W sklepach zniknie podział na płeć? "Jeśli chłopcu podoba się koszulka w kwiaty, to może ją kupić"

W sklepach zniknie podział na płeć? "Jeśli chłopcu podoba się koszulka w kwiaty, to może ją kupić"

Zmiany w sklepach odzieżowych
Zmiany w sklepach odzieżowych
Źródło zdjęć: © Getty Images
20.08.2021 13:10

Belgijska marka odzieżowa rezygnuje z podziału na płeć na dziale dziecięcym. Chce w ten sposób zachęcić dziewczynki i chłopców do podejmowania własnych, nieograniczanych etykietami decyzji. To rewolucyjna zmiana, którą mogą wkrótce wprowadzić również inne firmy.

Usunięcie etykiet płci z ubranek dziecięcych jest częścią kampanii marketingowej belgijskiej sieci odzieżowej JBC, która rusza z okazji początku nowego roku szkolnego. Za kilka dni garderoba w tych sklepach nie będzie już w żaden sposób podzielona ze względu na płeć. Dotyczyć to będzie zarówno ubrań dla niemowląt, jak i starszych dzieci oraz nastolatków. 

Chcą, by dzieci nie miały ograniczeń 

"To coś więcej niż kampania marketingowa. JBC jasno pokazuje, że chce wspierać ludzi w ich własnym rozwoju, dążyć do równości i wolnych wyborów oraz wzmacniać dzieci w spełnianiu ich marzeń. Jeśli chłopcu spodoba się np. koszulka w kwiaty, to może ją kupić i to jest w porządku" – twierdzi menedżerka Mie Van der Auwera, współpracująca z marką JBC. Przedstawiciele sieci sklepów zaznaczają, że wybór ubrania jest przede wszystkim pierwszym krokiem w wyrażaniu siebie i własnej wolności. Podkreślają również, że zmiana ta jest podyktowana nie aktualnym trendom, a dzieciom, które nie powinny być szufladkowane. 

Neutralność płciowa w belgijskiej odzieżówce 

Na etykietach ubrań JBC, zamiast podziału na płeć mają znaleźć się jedynie kategorie wiekowe. Firma wprowadza również dziecięcą kolekcję neutralną płciowo. Znajdą się w niej bluzy z napisami typu "Kiedy dorosnę, chcę zostać dyrektorem generalnym" lub "Kiedy dorosnę, chcę zostać programistą gier". Takim zabiegiem JBC chce niwelować problem zawodów stereotypowo przypisanych do konkretnej płci. Dodatkowo marka będzie również rozdawać neutralną płciowo kolorowankę "Dream Outside the Lines", czyli zachęcającą do marzeń poza ograniczeniami. 

JBC jest pierwszą marką odzieżową w Belgii, która pozbyła się ze swoich etykiet oznaczenia płci. Jej właściciele nie wykluczają również, że w przyszłości podobne kroki podejmą w kwestii odzieży dla dorosłych. 

Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was!

Chętnie poznamy wasze historie, podzielcie się nimi z nami i wyślijcie na adres: wszechmocna_to_ja@grupawp.pl.

Źródło artykułu:WP Kobieta
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (13)
Zobacz także