Podsumowanie kampanii Kolorowa Polska – Dekoral Fashion
Dekoral Fashion wystartowało w lutym tego roku z kampanią promocyjną - Kolorowa Polska.
23.10.2014 | aktual.: 23.10.2014 13:46
Dekoral Fashion wystartowało w lutym tego roku z kampanią promocyjną - Kolorowa Polska. Celem było przeprowadzenie badania preferencji kolorystycznych wśród osób z wykształceniem wyższym w wieku 25-50 lat.
Wynik badań zostały opublikowane w raporcie na stronie Kolorowej Polski, oraz w publikacji „Kolory” wydanej pod patronatem Czterech Kątów, wydawnictwa Agora. Kampania już została doceniona przez branżę. Walczy o nagrody w konkursie Złote Spinacze 2014 (gdzie otrzymała nominacje w kategoriach: PR produktu i w kategorii sektorowej: przemysł), oraz w MixxAwards 2014 (kategoria: Kampania Wizerunkowa, oraz Strona Brandowa).
Opublikowany raport stanowi podsumowanie akcji badawczej. Informacje na temat tego jakie kolory lubią Polacy zbierane były za pomocą ankiet realizowanych w internecie i na ulicach polskich miast. Rejestrowane były również kliknięcia w banery i dane demograficzne. Wszystkie te informacje przekazywane były do centralnej bazy i dynamicznie aktualizowane na stronie Kolorowa Polska.
Na bieżąco można było zatem śledzić, które kolory zachwycają mieszkańców naszego kraju i od czego to zależy.
Kampania w liczbach:
1 000 000 obejrzeń materiałów video
150 000 odwiedzin strony www
30 000 kliknięć w banery
ponad 6000 przebadanych uczestników podczas ambientu w Warszawie i Wrocławiu
prawie 3000 wypełnionych ankiet
1300 udostępnień strony w mediach społecznościowych
ponad 300 publikacji w mediach o akcji.
Raport jest bezpłatny i ogólnodostępny pod linkiem: * kolorowapolska.pl*
Dane przedstawione w raporcie są podzielone według wieku, zawodu i miejsca zamieszania. Udało się uzyskać odpowiedzi na takie pytania jak: jaki kolor chciałby mieć w domu 30-letni mieszkaniec Podkarpacia? Jakie barwy szpilek marzą się włocławskim singielkom? Kampania Kolorowa Polska jest autorskim pomysłem agencji Biuro Podróży Reklamy, która odpowiada za cały projekt, w tym: koncepcję, strategię, kreację, zakup mediów w obszarach online i offline. Kampania ze strony klienta jest nadzorowana przez Wojciecha Kapelusza, online marketing managera, a ze strony agencji prowadzona przez Macieja Mazura, project managera oraz Roberta Sosnowskiego, managing directora.
Biuro Podróży Reklamy to agencja innowacyjnego marketingu internetowego. W 2010 r. za akcję SamsungGame dla Samsung Electronics Polska (http://vimeo.com/22599539) zdobyła nagrodę główną konkursu MIXX Awards w kategorii „Wprowadzenie nowego produktu na rynek” oraz wyróżnienie w konkursie Golden Arrow w kategorii „Experiential marketing”; znalazła się także na finałowej szortliście konkursu Webstar Festival w kategorii „Zintegrowana kampania marketingowa”.
Agencja istnieje od 2003 r., w gronie jej klientów znaleźli się, m.in. Samsung, OBI, Colliers International, Canal+, Beko, Toshiba, Pekao Bank Hipoteczny, Media Markt, Invest Bank, mBank, ING, Philips, PWN.pl, WSiP, Imperial-Cinepix, Sony, ESKK, DHL, Luxmed, Statoil, Asus. Agencja w 2014 r. została wybrana przez IAB Polska jako agencja obsługująca związek w obszarze digital.