Trwa ładowanie...
kuchnia
JBR
22-02-2024 21:09

W PRL-u zajadali się tym wszyscy. Nie wiedzieli, jak jest zdrowe

Choć czasy PRL-u nie należały do najłatwiejszych, wiele osób wspomina je z nutką nostalgii. Szczególnie jeśli chodzi o popularne w tym czasie dania, które - jak się okazuje - mimo swej prostoty, były zdrowe i jak mówi dietetyk, warto do nich wrócić.

Wiele kultowych dań z PRL-u warto włączyć do swojej dietyWiele kultowych dań z PRL-u warto włączyć do swojej dietyŹródło: Adobe Stock
d1bbogq
d1bbogq

Choć wielu osobom PRL kojarzył się przede wszystkim z pustymi półkami i towarami na kartki, gospodynie i gospodarze potrafili w tamtym czasie wyczarować wiele ciekawych potraw. Jak mówił na YouTube dietetyk dr Bartek Kulczyński, część z nich była też zdrowa i warto do nich od czasu do czasu wrócić w codziennej diecie. O jakie dania chodzi?

Tatar wołowy z żółtkiem

Oprócz śledzi w śmietanie, wątróbki z cebulką czy sałatki jarzynowej, warto od czasu do czasu skusić się na tatara wołowego z żółtkiem. Jak tłumaczy dietetyk, wołowina dostarcza naszemu organizmowi witaminę B12, selen, żelazo i białko. Z kolei żółtko, dzięki zawartości choliny, wspiera układ nerwowy. Tu jednak należy pamiętać, aby kupować świeże mięso, od sprawdzonego dostawcy, aby uniknąć groźnego zatrucia.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Kuchnia PRL, czyli karkówka duszona z cebulą

Awanturka

Pod oryginalną nazwą kryje się prosta i bardzo smaczna pasta kanapkowa, której podstawą była wędzona ryba (najczęściej makrela lub szprotki) oraz biały ser twarogowy. Do tego, w zależności od dostępności i upodobań, dodawano śmietanę (z powodzeniem można zastąpić ją jogurtem naturalnym), cebulę i szczypiorek. Na koniec wystarczy doprawić do smaku solą i pieprzem, a pasta zawierająca m.in. białko i witaminy z grupy B gotowa.

d1bbogq

Kasza gryczana z masłem

Choć nie jest to pełne danie, bo - jak zaznacza dietetyk - nie ma w nim odpowiedniej porcji białka, tak popularna w PRL-u kasza z masłem to prosta, ciekawa i zdrowa propozycja. Oprócz potasu i magnezu kasza gryczana jest doskonałym źródłem błonnika zmniejszającego wchłanianie cholesterolu i obniżającego stężenie glukozy we krwi.

Źródło: Materiały WP

Zapraszamy na grupę FB - #Wszechmocne. To tu będziemy informować na bieżąco o terminach webinarów, wywiadach, nowych historiach. Dołączcie do nas i zaproście wszystkie znajome. Czekamy na was! Chętnie poznamy wasze historie, podzielcie się nimi z nami i wyślijcie na adres: wszechmocna_to_ja@grupawp.pl

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d1bbogq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1bbogq