ycipk-3dkl4m

Joga twarzy - odmładzające ćwiczenia twarzy

Joga twarzy to ćwiczenia poprawiające owal twarzy i redukujące zmarszczki. Regularna gimnastyka twarzy działa lepiej niż niejeden krem przeciwzmarszczkowy. Joga twarzy poprawia krążenie krwi, rozjaśnia skórę i eliminuje toksyny. Ćwiczenia twarzy rozluźniają też napięte mięśnie. Pokażemy przykładowe ćwiczenia, które odmłodzą skórę twarzy.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Joga twarzy relaksuje, redukuje zmarszczki i drugi podbródek
Joga twarzy relaksuje, redukuje zmarszczki i drugi podbródek (iStock.com)
ycipk-3dkl4m

Co to jest joga twarzy?

Joga twarzy (face yoga) to zabawne robienie min, które wpływa na nasz zdrowy i piękny wygląd. Twórcą face yoga jest Amerykanka Annelise Haegen, która twierdzi, że joga twarzy to prosty sposób, na odjęcie sobie lat. Joga twarzy opiera się na holistycznej metodzie jogi i ajurwedy.

W skórze twarzy znajduje się ponad 50 mięśni, które niczym nie różnią się od mięśni reszty ciała. Mięśnie używane są cały czas, przez co wiotczeją. Ćwiczenia twarzy mobilizują mięśnie poprzez uśmiechanie się, odciąganie brwi na zewnątrz, skręcanie ust, wyciąganie języka, a nawet formowanie ust w tzw. “dzióbek”.

ycipk-3dkl4m

Joga twarzy - efekty ćwiczeń mięśni twarzy

Pierwsze efekty jogi twarzy widać już po 2-3 tygodniach. Dzięki regularnym ćwiczeniom twarzy poprawia się objętość i napięcie mięśni (również skóry twarzy). Gimnastyka twarzy wpływa na spłycenie zmarszczek, zapobiega powstawaniu następnych nierówności i modeluje owal twarzy (usuwa tzw. chomiki i drugi podbródek).

Joga twarzy to też ćwiczenia oddechowe, które uspokajają umysł, redukują stres i zmniejszają napięcie mięśni. Face yoga ma również zbawienny wpływ na mięśnie szyi. Gimnastyka usprawnia przepływ krwi, a także dotlenia skórę i mięśnie. Jogę twarzy można wykonywać o każdej porze dnia i w każdym miejscu. Wystarczy przeznaczyć kilka minut dziennie, aby cieszyć się jędrną i młodą skórą.

Jak wykonywać ćwiczenia jogi twarzy?

Joga twarzy to różne ćwiczenia i pozycje, które oddziałują na inne partie mięśni. Pośród różnych pozycji wymienić należy między innymi:

  • twarz lwa - to ćwiczenie rozciągające wszystkie mięśnie twarzy. Polega na napięciu całego ciała i mięśni twarzy. Następnie na wydechu mocno wystawia się język.
  • satchmo - ćwiczenie ujędrniające policzki i poprawiające owal twarzy. Nazwa tej pozycji wzięła się od trębacza Luisa Amstronga. Podczas ćwiczenia wciąga się powietrze do ust i przesuwa je z jednego policzka do drugiego.
  • trzmiele - ćwiczenie angażujące policzki, usta oraz mięśnie żuchwy. Polega na mruganiu i naśladowaniu przeżuwania pokarmu zgodnie ze wskazówkami zegara.
  • uśmiech Sfinksa - ćwiczenie zmniejszające pionowe zmarszczki wokół ust. Polega na naprzemiennym, podnoszeniu kącików ust przy jednoczesnym zachowaniu nieruchomego spojrzenia.

Inne ćwiczenia z zakresu jogi twarzy to np. wyraźne i głośne wymawianie samogłosek a, e, i , o , u, otwieranie szeroko ust i oczu (jak podczas zdziwienia), a także przesyłanie pocałunków w kierunku sufitu.

Jogę twarzy można wykonywać samodzielnie w domu. Jednak kilka lekcji z instruktorem nie zaszkodzą. Profesjonalista oceni i pokaże jak wykonywać poszczególne pozycje z zakresu jogi twarzy. Pierwsze treningi warto wykonywać przed lustrem, tak aby starannie kontrolować mięśnie twarzy.

Polub WP Kobieta
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-3dkl4m