GotowaniePrzepisyNamawianie do picia jest passé. Ruszyła nowa edycja kampanii Trzymaj Pion

Namawianie do picia jest passé. Ruszyła nowa edycja kampanii Trzymaj Pion

– Ze mną się nie napijesz? – to pytanie, które słyszeliśmy wszyscy i nie ma chyba osoby, która je lubi. Nowa odsłona kampanii społecznej Trzymaj Pion wspiera milenialsów w asertywnym odmawianiu napojów alkoholowych w sytuacjach, w których nie mają na nie ochoty.

Namawianie do picia jest passé. Ruszyła nowa edycja kampanii Trzymaj Pion
Źródło zdjęć: © Shutterstock.com

12.09.2017 | aktual.: 12.09.2018 14:39

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Najnowsze badania przeprowadzone na zlecenie Grupy Żywiec pokazują, że nie lubimy, gdy ktoś nam narzuca swoje zdanie. Aż 4 na 5 badanych przyznaje, że jedną z rzeczy, która najbardziej irytuje ich w zachowaniu osób po alkoholu, jest namawianie innych do picia. Co druga młoda, dorosła osoba pijąca piwo bezalkoholowe była namawiana przez innych do zmiany piwa na takie z zawartością alkoholu.

Po pierwsze – nie namawiaj!

Przekaz kampanii skierowany jest do pokolenia młodych milenialsów (18-25 lat). Ich styl picia alkoholu różni się od sposobu, w jaki alkohol spożywają ich starsi koledzy. Z wymienionych już badań wynika, że najmłodsi dorośli łatwiej ulegają wpływom innych, częściej zdarza im się wypić więcej niż zamierzali tylko dlatego, że inni w otoczeniu piją. Często także zdarzają im się ryzykowne zachowania, nawet pomimo tego, że sięgają po alkohol rzadziej niż starsze pokolenia. Odpowiedzialni imprezowicze dostają od życia więcej dzięki temu, że imprezują z głową. Dlatego materiały stworzone w ramach kampanii mają pokazać, że warto nie ulegać irytującym namowom i zawsze trzymać pion.

Głos influencerów

Obecnie, oprócz rodziców, duży wpływ na młodych ludzi mają influencerzy, czyli internetowi twórcy. Dlatego też, w tym roku Grupa Żywiec po raz kolejny chce wykorzystać siłę mediów społecznościowych w kampanii Trzymaj Pion.

– Zależy nam na tym, aby przekaz naszej kampanii dotarł do jak największej grupy młodych dorosłych i żeby wywołał w nich refleksję na temat ich postaw wobec alkoholu. Zaprosiliśmy więc internetowych twórców, którzy mają największy wpływ na tę grupę, aby w wiarygodny sposób pokazali młodym dorosłym, że w każdej sytuacji warto mieć swoje zdanie, nie ulegać namowom i zawsze trzymać pion. Wierzymy, że działania realizowane w ramach kampanii pozwolą nam stworzyć modę na odpowiedzialne korzystanie z alkoholu i w efekcie przyczynią się do zmiany postaw młodych dorosłych – mówi Magdalena Brzezińska, Kierownik Działu Spraw Korporacyjnych Grupy Żywiec.

Zaproszenie do udziału w kampanii przyjęło blisko 40 twórców, którzy zaproponowali swoje autorskie pomysły na to w jaki sposób zachęcać społeczności młodych ludzi do trzymania pionu. Te propozycje, które najlepiej realizują cel kampanii, będą sukcesywnie pojawiać się w kanałach społecznościowych. Pierwszy materiał, autorstwa Billie Sparrow, zaledwie w kilkanaście godzin po publikacji w serwisie YouTube zdobył ponad 31 tys. wyświetleń i niemal 400 komentarzy.

Komentując film internauci dzielili się własnymi doświadczeniami związanymi z presją, której doświadczyli na imprezach, a także tym, w jaki sposób radzą sobie z namawianiem. Do asertywnej i odpowiedzialnej postawy zachęca swoją społeczność także Magda Danaj znana jako Porysunki. Jej ilustracja pod hasłem „Ze mną się nie napijesz? Dzięki, ale trzymam pion.” wspiera główny przekaz kampanii. Wkrótce w internecie pojawią się materiały kolejnych twórców.

Społeczność, która trzyma pion

Kampania Trzymaj Pion prowadzona jest od 2016 r. W ubiegłym roku, dzięki publikacjom twórców internetowych, przekaz na temat odpowiedzialnej konsumpcji dotarł do ponad 3,5 mln młodych dorosłych, a setki z nich wzięło udział w dyskusji dotyczącej właściwej postawy wobec alkoholu.
Platformą skupiająca społeczność osób, które szukają wskazówek na temat picia z głową jest strona www.trzymajpion.pl, która zawiera wszystkie informacje na temat kampanii.

Źródło artykułu:Informacja prasowa
piwoalkohollifestyle
Komentarze (0)