W sklepach zniknie podział na płeć? "Jeśli chłopcu podoba się koszulka w kwiaty, to może ją kupić"

Belgijska marka odzieżowa rezygnuje z podziału na płeć na dziale dziecięcym. Chce w ten sposób zachęcić dziewczynki i chłopców do podejmowania własnych, nieograniczanych etykietami decyzji. To rewolucyjna zmiana, którą mogą wkrótce wprowadzić również inne firmy.

Zmiany w sklepach odzieżowychZmiany w sklepach odzieżowych
Źródło zdjęć: © Getty Images
Oliwia Rybiałek

Usunięcie etykiet płci z ubranek dziecięcych jest częścią kampanii marketingowej belgijskiej sieci odzieżowej JBC, która rusza z okazji początku nowego roku szkolnego. Za kilka dni garderoba w tych sklepach nie będzie już w żaden sposób podzielona ze względu na płeć. Dotyczyć to będzie zarówno ubrań dla niemowląt, jak i starszych dzieci oraz nastolatków. 

Chcą, by dzieci nie miały ograniczeń

"To coś więcej niż kampania marketingowa. JBC jasno pokazuje, że chce wspierać ludzi w ich własnym rozwoju, dążyć do równości i wolnych wyborów oraz wzmacniać dzieci w spełnianiu ich marzeń. Jeśli chłopcu spodoba się np. koszulka w kwiaty, to może ją kupić i to jest w porządku" – twierdzi menedżerka Mie Van der Auwera, współpracująca z marką JBC. Przedstawiciele sieci sklepów zaznaczają, że wybór ubrania jest przede wszystkim pierwszym krokiem w wyrażaniu siebie i własnej wolności. Podkreślają również, że zmiana ta jest podyktowana nie aktualnym trendom, a dzieciom, które nie powinny być szufladkowane. 

Neutralność płciowa w belgijskiej odzieżówce

Na etykietach ubrań JBC, zamiast podziału na płeć mają znaleźć się jedynie kategorie wiekowe. Firma wprowadza również dziecięcą kolekcję neutralną płciowo. Znajdą się w niej bluzy z napisami typu "Kiedy dorosnę, chcę zostać dyrektorem generalnym" lub "Kiedy dorosnę, chcę zostać programistą gier". Takim zabiegiem JBC chce niwelować problem zawodów stereotypowo przypisanych do konkretnej płci. Dodatkowo marka będzie również rozdawać neutralną płciowo kolorowankę "Dream Outside the Lines", czyli zachęcającą do marzeń poza ograniczeniami. 

JBC jest pierwszą marką odzieżową w Belgii, która pozbyła się ze swoich etykiet oznaczenia płci. Jej właściciele nie wykluczają również, że w przyszłości podobne kroki podejmą w kwestii odzieży dla dorosłych. 

Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Chętnie poznamy wasze historie, podzielcie się nimi z nami i wyślijcie na adres: wszechmocna_to_ja@grupawp.pl.

Uczniowie wrócą do szkół? "Dzieci muszą się socjalizować"

Wybrane dla Ciebie
Wyprowadziła się na wieś. "Nie polecam każdemu"
Wyprowadziła się na wieś. "Nie polecam każdemu"
Optymalna częstotliwość seksu. Wtedy pozytywnie wpływa na zdrowie
Optymalna częstotliwość seksu. Wtedy pozytywnie wpływa na zdrowie
Gdzie wyrzucić papierek po maśle? Nagminny błąd
Gdzie wyrzucić papierek po maśle? Nagminny błąd
Dzieli ich 20 lat. Boberek zostawił dla niej znaną żonę
Dzieli ich 20 lat. Boberek zostawił dla niej znaną żonę
Hit dla dojrzałych kobiet. Ewa Drzyzga wygląda obłędnie
Hit dla dojrzałych kobiet. Ewa Drzyzga wygląda obłędnie
Kiedyś znali ją wszyscy. Oto jak dziś zarabia na życie
Kiedyś znali ją wszyscy. Oto jak dziś zarabia na życie
Oświetlili na różowo Pałac Prezydencki. To inicjatywa Marty Nawrockiej
Oświetlili na różowo Pałac Prezydencki. To inicjatywa Marty Nawrockiej
Prowadziła "Big Brothera" i miała sesję w "Playboyu". Tak się zmieniła
Prowadziła "Big Brothera" i miała sesję w "Playboyu". Tak się zmieniła
Wrzuciła nową grafikę. Damięcka reaguje na decyzję sejmu
Wrzuciła nową grafikę. Damięcka reaguje na decyzję sejmu
Zapomnij o czerwieni. Jesienią królować będzie chłodna elegancja
Zapomnij o czerwieni. Jesienią królować będzie chłodna elegancja
Ojciec przedstawiał ją jako żonę. Ujawniła, co działo się w trasie
Ojciec przedstawiał ją jako żonę. Ujawniła, co działo się w trasie
Imię nosi 38 Polek. Rada Języka Polskiego je odradza
Imię nosi 38 Polek. Rada Języka Polskiego je odradza