Gwiazdy wspierają akcję „Jem Drugie Śniadanie”
Anna Wyszkoni, Dorota Chotecka, Dominika Gwit, Marek Kaliszuk, Andrzej Krzywy i Jacek Kawalec wspierają kampanię „Jem Drugie Śniadanie”. Gwiazdy postanowiły zaangażować się w tę akcję, ponieważ wiedzą, jak ważne jest dbanie o zdrowie swoje oraz swoich najbliższych.
08.05.2015 | aktual.: 19.05.2015 14:09
Anna Wyszkoni, Dorota Chotecka, Dominika Gwit, Marek Kaliszuk, Andrzej Krzywy i Jacek Kawalec wspierają kampanię „Jem Drugie Śniadanie”. Gwiazdy postanowiły zaangażować się w tę akcję, ponieważ wiedzą, jak ważne jest dbanie o zdrowie swoje oraz swoich najbliższych.
Celem kampanii „Jem Drugie Śniadanie” jest wyrobienie w Polakach, a zwłaszcza w dzieciach i młodzieży, dobrego nawyku jedzenia drugiego śniadania. Regularne jego spożywanie, a także zwracanie uwagi na to, co konkretnie wchodzi w jego skład, sprzyja dobrej kondycji psychicznej i fizycznej, zapobiega otyłości, a co za tym idzie wszelkim chorobom metabolicznym, układu krwionośnego oraz zaburzeniom gospodarki hormonalnej. Wyrobienie w najmłodszych dobrych nawyków żywieniowych skutkuje zmniejszeniem prawdopodobieństwa występowania tych chorób w ich życiu dorosłym.
W akcję zaangażowanych jest sześć znanych gwiazd – Andrzej Krzywy, Dorota Chotecka, Anna Wyszkoni, Dominika Gwit, Marek Kaliszuk i Jacek Kawalec, którzy zgodnie przyznają, że drugie śniadanie to dla nich ważny posiłek – zabierają je do teatru, na próby, koncerty, a także pilnują, by ich dzieci regularnie je spożywały.
„Regularność posiłków to podstawa w zdrowym stylu życia. Przez ostatni rok całkowicie zmieniłam swoje nawyki żywieniowe, schudłam i dowiedziałam się, na czym polega zdrowe, mądre żywienie. Dziś nie wychodzę z domu bez drugiego śniadania. Ratuje mnie ono przed napadem głodu między śniadaniem a obiadem. Dzięki temu dokonuję racjonalnych wyborów żywieniowych. Wspieram kampanię Jem Drugie Śniadanie, ponieważ to doskonała okazja do tego, aby uświadamiać wszystkich jak żywienie wpływa na nasze życie i zdrowie” – mówi Dominika Gwit, aktorka i dziennikarka.
Sponsorem kampanii jest Z.T. „Bielmar” Sp. z o.o. z Bielska Białej, producent tak popularnych produktów jak margaryna Śniadaniowa i Palma, czy olej Beskidzki. Bielmar od wielu lat bacznie obserwuje nawyki żywieniowe Polaków i stara się przypominać o zasadach prawidłowego odżywiania. Firma postanowiła zaangażować się w akcję, by móc te nawyki kreować i przypominać Polakom o drugim śniadaniu oraz pomóc tym, których na posiłki nie stać. Produkty firmy Bielmar z logo kampanii „Jem Drugie Śniadanie” już znajdują się w sklepach. Każdy, kto zdecyduje się na zakup takiego produktu, wesprze program dożywiania dzieci Pajacyk Polskiej Akcji Humanitarnej.
„Głodne dzieci nie myślą o nauce. Ich cała uwaga skupia się na burczącym brzuszku, a nie na chłonięciu wiedzy. Sam jestem ojcem, więc chciałbym uświadomić innym rodzicom jak ważne jest drugie śniadanie. Poza tym, akcję wspiera Pajacyk, który karmi dzieci z najbiedniejszych rodzin, więc za akcją nie idą tylko puste słowa, ale realne posiłki” – mówi Andrzej Krzywy, lider zespołu De Mono.
O słuszności kampanii informacyjno-edukacyjnej „Jem Drugie Śniadanie przekonane są nie tylko gwiazdy, ale także specjaliści. Akcję wspierają bowiem znana dietetyk Dorota Osóbka, psychodietetyk Martyna Hnatyszyn oraz Marek Konkolewski z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji, który podkreśla rangę regularnych posiłków w bezpieczeństwie ruchu drogowego.