Banan ma skórkę w tym kolorze? Lepiej go nie jedz

Jakich bananów lepiej nie jeść?
Jakich bananów lepiej nie jeść?
Źródło zdjęć: © Pixabay | Squirrel_photos

29.04.2024 21:54, aktual.: 30.04.2024 11:07

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Banany to smaczna i zawierająca wiele składników odżywczych przekąska. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że czasem zjedzenie tego owocu jest odradzane. Wszystko zależy od koloru jego skórki.

Banany to cenne źródło potasu, czyli pierwiastka, który jest niezwykle cenny w naszej diecie. Wspiera bowiem prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego, a także pomaga bowiem zachować równowagę kwasowo-zasadową w organizmie. Ekspert do spraw żywienia sugeruje jednak, aby przed zjedzeniem owocu, dokładnie przyjrzeć się jego skórce.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Banan ma taką skórkę? Omijaj szerokim łukiem

Po skórce banana możemy zobaczyć, czy owoc jest dojrzały. Kilka brązowych plamek sygnalizuje jego dojrzałość - po takie banany możemy sięgać bez obaw. W owocach, w których proces fermentacji dopiero się rozpoczął, nadal jest wiele witamin oraz minerałów. Im jednak owoc jest bardziej dojrzały, tym posiada mniej błonnika. Inaczej sprawa wygląda w przypadku niedojrzałych produktów.

Jak podkreśla w magazynie FITBOOK prof. Sven-David Mueller, ekspert ds. żywienia, po zjedzeniu bananów o zielonej skórce możemy doświadczyć problemów trawiennych. Niedojrzałe banany mogą bowiem zawierać toksyczne substancje, których neutralizacja zachodzi dopiero w trakcie, gdy owoc dojrzewa.

Specjalista dodaje, że powinniśmy też unikać bananów, które są zbrązowiałe w środku. Jest to bowiem znak, że w owocu zachodzą już procesy fermentacji.

Dlaczego warto jeść banany?

Jak już wspomnieliśmy, banany zawierają sporo potasu. Jednak nie jest to jedyna zaleta tych owoców. W bananach znajdziemy też inne pierwiastki, takie jak magnez, fosfor oraz wapń oraz cynk, który zbawiennie wpływa na naszą skórę, włosy i paznokcie. To również bogate źródło takich witamin jak m.in. A, E, C. B6 oraz K.

Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (1)
Zobacz także