FitnessBohaterowie telewizyjni zachęcaj dzieci do warzyw i owoców

Bohaterowie telewizyjni zachęcaj dzieci do warzyw i owoców

Bohaterowie telewizyjni zachęcaj dzieci do warzyw i owoców
Źródło zdjęć: © 123RF
30.08.2012 21:26, aktualizacja: 04.09.2012 14:03

Proste ozdobienie jabłka naklejką ze znajomą postacią z kreskówki, np. Elmo - sprawia, że dzieci sięgną po nie o wiele chętniej, niż po "zwykły" owoc - czytamy na stronie Cornell University (CU).

Proste ozdobienie jabłka naklejką ze znajomą postacią z kreskówki, np. Elmo - sprawia, że dzieci sięgną po nie o wiele chętniej, niż po "zwykły" owoc - czytamy na stronie Cornell University (CU). Zmorą społeczeństw Zachodu jest zamiłowanie ludzi do niewiele wartego jedzenia. Skłonność do pustych kalorii widać już u małych dzieci. Dietetycy robią, co mogą, by przekonać rodziców i maluchy do zmiany przyzwyczajeń.

A czasem wystarczy mały podstęp. Inspiracji do niego mogą dostarczyć wyniki badań prowadzonych w Food and Brand Lab na CU.

Brian Wansink, David R. Just i Collin R. Payne rekrutowali do swoich badań 208 amerykańskich dzieci w wieku od 8 do 11 lat, pochodzących ze wsi i miast, rodzin bogatszych i biedniejszych. Dzieci uczestniczyły w badaniu przez 5 dni. Codziennie - po głównym posiłku - decydowały, co zjedzą na deser. Mogły wybrać jabłko albo ciastko - albo wziąć jedno i drugie.

Pierwszego dnia dzieciom podsunięto tradycyjne ciastko i zwykłe jabłko, gdyż naukowcy chcieli sprawdzić podstawowe preferencje dzieci. Później zaczęły się eksperymenty: raz naukowcy ozdobili ciastka naklejkami z popularnym bohaterem telewizyjnej bajki, Elmo z "Ulicy Sezamkowej". Innego dnia w ten sam sposób ozdabiali tylko jabłka. Innym znów razem wyłącznie na jabłkach umieścili podobizny bohatera bajki, której dzieci nie znały.

Stwierdzili, że jeśli na jabłkach widniały swojskie naklejki z Elmo, dzieci sięgały po jabłka niemal dwa razy częściej, niż normalnie (co ciekawe, podobnego efektu nie dało oklejanie ciastek). Jeśli jednak jabłko ozdobiono podobizną postaci nieznanej, wybór dzieci nie różnił się od ich wyboru typowego.

Naukowcy dowiedli, że proste wyróżnienie produktu swojskim, lubianym wizerunkiem może sprawić, że nawet zdrowe jedzenie wyda się dzieciom atrakcyjne, i skłonić je do korzystniejszej diety. O badaniu można przeczytać na stronie http://foodpsychology.cornell.edu/outreach/brand.html

(PAP)

POLECAMY:

Źródło artykułu:PAP
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (9)
Zobacz także