypialni. Łóżko nie powinno służyć jako biuro, stołówka i czytelnia, ale należy w nim przede wszystkim spać. Przydadzą się również ciemne zasłony (jeśli budzi nas nawet mały promyk jasnego światła) i stopery do uszu (gdy każdy szmer to ryzyko wybudzenia). Nie bez znaczenia jest również odpowiedni wybór materaca oraz poduszek, jak i wygodnego ubioru do snu. Wszystko to powinno sprawiać, że samo położenie się do łóżka wprawia nas w błogi stan.

Innym sposobem według specjalistki jest wieczorne pisanie dziennika, który pozwoli nam się zrelaksować i choć na chwilę zatrzymać gonitwę myśli po całym dniu. To świetny sposób na redukcję stresu, który nie tylko powoduje zaburzenia snu, ale też niekorzystnie wpływa na odporność organizmu, samopoczucie i stan skóry.

dljy20z

Na podstawie dailymail.co.uk/mp/WP Kuchnia

* 6 produktów, które powodują senność i zmęczenie*

* Te orzechy redukują stres*

* Bananowa herbatka na lepszy sen*

dljy20z

Podziel się opinią

Share

dljy20z

dljy20z
dljy20z