Blisko ludziCzy bycie aktywnym społecznie może być stylem życia przedsiębiorcy?

Czy bycie aktywnym społecznie może być stylem życia przedsiębiorcy?

Czy bycie aktywnym społecznie może być stylem życia przedsiębiorcy?
Źródło zdjęć: © 123RF
05.11.2018 15:59

Dzięki działalności społecznej przedsiębiorcy zyskują uznanie w środowisku i w oczach klientów. Bycie filantropem czy animatorem lokalnej społeczności może stać się również pomysłem na życie, na odnalezienie swojego powołania na przykład w niesieniu pomocy potrzebującym. Jest także sposobem na reklamę, nawiązanie nowych biznesowych kontaktów czy zapisanie się w przyszłości, bycie FUTURE HEROE.

Działalność filantropijna wiąże się także z pewnym stylem życia, przynależnością do kręgu osób, dla których sukces firmy wiąże się nie tylko z dobrymi wynikami finansowymi. Można angażować się na różne sposoby, niektórzy kontynuują rodzinne tradycje dobroczynności, prowadząc firmy od lat funkcjonujące i znane danej społeczności. Także młodzi przedsiębiorcy, zajmujący się innowacyjnością czy mediami w umiejętny sposób łączą działalność biznesową z pomaganiem innym. Wsparcie akcji dobroczynnej nie zawsze wymaga nakładów finansowych, czasem na przykład do organizacji zbiórki charytatywnej wystarczy samo wykorzystanie znajomości wśród sportowców czy artystów. Można także zaaferować swoją wiedzę i wesprzeć działania początkujących fundacji czy stowarzyszeń.

Wielu właścicieli niewielkich firm zaangażowana jest działalność społeczną, wspiera lokalne inicjatywy, prowadzi fundacje, działa na rzecz dzieci czy ubogich rodzin. Już dziś wiemy, że są wśród nich ludzie, których za 100 lat będzie się stawiać za wzór do naśladowania. Jak wynika z badań PARP, przedstawionych w Raporcie o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce , zwiększa się liczba aktywnych przedsiębiorstw w naszym kraju. W roku 2016 działało ich już 2,01 mln. Należy mieć nadzieję, że wraz ze wzrostem liczby firm, rośnie także odsetek ich właścicieli, którzy są aktywni społecznie. Projekt FUTURE HEROES powstał z myślą o wsparciu merytorycznym właśnie tych przedsiębiorców, którzy podejmują działania na rzecz dobra wspólnego.

Inicjatywa ta skierowana jest do młodych przedsiębiorców aktywnych społecznie, którzy prowadzą swoje firmy poza dużymi aglomeracjami. Wszystkim, którzy wypełnią kwestionariusz dostępny na stronie www.futureheroes.pl pod zakładką „Zgłoś się” i zadeklarują udział w projekcie, umożliwiony zostanie dostęp do bazy wiedzy. Spotkanie networkingowo-szkoleniowe wybranych kandydatów odbędzie się w Warszawie 12.01.2019 r. Będzie ono okazją do wysłuchania ekspertów, do poszerzenia wiedzy i nawiązania nowych kontaktów. Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Służby Rzeczypospolitej

Źródło artykułu:Materiał Partnera
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (4)
Zobacz także