Trwa ładowanie...
d2346uw
Fit

18 wskazówek, jak spać jak aniołek. Nawet w upalną noc

Nieoczekiwanie ciepłe kwietniowe dni przypomniały nam o letnich, gorących nocach, podczas których zasypianie bywało horrorem. Mamy dla was 18 rad, które pomogą przetrwać ten czas bez konieczności montażu klimatyzacji!
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Sposoby na dobry sen w letnie noce bywają dziwne. Ale działają!
Sposoby na dobry sen w letnie noce bywają dziwne. Ale działają! (123RF)
d2346uw

O tych radach mogłaś nie słyszeć:

  • Umieść pościel w zamrażarce na kilka minut - najpierw oczywiście włóż ją do plastikowego worka. Jeśli nie masz dużo miejsca w lodówce lub zamrażarce, możesz włożyć tam choćby samą poszewkę na poduszkę.
  • Napełnij butelkę lodowatą wodą i umieść ją w "punktach chłodzenia" ciała: przy kolanach, kostkach, nadgarstkach, szyi, pachwinach i łokciach. Możesz tę butelkę wcześniej zamrozić.
  • Przed snem nawilżaj skórę kremem na bazie aloesu. Najlepiej przechowywać krem w lodówce!
  • Napełnij pustą buteleczkę po perfumach zimną wodą. Trzymaj ją przy łóżku i w razie potrzeby rozpylaj na twarzy, karku i plecach.
  • Używaj bawełnianych piżam i cienkich, bawełnianych prześcieradeł. Wysokiej jakości bawełna jest idealnym materiałem do spania – oddycha.
  • Upewnij się, że nie spożywasz zbyt dużo białka, ponieważ – mimo wszystkich jego zbawiennych właściwości - może ono rozgrzać twoje ciało poprzez przyspieszenie metabolizmu.
  • Jedz pikantne jedzenie, ale przynajmniej trzy godziny przed snem. Przyprawy mogą sprawić, że pot będzie ochładzał ciało.
  • Ćwicz rano, a nie wieczorem!
  • Wieczorny prysznic, żeby obniżyć temperaturę ciała powinien być w miarę ciepły. Dzięki zimnemu prysznicowi twoje ciało zareaguje na nagłą zmianę temperatury, utrzymując ciepło.
  • Wbrew powszechnemu przekonaniu, powinniśmy mieć w ciągu dnia zamknięte okna i zasłonięte rolety, aby utrzymać dom w chłodzie.
  • Wyłącz wszystkie urządzenia elektryczne w sypialni, ponieważ te emitują ciepło. Wyłącz również gniazdka jeśli możesz.
  • Stopy powinny być chłodne – odsłoń je. Jeśli jest wyjątkowo gorąco, możesz ułożyć je na opakowaniu lodu. Tylko koniecznie podłóż pod lód sporo materiału (np. koc), żeby nie zamoczyć łóżka.
  • Pij wodę regularnie w ciągu dnia, ale nie za dużo w nocy. Pół szklanki przed snem wystarczy, żebyś była nawodniona. Dzięki temu ograniczeniu nie będziesz musiała wstawać do toalety.
  • Śpij w osobnym łóżku. Jeśli śpisz z partnerem, to pamiętaj, że dwa ciała dają dwa razy więcej ciepła.
  • Jeśli masz możliwość wyboru (np. mieszkasz w piętrowym domu czy mieszkaniu), to śpij na dole. Pamiętaj, że ciepło się unosi.
  • Możesz spać w chłodnych, mokrych skarpetkach albo wilgotnej koszulce.
  • Przed położeniem się do łóżka opłucz nadgarstki i stopy zimną wodą.
  • Włóż mokrą flanelową szmatkę do lodówki na około godzinę przed pójściem spać. Połóż ją na czole, kiedy już wygodnie ułożysz się do snu.

Dajcie znać czy działa!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d2346uw

Podziel się opinią

Share
d2346uw
d2346uw