Blisko ludziEmily Clow nie dostała pracy przez zdjęcie na Instagramie. Pracodawca posunął się o krok za daleko

Emily Clow nie dostała pracy przez zdjęcie na Instagramie. Pracodawca posunął się o krok za daleko

Emily Clow nie dostała pracy przez zdjęcie na Instagramie. Pracodawca posunął się o krok za daleko
Źródło zdjęć: © 123RF
Dominika Czerniszewska
04.10.2019 14:31, aktualizacja: 04.10.2019 14:42

Większość pracodawców przed rozmową rekrutacyjną sprawdza kandydatów, by pozyskać jak najwięcej informacji na ich temat. Tak było w przypadku Emily Clow, która poniosła konwekcje udostępnionej fotografii na Instagramie.

Zagraniczne media rozpisują się na temat 24-letniej Emily Clow z Teksasu. Amerykanka starała się o pracę w firmie marketingowej Kickass Masterminds. Nie spodziewała się jednak toku zdarzeń. Bowiem niedoszły pracodawca udostępnił na InstaStory zdjęcie z jej konta na Instagramie. Pozuje na nim w bikini w basenie. Jednak na tym nie koniec. Do fotografii został dodany przekaz.

"Ogłoszenie społeczne (bo wiem, że niektórzy z aplikantów to zobaczą): nie dziel się z potencjalnym pracodawcą informacjami na temat swoich mediów społecznościowych, jeśli znajduje się w nich kontent tego rodzaju. Szukam profesjonalnego pracownika – nie modelki bikini. Rób to, na co masz ochotę, ale prywatnie. Takie coś nie pomoże ci w znalezieniu profesjonalnej pracy" - wyjaśnia założycielka firmy Sara Christensen.

Clow była oburzona zachowaniem firmy i postanowiła zaistniałą sytuację przedstawić na Twitterze. "Zostałam uprzedmiotowiona przez firmę z powodu zdjęcia w bikini. Zarzucono mi, że czyni mnie “nieprofesjonalną”. Zrobili screenshot zdjęcia, zamieścili na swoim Insta Story i zrobili ze mnie przykład. Jestem zszokowana, że firma zrobiła coś takiego" - napisała.

Firma Kickass Masterminds usunęła zdjęcie Amerykanki. Użytkownicy Twittera napisali, że to jawny objaw tzw. slut-shamingu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (5)
Zobacz także