ycipk-1lp8pd

Znana marka zainspirowała się kultowym filmem dla nastolatek. Zalała ich prawdziwa fala hejtu

"Wredne dziewczyny" to kultowy film dla nastolatek, który obejrzały miliony fanów na całym świecie. Niektórych cytatów z tej produkcji nie można zapomnieć. Z tego założenia wyszła marka Primark, która znane hasła wydrukowała na swoich t-shirtach. To jednak nie spodobało się wszystkim.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Kadr z filmu "Wredne dziewczyny"
Kadr z filmu "Wredne dziewczyny" (kadr z filmu/Paramount Pictures)
ycipk-1lp8pd

Bardzo głośny sprzeciw wyraziła 48-letnia Dawn Thompson z Edynburga. Mama dwóch córek nagłośniła w sieci protest dotyczący koszulek z takimi cytatami jak "You can't sit with us" (Nie możesz z nami usiąść), czy też "On Wednesday we wear pink" (W środy nosimy róż). Zdaniem Thompson hasła te nawołują do prześladowania młodych ludzi i zaniżają samoocenę młodych dziewcząt.

Facebook.com
Podziel się

W rozmowie z "Daily Mail" przyznaje, że przyjaciółka jej starszej córki padła ofiarą gnębienia przez rówieśników i bardzo długo czuła, że nie pasuje do towarzystwa. Dlatego napisy sugerujące, że ktoś nie jest wystarczająco "dobry", żeby usiąść z innymi, wydały jej się skrajnie nieodpowiednie.

ycipk-1lp8pd

Dawn dodała również, że przez wzgląd na rosnącą liczbę samobójstw popełnianych przez młodych ludzi w wyniki bycia dręczonym, promowanie takich haseł w ogóle nie powinno mieć miejsca. – Weszłam do tego sklepu z przyjaciółkami i po prostu zaniemówiłam. Jak tak można? To nieodpowiedzialne – mówi Thompson w rozmowie z mediami.

Facebook.com
Podziel się

Film "Wredne dziewczyny" bazuje właśnie na historii popularnych nastolatek, które dręczą słabszych i wykorzystują swoją atrakcyjność, by manipulować otoczeniem. Odsłania bardzo wiele problemów młodych ludzi, jednak kończy się pouczającym morałem i happy endem. Cytaty w nim zawarte to raczej prześmiewcza forma komentowania rzeczywistości niż promocja gnębienia innych.

Zobacz też: #dzieńdobrylatoWP - wydanie z 10 września

ycipk-1lp8pd

Mimo to Dawn postanowiła rozpętać internetową burzę dotyczącą tego zjawiska i w jej wendettę zaangażowały się setki internautów. Część z nich popiera kobietę, jednak bardzo wiele osób nie widzi problemu w napisach na koszulkach, które zaproponował Primark. Marka nie wystosowała jeszcze oficjalnego oświadczenia w tej sprawie.

A jakie jest wasze zdanie? Czy cytat z popularnego filmu dla młodzieży umieszczony na ubraniu może mieć aż tak negatywny wpływ na psychikę młodego człowieka, czy cała sytuacja jest nieszkodliwa?

ycipk-1lp8pd
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-1lp8pd

ycipk-1lp8pd
ycipk-1lp8pd